Jurgen Leyers

Prachtig hotel met quality restaurant!

Beoordeling van August Hotel
4,0 van 5 bollen20 jun 2021 beoordeeld
Om een verjaardag te vieren hadden mijn vrouw en ik het Culinary Package vastgelegd. Dit was gelukkig net na de versoepeling, zodanig dat we in het restaurant konden eten 's avonds.

Bij aankomst kreeg ik direct een duidelijke uitleg over de werking ivm de overnachting, ontbijt,... Wat wel heel jammer was, is dat de voorziene parking voor de hotelgasten ook betalend is (liefst 25! euro). Dit terwijl je toch al een aanzienlijk bedrag betaald voor het package. Dit zou eigenlijk inclusief parking mogen zijn.

Dit terzijde was er gelukkig vlakbij plek, dus op wandelafstand van het hotel/restaurant. Inchecken is ook mogelijk vanaf 15h, dus ruim op voorhand.

Een mooie kamer, die met de lift/trap te bereiken is, maar waar je helaas enkel toegang tot hebt door via de bar of het restaurant te stappen. Toch niet ideaal.

De gebruikte materialen zijn kwalitatief/hoogwaardig en ook de afwerking en de extra's maken er een zeer aangenaam verblijf van. Het hotelgedeelte is dik in orde, maar dat mag ook wel voor deze prijs.

Het restaurant betraden we iets voor 19h, maar vermits we elk een glas champagne kregen (hoort bij de package) mochten we nog even in de bar plaatsnemen. Daarna werden we naar onze tafel begeleid, die toch op +- 1.5m afstand staat van de andere gasten. Het restaurant was goed volgeboekt en de gangen volgden mekaar vrij snel op.

Lekkere gerechten van chef Pieter Starmans, die ondertussen ook naam aan het maken is! De hand van Nick Bril komt hier ook in terug en dat proef je... Vooral bepaalde gerechten springen er echt uit. We kregen ook begeleidende wijnen en die waren perfect. Enkel bij het eerste voorgerecht (Green Gazpacho) kregen we een rosé, die niet bij het gerecht paste...

De volgende gangen met oa een oester, een ceviche van hamachi en een kalfstartaar (top!) waren overheerlijk. Ook de hoofdschotel met asperges en paling was fantastisch. Enige minpunt hier was dat de kalfstartaar overdadig veel was, waardoor het hoofdgerecht eigenlijk wat te snel kwam. De eerste gangen waren daarentegen dan weer net iets te weinig...

Het dessert was ook zeer lekker, een tartelettemet verschillende chocoladebereidingen en gerookte amandel.

Conclusie : een leuke ervaring met een prachtige kamer, lekker eten en een prachtig gerestaureerd pand. Een aanrader, het restaurantgedeelte van August is dit jaar zeker toe aan z'n eerste Michelinster!
Datum van verblijf: juni 2021
Kamertip: Kamer 22 lag rustig en had een mooi uitzicht op de shop en de achterkant van het hoofdgebouw met...
5,0 van 5 bollenKamers
5,0 van 5 bollenHygiëne
4,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
Gereageerd 25 jun 2021
Geachte Mijnheer Leyers

Bedankt voor uw mooie review!
Het doet ons een groot plezier om te lezen dat u zo genoten heeft van uw ervaring bij August.
We vragen inderdaad een extra toelage van €25 voor de parking, dit omdat we daar over gedeelde parking is en maar beperkte plaatsen tot onze beschikking hebben.

Uw feedback over bepaalde punten zullen we zeker intern opnemen.

We hopen u snel terug te ontvangen.

Volledig restitueerbaar
  • Radissonhotels.com
Zwembad
Meer hotels in Antwerpen bekijken
Beoordeeld op 15 juni 2021 via mobiele applicatie

We hebben hier uitgebreid geluncht. Welkom was zeer goed en we kregen een leuk fris voorgerecht als welkom. Pieter verdient een pluim. Hij heeft ons geweldige wijnen laten proeven en drinken. Keuken is erg goed. Ambiance is zeer prettig en het pand zeer mooi. Zowel buiten als binnen.

