“Een reeks van hoogtepunten”
Beoordeling van Restaurant Dome

Restaurant Dome
Geclassificeerd als nr. 185 van 1.600 Restaurants in Antwerpen
Keukens: Frans
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
18 augustus 2021 beoordeeld

Vanavond op uitnodiging van onze dochter met drie uit eten in de Dôme. Het glas champagne zette de toon : heerlijk, zonder franjes en verrassend. Elk bord bood weer iets nieuw en telkens werd ons rustig en zonder veel vertoon uitgelegd wat heerlijks er op ons bord kwam. De tomaten met aardbei, en het lekkere gerecht met gelakte duif zullen ons nog lang bi!blijven. Ook de bijpassende wijnen waren een succes, met een lekkere Luikse witte op kop. De bediening was voortreffelijk, zonder show maat met vee klasse. Een avond die we niet snel vergeten.

Datum van bezoek: augustus 2021

23 juli 2021 beoordeeld

Mijn moeder en ik waren voor een tweedaagse trip (21 t/m 22 juli) in Antwerpen. Om te shoppen en om lekker te dineren. Het shoppen viel helaas tegen: 21 juli is een nationale feestdag in België, wat betekent dat de winkels dicht zijn. We hadden toch nog wat geluk; restaurant “Dôme” had nog een plekje vrij om te dineren. Onze ervaring hier overtrof alle verwachtingen. We werden ontvangen in een prachtige ambiance waar mooie, verrassende gerechten worden geserveerd en waar bijzondere wijnen worden geschonken. Daarnaast is de bediening professioneel met een persoonlijke touch. Wij kijken terug op een super avond. En als we weer in Antwerpen zijn, weten wij nu al waar we gaan eten.

Sophie de Bruijn

21 juli 2021 beoordeeld

We zijn vandaag gaan eten voor de verjaardag van mijn oma. En wauw! Oprecht geen woorden voor. We zijn voor een zesgangen menu gegaan, maar er waren hier en daar een paar lekkere verrassingen bij. We hebben allemaal zo hard genoten. Niet alleen van het mega lekker eten, maar ook van de bediening. Ik ben letterlijk omver geblazen van de verschillende combinaties van het eten. Hoe goed ze op elkaar inspelen qua smaken is fenomenaal. Over alles is zo goed nagedacht. En voor iemand die nog nooit in een Michelin restaurant is gegaan, hebben ze mij helemaal op mijn gemak gesteld. Het was dus helemaal geen probleem als ik niet wist welk bestek ik moest gebruiken. De Chef is bij ons geweest en stelde ons gerust met toch wel fijne woorden:" It's not a museum, it's just a restaurant. You do whatever way you see fit." We were afraid to disrespect him, and he said we couldn't.

3 juli 2021 beoordeeld

Eindelijk, na 8 maanden coronalockdown, nog eens een fantastische lunch op een toplocatie. Als lunch kan je kiezen tussen 3, 4 of 6 gangen (op werkdagen) voor 60, 80 of 110€.

Wij namen de 3 gangenlunch met aangepaste wijnen (+20€). Een champagne met een viertal amuses gingen vooraf. Daarna heb je de keuze tussen enkele voorgerechten, enkele hoofdschotels en enkele nagerechten (waar hun signature chocoladetaart een extra pluim verdient). Alles tiptop geserveerd en telkens heel smaakvolle en exquisite gerechten. Als afsluiter een koffietje met aangepast garnituur bracht ons totaal op 220€ voor 2 personen.

Vooral het prachtig geklasseerde pand van laat 19de eeuw maakt deze uitstap meer dan waard : een grote ronde zaal met hoog plafond in domevorm in een combinatie van renaissance en barok stijl … je waant je ergens in Wenen in één of andere zaal van Schonbrunn palace.

Echt niet het goedkoopste sterrestaurant voor een doordeweekse middaglunch maar de prachtige locatie maakt deze duurdere prijs wel aanvaardbaar. Hun website mocht net iets meer informatief zijn, zoals het één jaar geleden was.

27 juni 2021 beoordeeld

Het is lang geleden dat ik nog zo teleurgesteld geweest ben in een restaurant. Ik ben zwanger en heb dit ook zo doorgegeven bij het maken van mijn reservatie 2 weken op voorhand, dit heb ik nog eens bevestigd een paar dagen voor aankomst. Wanneer ik aankom in het restaurant geef ik dit nogmaals door, de bediende verteld me dat dat geen probleem is en dat alles vervangen kan worden. De hapjes worden opgediend en 1 van de hapjes is rauwe vis. Er wordt me verteld dat ik deze dan niet moet opeten er is geen vervanging. Het eerste voorgerecht is rauwe gamba, ik krijg een bord met aardbeien, dit lijkt me eerder een dessert dan een voorgerecht. Het 2de voorgerecht heeft kaviaar, bij mij wordt deze gewoon weggelaten. Ik begin toch het gevoel te krijgen dat er weinig moeite wordt gedaan om mij een restaurant ervaring te bezorgen dat je toch zou verwachten van een restaurant met 1 ster. Het hoofdgerecht komt eraan, ik had doorgegeven dat ik geen lever mag eten. De persoon die me dit bord bezorgt heeft er geen idee van, vraagt dit na bij de chef en komt mij doodleuk vertellen dat de ravioli met lever op voorhand gemaakt is en er geen vervanging is. Hij verteld me dat ik deze gewoon aan mijn man moet geven. Voor mij is het nu duidelijk, het kan hen echt niet schelen wat ik eet of welke ervaring ze mij bezorgen en voor dit niveau van restaurant is dat een echte schande! In eender welk restaurant zonder ster waar ik kom doen de mensen moeite om de menu aan te passen of om me een vervanging aan te bieden maar in Dôme zien ze je liever gaan dan komen. Als ze hun menu niet willen aanpassen is dat voor mij geen probleem, dan had ik dat liever op voorhand geweten en was ik na mijn zwangerschap gekomen, daar zou ik veel meer respect voor hebben dan voor deze ondermaatse ervaring.

Datum van bezoek: juni 2021

Reizigers die Restaurant Dome bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen
Antwerpen, Antwerpen

In Restaurant Dome geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.