niels f
Brussel, België

Sacraal verblijf in oud klooster

Beoordeling van August Hotel
4,0 van 5 bollen10 aug 2021 beoordeeldvia mobiele applicatie
Stijlvol, architecturaal met zorg vernieuwd door Vincent Van Duysen en team, oog voor de mooie en lekkere dingen des levens. Dit klooster behoudt na de transformatie in hotel zijn sacrale sfeer maar mist daardoor wat warmte. Spiritueel zeker, intiem vind ik een woord dat er minder bijpast.

De kamers behouden dezelfde insteek, kloosterlijk, relatief eenvoudig, maar met de nodige luxedetails en fijne materialen.
Minpunt was de akoestiek, logisch met de hoge plafonds en leeftijd van het gebouw, maar ook gevolg van de geleidende materiaalkeuzes. Het esthetische boven het functionele. Wij vroegen een rustige kamer (slechte slaper) maar kregen die pal boven de keuken (nr 18). Gevolg: gestommel van pannen enz. tot 1u ‘s nachts en vanaf 6u30.
Jammer.

Absoluut pluspunt is de verfijnde keuken, lunch, diner en ontbijt zijn top en ontsproten aan het brein van sterrenchef Nick Bril (The Jane) die het restaurant ‘cureert’.
Enkel zoetebekken komen ‘s morgen niet aan hun trekken. Alle opties zijn zout.

Praktisch ligt het op wandelafstand van Berchem-station. Parking voor de auto is in deze autoluwe residentiële buurt problematisch.
Datum van verblijf: augustus 2021
Kamertip: De keuken wordt gecureerd, maar de chef is niet aanwezig. Vraag daarom niet naar teveel...
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
Gereageerd 11 aug 2021
Geachte Niels

Bedankt voor uw review.
Fijn om te lezen dat u genoten heeft van de architectuur en uw culinaire ervaring bij August.
We zullen uw feedback omtrent de akoestiek zeker intern bespreken en zoeken naar de nodige oplossingen.

August heeft een ondergrondse parking, hiervoor kan u aan de receptie een toegangsticket vragen.

We hopen u oprecht opnieuw te verwelkomen in de toekomst.

• NH Collection
  • Radissonhotels.com
Zwembad
Meer hotels in Antwerpen bekijken
Beoordeeld op 14 juli 2021

Zeer fijne overnachting bij August in Antwerpen. Warme ontvangst door het vriendelijke receptie team. Mooie, grote & propere kamers. Er heerst een rustgevende sfeer in het volledige hotel.
Ook het bijhorende restaurant is een aanrader. Heerlijk en zeer uitgebreid ontbijt 's ochtends. Perfecte uitvalsbasis voor een bezoekje aan Antwerpen.

Datum van verblijf: juli 2021
August Antwerp, Gastenservice/Front Office van August Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 juli 2021

Geachte Katrien

Bedankt voor uw review!
Zeer fijn om te horen dat u zo genoten heeft van uw ervaring in August, zowel in het hotel als het restaurant.
We hopen u in toekomst opnieuw te mogen ontvangen.

Beoordeeld op 11 juli 2021 via mobiele applicatie

Schitterende vakantie. Super vriendelijk personeel. Piekfijn verzorgde, mooie en ruime kamers, lekker eten (ondanks dragen mondmaskers in restaurant en gebruik handschoenen om eten oo te scheppen)
TOP!!

Geachte Mevrouw Pauwels

Bedankt voor uw review!
Het doet ons een plezier om te lezen dat u genoten heeft van uw verblijf.

We kijken ernaar uit u opnieuw te mogen ontvangen!

Beoordeeld op 10 juli 2021

Mooi hotel. Warm en hartelijk onthaal.
Het diner (Culinary package) werd in een weinig gezellig zaaltje opgediend (de "bibliotheek", zie foto), in snel tempo. Zwart gebakken broodje erbij. Grote glazen goede wijn, niet in verhouding tot de kleine lekkere gangen. Uitstekende kelner, met stuntelige hulpjes (in opleiding, vandaar).
Mooie kamer, met hard bed en te warm winterdekbed (9 juli). Onbestemd zoemend geluid door open raam, heel de nacht (bron onbekend; airco? Ook gemeld door andere gasten).
Rolletje ontbijtham rook bedorven; werd zonder probleem vervangen.
Alle medewerkers doen hun best en zijn vriendelijk.
Conclusie: Geen goede herinnering aan August, ondanks objectief gezien slechts kleine wrevelpunten. Niet genoten van het culinaire en nauwelijks geslapen. Dank zij de juffrouw aan het onthaal toch met een glimlach uitgecheckt.

