Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

vanaf € 20,00
vanaf € 6,50
vanaf € 2,99
Beoordeeld op 5 mei 2023 via mobiele applicatie

Mooi museum over boekdrukkunst. Op de benedenverdieping worden de techniek en logistiek van het boekdrukken uitgelegd. Op de bovenverdieping kom je 400 jaar geschiedenis in vele oude boeken over diverse onderwerpen tegen: dat zal niet ieders ding zijn, maar is best interessant.
En omdat de familie Plantijn daar flink mee heeft verdiend, kom je op de benedenverdieping ook een aantal stijlkamers tegen - met tig portretten geschilderd door Rubens - en een werkelijk prachtige binnentuin.

Als je weet dat zonlicht funest is voor oude boeken en goudleer behang - beide in overvloed aanwezig - dan snap je waarom de ruimtes donker worden gehouden.

Datum van activiteit: april 2023
Beoordeeld op 3 februari 2023

Mijn vriend is zelf nog drukker geweest en ik heb een grafische opleiding.
Een bezoek aan het Plantin-Moretus museum kon voor ons dus niet ontbreken.

Al dwalend door het prachtige gebouw ontdek je het drukkersverleden van de familie Plantin-Moretus.

De met leer bekleedde muren, de krakende vloeren, de prachtige binnentuin, … het was er heerlijk vertoeven.

Volgens mij hangen er meer schilderijen van Rubens dan in het Rubenshuis.

De liefde voor de (boek)drukkunst en het vak drukker is helemaal terug te vinden in dit museum.

Het museum was net groot genoeg, het ging niet vervelen.

We waren zeer enthousiast.

Zeker een bezoekje waard!

Beoordeeld op 25 januari 2023

Mooi oud gebouw en door de audiotour krijg je een goed beeld van wat hier gebeurde en het leven van de familie. De portretten van de hand van Rubens zijn zeer de moeite waard.

Beoordeeld op 21 januari 2023 via mobiele applicatie

Dit is een absolute must-see in Antwerpen. Dit eeuwenoud gebouw uit de Antwerpse gouden tijd laat je proeven van de glorie van de rijke ondernemer intellectueel Plantijn Moretus.
De geuren van vervlogen tijden blijven hangen en de indrukken van het drukkersambacht blijven inspireren. Het interieur is wonderbaarlijk goed bewaard gebleven evenals de drukpersen.
Enige minpuntje is dat het bezoek voor mensen die minder mobiel zijn meer moeite hebben om alle kamers én ateliers te bereiken.

Beoordeeld op 31 oktober 2022 via mobiele applicatie

Mooi, authentiek gebouw dat zeer goed onderhouden is. Er worden leuke demonstraties gegeven m.b.t. de boekdrukkunst.

Datum van activiteit: oktober 2022
Bedank Dressuurstal Ma... V