Henri C

mooie ligging

Beoordeling van Priorij Corsendonk
3,0 van 5 bollen24 okt 2021 beoordeeld
Hotel zeer rustig gelegen in mooie omgeving, zowel voor te fietsen,als te wandelen. Mooie grote kamer met alle nodige comfort. Ontbijt hopeloos. Er was slechts één iemand die instond voor zowel het bakken van broodjes, het aanvullen van het ontbijtbuffet en het afruimen van de tafels. Hoe hard deze zich ook inspande, chapeau voor deze medewerker, bleef het dweilen met de kraan open. Tafels werden niet of laattijdig afgeruimd, zodat hotelgasten die iets later kwamen, zelf tafel diende proper te maken. Van het buffet bleef er niets over en als dan de hardwerkende hotelmedewerker kwam met een verse lading broodjes, was deze op geen tijd weer leeg. Echt een zeer slechte inschatting van het hotelmanagment, want hotel zat vol. Denk ook eens aan jullie personeel, dat ondanks dat hij alles in het werk stelde om alles zo vlotjes mogelijk te laten verlopen, toch alle kritiek te slikken kreeg.
Datum van verblijf: september 2021
4,0 van 5 bollenHygiëne
3,0 van 5 bollenService
4,0 van 5 bollenSlaapkwaliteit
Is er een probleem met deze beoordeling?
Volledig restitueerbaar
Volledig restitueerbaar
Geen aanbetaling vereist
  • Official Site
42.0 km van Priorij Corsendonk
Room adapted for special needs.
41.8 km van Priorij Corsendonk
41.8 km van Priorij Corsendonk
Roomservice
Meer hotels in Antwerpen bekijken
Beoordeeld op 14 september 2021

Vierdaagse fietstocht gemaakt van hotel naar hotel met formule gastronomisch diner.
Priorij Corsendonk was matig. De kamers in de bijgebouwen waarin we sliepen waren ruim maar gedateerd, iets van de jaren ‘80. Roestvorming in bad en lavabo.
Het Gastronomisch diner viel volledig tegen. In een op foto’s en filmpjes romantische zaal zaten met een 150 man precies op een trouwfeest. Zeer luidruchtig. Één garnaalkroket en een stukje varkenshaasje was meer dagelijkse kost dan gastronomie. Aperitief moesten we zelf vragen, 5 min later stond het voorgerecht voor onze neus, ,dus voorgerecht met aperitief. Rosé wijn werd op kamertemperatuur op tafel gezet. Hebben we terug gegeven. Het dessert werd opgediend zonder bestek. Samengevat, een tegenvaller.
De volgende dagen in Corsendonk Turnova en Corsendonk Hoge Heyde waren zowel de kamers als het eten prima in orde.
Volgende maal neem ik een formule zonder Priorij Corsendonk.

Datum van verblijf: september 2021
Beoordeeld op 31 augustus 2021

In het prachtige gebouw ben je onmiddellijk op je gemak. De kamers zijn goed uitgerust en proper! Het eten is top. Ook het personeel is super vriendelijk: van de receptie, tot in het restaurant, tot de poetsvrouwen.

Beoordeeld op 24 augustus 2021

Mooi hotel in een oude Priorij, kamers ademen de sfeer van het verleden. Maar dat hoort in z'n omgeving. Heerlijk wandelen, fietsen en leuke tochten gemaakt naar diverse Abdijen in de buurt. Gastvrij ontvangen met goede tips over wat te doen en waar te eten. Daarnaast ook in de Priorij gegeten, dat is een echte aanrader. Het ontbijt (inbegrepen) was iedere dag een feest. Naast het hoofdgebouw zijn er diverse gastenverblijven, wat ouder en wat nieuwer, maar geheel in stijl van de Priorij.

Kamertip: In overleg is alles vooraf of ter plekke te regelen.
Beoordeeld op 5 augustus 2021

Wij waren erg ontgoocheld van de kamer. Een stoffige kamer, vuile tapis plain met vieze plekken, 15 trappen naar de badkamer die erg verouderd is, muffe geur. Koffiecaps niet aangevuld. Jeugdherbergen zijn beter. Wel in een sprookjes locatie en een mooie streek.

Beoordeeld op 4 juni 2021 via mobiele applicatie

*gastronomisch weekend*
Prijs/kwaliteit: te duur, jammer.
Ik kan niet zeggen dat we ontevreden waren maar aantal zaken storen om er een "wauw-hier-komen-we-nog-eens-ervaring" van te maken.

Absolute pluspunt: de omgeving/het domein. Echt mooi en rustig.
Pluspunten:
De kamer in het "lekenverblijf" was heel ruim.
Onthaal/receptie:vriendelijk
De keuken/het eten: was goed

Maar:
Het bad, de afloop:
sterke roestvorming rond "het puttke".

De verwarming in badkamer: verf serieus afgebladerd.
Dit zijn zaken die eigenlijk niet kunnen voor de prijs die we betaalden.

Gastronomisch diner:
Verwacht geen top Frans Belgisch verfijnd menu. Eerder top "brasserie"niveau.
Ik bedoel dit niet denigrerend. Het eten was lekker. (rode wijn: goed, witte: proefde "goedkoop")

De bediening:
We weten dat we niet op restaurant zaten maar gaf naar bediening toe het gevoel dat we in een "grootkeuken" zaten.

Het moest vooruit gaan, eten werd snel snel voor uw neus gezet en weg waren ze.

Kaarsje op tafel: werd niet aangestoken.

Terras wel mooi en terrasverwarmers deden in deze coronatijden hun werk naar behoren.

Ontbijt:
Personeel soms spoorloos. We zagen dat er mensen Cava dronken. Deze werd niet spontaan aangeboden als je toekwam. Beetje jammer dat je er achter moest vragen.
(Gaf het gevoel dat men de all-in formule op deze manier voor hen kostenbesparender kon maken)

Het onthaal/receptie:
Vriendelijk en correct.

Bij klacht over (bad)kamer zei men dat men normaal gezien vorig jaar ging renoveren maar dat door Corona er nu geen budget voor was.

Heb daar begrip voor maar het is niet dat men korting gaf ofzo.

Samenvattend:
Het gastronomisch weekend was "ok" maar geeft niet het gevoel dat we een tweede keer gaan terugkomen + het is nu niet dat we kennissen gaan aanraden om dit te boeken.

Jammer, dit domein heeft veel meer potentieel in zich.

Het kader vergelijkbaar met bijv het groot begijnhof in Leuven. De inrichting/menu/bediening haalt verre van hetzelfde niveau.

Voor alle duidelijkheid: we verwachtten dit niveau ook niet. Ik wil maar aangeven dat hier echt wel serieuze groeimarge in zit.

Prijs/kwaliteit: te duur, jammer.

Datum van verblijf: mei 2021