Datum van verblijf: juli 2021

Geachte Mijnheer / mevrouw

Bedankt voor uw feedback!
We gebruiken inderdaad onze bibliotheek als extra ruimte voor het restaurant.
Dit omdat we de nodige afstand i.v.m. covid-19 willen garanderen.

Uw overige opmerkingen zullen we zeker intern bespreken en opnemen.
Onze oprechte excuses dat dit uw ervaring minder mooi gemaakt heeft.

We hopen u in de toekomst toch opnieuw te mogen ontvangen!

Beoordeeld op 20 juni 2021

Om een verjaardag te vieren hadden mijn vrouw en ik het Culinary Package vastgelegd. Dit was gelukkig net na de versoepeling, zodanig dat we in het restaurant konden eten 's avonds.

Bij aankomst kreeg ik direct een duidelijke uitleg over de werking ivm de overnachting, ontbijt,... Wat wel heel jammer was, is dat de voorziene parking voor de hotelgasten ook betalend is (liefst 25! euro). Dit terwijl je toch al een aanzienlijk bedrag betaald voor het package. Dit zou eigenlijk inclusief parking mogen zijn.

Dit terzijde was er gelukkig vlakbij plek, dus op wandelafstand van het hotel/restaurant. Inchecken is ook mogelijk vanaf 15h, dus ruim op voorhand.

Een mooie kamer, die met de lift/trap te bereiken is, maar waar je helaas enkel toegang tot hebt door via de bar of het restaurant te stappen. Toch niet ideaal.

De gebruikte materialen zijn kwalitatief/hoogwaardig en ook de afwerking en de extra's maken er een zeer aangenaam verblijf van. Het hotelgedeelte is dik in orde, maar dat mag ook wel voor deze prijs.

Het restaurant betraden we iets voor 19h, maar vermits we elk een glas champagne kregen (hoort bij de package) mochten we nog even in de bar plaatsnemen. Daarna werden we naar onze tafel begeleid, die toch op +- 1.5m afstand staat van de andere gasten. Het restaurant was goed volgeboekt en de gangen volgden mekaar vrij snel op.

Lekkere gerechten van chef Pieter Starmans, die ondertussen ook naam aan het maken is! De hand van Nick Bril komt hier ook in terug en dat proef je... Vooral bepaalde gerechten springen er echt uit. We kregen ook begeleidende wijnen en die waren perfect. Enkel bij het eerste voorgerecht (Green Gazpacho) kregen we een rosé, die niet bij het gerecht paste...

De volgende gangen met oa een oester, een ceviche van hamachi en een kalfstartaar (top!) waren overheerlijk. Ook de hoofdschotel met asperges en paling was fantastisch. Enige minpunt hier was dat de kalfstartaar overdadig veel was, waardoor het hoofdgerecht eigenlijk wat te snel kwam. De eerste gangen waren daarentegen dan weer net iets te weinig...

Het dessert was ook zeer lekker, een tartelettemet verschillende chocoladebereidingen en gerookte amandel.

Conclusie : een leuke ervaring met een prachtige kamer, lekker eten en een prachtig gerestaureerd pand. Een aanrader, het restaurantgedeelte van August is dit jaar zeker toe aan z'n eerste Michelinster!

Kamertip: Kamer 22 lag rustig en had een mooi uitzicht op de shop en de achterkant van het hoofdgebouw met de bar.
Datum van verblijf: juni 2021
August Antwerp, Gastenservice/Front Office van August Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 juni 2021

Geachte Mijnheer Leyers

Bedankt voor uw mooie review!
Het doet ons een groot plezier om te lezen dat u zo genoten heeft van uw ervaring bij August.
We vragen inderdaad een extra toelage van €25 voor de parking, dit omdat we daar over gedeelde parking is en maar beperkte plaatsen tot onze beschikking hebben.

Uw feedback over bepaalde punten zullen we zeker intern opnemen.

We hopen u snel terug te ontvangen.

Beoordeeld op 15 juni 2021 via mobiele applicatie

We hebben hier uitgebreid geluncht. Welkom was zeer goed en we kregen een leuk fris voorgerecht als welkom. Pieter verdient een pluim. Hij heeft ons geweldige wijnen laten proeven en drinken. Keuken is erg goed. Ambiance is zeer prettig en het pand zeer mooi. Zowel buiten als binnen.

Datum van verblijf: juni 2021

Beste Jan

Bedankt voor uw review.
Wat een plezier om te lezen dat u zo genoten heeft van uw lunch ervaring in August.

We hopen u snel terug te ontvangen in August!