Kris
Meulebeke, België

Religieus erfgoed

Beoordeling van Priorij Corsendonk
5,0 van 5 bollen5 nov 2021 beoordeeld
We verbleven er in de nacht van 3 op 4 november, in een kamer in het "lekenhuis". De kamer en uitrusting waren zeer verzorgd, op het gelijkvloers gelegen was er geen storend lawaai van buitenaf. De mini-bar bevatte zowat dranken aan "normale" prijzen, een der eerste keren dat dit ons te beurt viel. Het hoofdgebouw bevat naast een aantal conferentieruimtes (waar ik stiekem even ging loeren) ook een leuke bar in een kelder met authentieke booggewelven en een ruime gerestaureerde ruimte als restaurant. We boekten een "all-in" diner aan 75 €. Het beten was verzorgd en lekker maar gastronomie zou ik het ook niet noemen, met 75 € is het wat overprijsd naar mijn gevoel. Alle personeel is wel voornaam en zeer vriendelijk. Het ontbijt dat wordt geserveerd in dezelfde ruimte is voldoende uitgebreid en in orde. De groene omgeving (nu was de herfst al ver ingetreden weliswaar) nodigt zeker uit tot langere, mooie wandelingen. We zijn tevreden.
Datum van verblijf: november 2021
Is er een probleem met deze beoordeling?
  • Hampton
Volledig restitueerbaar
Geen aanbetaling vereist
  • Official Site
42.0 km van Priorij Corsendonk
Room adapted for special needs.
  • StayForLong
  • B&B Hotels
42.1 km van Priorij Corsendonk
Meer hotels in Antwerpen bekijken
Beoordeeld op 24 oktober 2021

Hotel zeer rustig gelegen in mooie omgeving, zowel voor te fietsen,als te wandelen. Mooie grote kamer met alle nodige comfort. Ontbijt hopeloos. Er was slechts één iemand die instond voor zowel het bakken van broodjes, het aanvullen van het ontbijtbuffet en het afruimen van de tafels. Hoe hard deze zich ook inspande, chapeau voor deze medewerker, bleef het dweilen met de kraan open. Tafels werden niet of laattijdig afgeruimd, zodat hotelgasten die iets later kwamen, zelf tafel diende proper te maken. Van het buffet bleef er niets over en als dan de hardwerkende hotelmedewerker kwam met een verse lading broodjes, was deze op geen tijd weer leeg. Echt een zeer slechte inschatting van het hotelmanagment, want hotel zat vol. Denk ook eens aan jullie personeel, dat ondanks dat hij alles in het werk stelde om alles zo vlotjes mogelijk te laten verlopen, toch alle kritiek te slikken kreeg.

Datum van verblijf: september 2021
Beoordeeld op 14 september 2021

Vierdaagse fietstocht gemaakt van hotel naar hotel met formule gastronomisch diner.
Priorij Corsendonk was matig. De kamers in de bijgebouwen waarin we sliepen waren ruim maar gedateerd, iets van de jaren ‘80. Roestvorming in bad en lavabo.
Het Gastronomisch diner viel volledig tegen. In een op foto’s en filmpjes romantische zaal zaten met een 150 man precies op een trouwfeest. Zeer luidruchtig. Één garnaalkroket en een stukje varkenshaasje was meer dagelijkse kost dan gastronomie. Aperitief moesten we zelf vragen, 5 min later stond het voorgerecht voor onze neus, ,dus voorgerecht met aperitief. Rosé wijn werd op kamertemperatuur op tafel gezet. Hebben we terug gegeven. Het dessert werd opgediend zonder bestek. Samengevat, een tegenvaller.
De volgende dagen in Corsendonk Turnova en Corsendonk Hoge Heyde waren zowel de kamers als het eten prima in orde.
Volgende maal neem ik een formule zonder Priorij Corsendonk.

Datum van verblijf: september 2021
Beoordeeld op 31 augustus 2021

In het prachtige gebouw ben je onmiddellijk op je gemak. De kamers zijn goed uitgerust en proper! Het eten is top. Ook het personeel is super vriendelijk: van de receptie, tot in het restaurant, tot de poetsvrouwen.

Beoordeeld op 24 augustus 2021

Mooi hotel in een oude Priorij, kamers ademen de sfeer van het verleden. Maar dat hoort in z'n omgeving. Heerlijk wandelen, fietsen en leuke tochten gemaakt naar diverse Abdijen in de buurt. Gastvrij ontvangen met goede tips over wat te doen en waar te eten. Daarnaast ook in de Priorij gegeten, dat is een echte aanrader. Het ontbijt (inbegrepen) was iedere dag een feest. Naast het hoofdgebouw zijn er diverse gastenverblijven, wat ouder en wat nieuwer, maar geheel in stijl van de Priorij.

Kamertip: In overleg is alles vooraf of ter plekke te regelen.
Beoordeeld op 5 augustus 2021

Wij waren erg ontgoocheld van de kamer. Een stoffige kamer, vuile tapis plain met vieze plekken, 15 trappen naar de badkamer die erg verouderd is, muffe geur. Koffiecaps niet aangevuld. Jeugdherbergen zijn beter. Wel in een sprookjes locatie en een mooie streek.