Datum van verblijf: juni 2021
August Antwerp, Gastenservice/Front Office van August Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 juni 2021

Beste Jan

Bedankt voor uw review.
Wat een plezier om te lezen dat u zo genoten heeft van uw lunch ervaring in August.

We hopen u snel terug te ontvangen in August!

Beoordeeld op 24 oktober 2020 via mobiele applicatie

August is veruit ons favoriete plekje om lekker en gezellig te tafelen. De kaart is niet erg uitgebreid, wat ik leuk vind omdat het mij geen keuzestress geeft. De gerechten zijn gevarieerd en alles wordt prachtig gedresseerd en vriendelijk geserveerd. De smaken zijn verfijnd en harmonieus. Ook het decor is ongeëvenaard: het oude klooster waarin het hotel-restaurant zich bevindt, zorgt voor een stijlvolle ruimte die sfeervol verlicht wordt.

De kwaliteit van het restaurant breidt zich ook uit naar de toiletten. De gebruikte materialen stralen klasse uit en handen wassen is pure wellness dankzij de heerlijk geurende zeep en handcrème.

Kortom: dineren bij August is een heerlijke totaalervaring.

Datum van verblijf: oktober 2020
Glenn Geskens, Guest Services / Front Office van August Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 februari 2024

Beste Lieveded,

Hartelijk dank voor uw verblijf en recensie. Fijn te lezen dat alles naar wens was. We hopen u in de toekomst weer te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groeten,
Team august

Beoordeeld op 10 oktober 2020 via mobiele applicatie

Op een middag gaan lunchen bij August met mijn dochter. We waren onder de indruk van het mooie interieur. De bediening was vriendelijk. We kozen voor het lunchmenu en hebben genoten van de gerechtjes. Mooie bordjes en lekker van smaak. We waren wel wat verrast van de BBQ makreel. We hadden niet verwacht een hele vis op het bord te krijgen... Maar toch wel lekker ! Wat wij wat minder vonden was het te hard gebakken brood en ook de frietjes vonden wij niet echt passen bij de rest van de verfijnde gerechten.
Conclusie, een verfijnde lunch in mooi kader. Omwille van de lunchformules was de prijs ook zeer oke.

Datum van verblijf: oktober 2020
Romy Van Genechten, Gastenservice/Front Office van August Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 oktober 2020

Beste Els

Bedankt voor uw mooie review!
Het is zeer fijn om te lezen dat u genoten heeft van onze lunchmenu.
Uw opmerkingen over de gerechten zullen we zeker intern bespreken !

We hopen u snel terug te ontvangen bij August.

Beoordeeld op 5 oktober 2020

Ik ben een grote fan van boutique hotels en Hotel August mag zich wat mij betreft bij de besten rekenen. Het voormalige kloostergebouw werd met veel respect voor de originele elementen gerenoveerd en prachtig ingericht. Het personeel is erg vriendelijk en zorgt dat er je niks ontbreekt. Onze twin room was groot, lekker stil en de bedden waren erg comfortabel. Het ontbijt was uitgebreid en werd geserveerd met oog voor detail. Voor de Spa geven we graag een extra ster, de massages en facials zijn van erg hoog niveau.

Beste Els

Bedankt voor uw fantastische review!
We appreciëren uw feedback enorm.
Het hele team van August doet hun uiterste best om onze gasten te verwennen op alle niveau's.

Hopelijk kunnen we u snel opnieuw ontvangen bij August.

Beoordeeld op 4 oktober 2020 via mobiele applicatie

We hebben er een 3 gangen menu gegeten die top was, dan een overnachting met ontbijt. Dit ontbijt was heel uitgebreid met veel keuze mogelijkheden. Kamer was proper en mooi ingericht. Personeel was vriendelijk en attent.
Een aanrader voor een leuk weekend.

Geachte Ria

Bedankt voor uw feedback en 5-sterren review.
We zijn blij dat u genoten heeft van uw ervaring in August!

Hopelijk hebben we het genoegen om u in de toekomst opnieuw te ontvangen.