“Heerlijk vlees, onwennige bediening.”
Beoordeling van Black Smoke

Black Smoke
Geclassificeerd als nr. 14 van 49 Dessert in Antwerpen
Beschrijving: Let’s turn up the heat! Black Smoke brengt serious BBQ naar het hart van Antwerpen en biedt een bar, een BBQ-restaurant én een rooftop bar waar alles draait om één ding: ambacht. Black Smoke mixt American BBQ traditions met lokale invloeden voor een rock-your-socks-off BBQ-ervaring. Onze pitmasters temmen de vurige vlammen in hun hell’s kitchen waar yankee-style ‘low & slow’ BBQ-gerechten op houtgestookte smokers en ‘hot & fast’ grill classics op de unieke Argentijnse parrilla grill bereid worden. Belgium’s Best Bartenders switchen in de Black Smoke Bar zonder schroom tussen het shaken van award-winning cocktails en het tappen van ultra-locally-crafted beers direct uit de kelders.
15 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Je moet hier echt weken of langer op voorhand reserveren dus we keken toch wel uit naar dit etentje.
Zowel mijn dochter als ikzelf hadden ribbetjes maar namen elk een andere variant waarbij ik de hare lekkerder vond (dry). Mijn andere dochter zat aanhoudend euforisch te doen over haar Argentijnse steak.
We hebben nog een dessert genomen maar ik had daar eigenlijk geen plaats meer voor.
Lekker gegeten dus. Enige dissonant was de 'groene' ober die over elk gerecht kwam vragen 'of het een beetje gesmaakt had' (ik reserveer geen weken op voorhand voor iets dat een beetje smaakt).
Maar dat zal me niet weerhouden om terug te komen.

Black S, Manager van Black Smoke, reageerde op deze beoordelingGereageerd 18 januari 2018

Allereerst dank voor het nemen van de tijd om ons uw feedback te verzenden.
Zodoende kunnen wij als restaurant altijd stappen vooruit blijven zetten en ons verbeteren daar waar nodig.

Het doet ons plezier dat u en uw dochters genoten hebben van het eten.

Onze excuses voor de onwennige bediening, maar zijn er zeker van overtuigd dat deze met heel goede bedoelingen waren.

Tot snel.

11 januari 2018 beoordeeld

Deze zaak bevindt zich in de nieuwe commerciële hoek naast Brouwerij De Konick. Je vindt hier een beperkt aantal delicatessenzaken, restaurants en café's.

Black Smoke is één van de grotere realisaties op deze locatie met een bar, restaurant en rooftop over meerdere etage's. Het restaurant is een industrieel kader met gebruik van veel hout. Redelijk geslaagd qua concept.

Keuken biedt naast veel vleesgerechten ook mogelijkheden voor vegetariërs.

Ondanks de vele bemerkingen mbt het personeel, werden wij de ganse avond correct en attent bediend. Niets op aan te merken.

Op de voorgerechten ( Nachos, Taco, Pulpo en zalm) hadden we niets op aan te merken. Als hoofdgerecht bood de BBQ platter een ruime verscheidenheid aan vlees.
Enkel de kip was te droog. Presentatie volgt het industriële karakter en het BBQ concept : niet verfijnd maar to the point.

Prijzen zijn niet goedkoop maar aanvaardbaar.

Enige minpuntje is dat je in het centrum van Antwerpen een Engelstalige serveuse krijgt. Ze deed haar werk perfect maar toch vreemd dat je in een "stadje" als Antwerpen in het Engels moet worden bediend.

Wij waren per persoon ca 75€ kwijt voor aperitief, voorgerecht,hoofdgerecht, koffie en enkele flessen van de betere wijn.

Ruim op voorhand reserveren (ook voor avonden in de week) is een must.

Allereerst dank voor het nemen van de tijd om ons uw feedback te verzenden.

Het doet ons veel plezier dat u genoten heeft van de realisatie van het pand en het restaurantconcept.

Onze gerechten zijn dan ook zeer BBQ-related waardoor niet alle dishes een super verfijnde afwerking nodig hebben volgens onze mening.
Echter zijn er wel verschillende gerechten met een verfijndere touch op onze menukaart.

Door onze Amerikaanse filosofie staan wij open voor Engelstalige mensen aan te nemen.

We danken u dan ook nogmaals voor uw feedback en hopen u in de toekomst nog te mogen verwelkomen.

7 januari 2018 beoordeeld

Donderdagavond trachten een vriend en ik een online reservatie voor zaterdag te boeken om 20u, de tafel was vrij online maar bij verdere click vernieuwde het scherm niet, ik maande mijn tafelgenoot hen te bellen. Daar krieeg hij te horen dat ze nog een tafel hadden van 19u tem 20.15., toen ik dit Veenman stelde ik voor de anullefen.

Zaterdagavond 19u, 19.11 werd te bestelling opgenomen en tot twee keer gehoord dat we tem 20.15 de tafel moesten verlaten.

Ik bestelde een zeer lekker gegrilde octopus en vervolgens de zeer lekkere entrecote perfect bereidt, mijn tafelgenoot at de gerookte zalm en dezelfde entrecote als ik, we klokten af om 20.11 toen prompt -zonder het te vragen- de rekening gebracht werd!!!

Goede bediening, leuke setting, en lekker eten, en toch maar 3sterren, dit hebben ze te danken aan onze beleving op een zaterdagavond , gevoel van gedineerd te hebben met de klok.
Ook niemand die je bedankt en tot ziens zegt vinden we onpreffesioneel.

Black S, Manager van Black Smoke, reageerde op deze beoordelingGereageerd 10 januari 2018

Beste Jurgen,

Allereerst dank voor het nemen van de tijd om uw feedback met ons te delen.
Wij willen u ook nog eens bedanken voor de reservatie van afgelopen zaterdagavond.

Mede door de vele reservaties proberen we zo best mogelijk iedereen te plezieren door hun reservaties aan te nemen.

Het was zeker niet de bedoeling om u het gevoel te geven van te dineren op tijd.
Maar inderdaad de tafel was na u ook nog gereserveerd, deze was dan ook op voorhand doorgegeven.

4 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We zijn zojuist terug van ons diner bij de Black Smoke en zijn toch wat teleurgesteld.
We hadden een tafel gereserveerd van te voren via internet.
We werden vriendelijk ontvangen en kregen een prima tafel toegewezen.

De nacho’s als voorgerecht was best oké. Er zat helaas vrij weinig vlees bij, maar het vlees dat erbij zat was erg lekker van smaak.

Als hoofdgerecht hadden we de Ribs en de Black Angus.
De Ribs waren erg lekker. De Black Angus daarentegen was met wel erg veel (zee?)zout bestrooid wat erg overheerste en was niet heel warm meer bij serveren en een beetje taai.

Dat kan allemaal,...

Wat ons echter verbaasde, was toen we besloten geen dessert te nemen, er een medewerker vlak daarna naar ons kwam om te melden dat deze tafel eigenlijk vrij gemaakt moest worden binnen een paar minuten, aangezien er een dubbele reservering was gemaakt. We besloten om de rekening dan maar te vragen.
Nadat we de rekening hadden gevraagd (die heel snel kwam) en nog rustig ons biertje en wijntje aan het opdrinken waren, stond de medewerker al naast ons klaar met het pinapparaat. We voelden ons de tent uitgeveegd.

Bij het verlaten vroeg een andere medewerker bij de ‘uitgang’ of alles naar wens is geweest. Hierbij aangegeven dat we het erg jammer vonden dat we zo op deze manier ons niet meer welkom voelden en er een negatieve draai aan het bezoek is gegeven.
Persoon in kwestie reageerde louter met ‘Ca va’, bood geen excuses oid aan.

Conclusie: Het eten is matig tot redelijk, we hadden in ieder geval wel meer verwacht. Maar hoe we uiteindelijk behandeld zijn en er amper excuses voor zijn aangeboden, doet ons besluiten deze tent NIET aan te raden.

Black S, Manager van Black Smoke, reageerde op deze beoordelingGereageerd 6 januari 2018

Beste Lianne,

Allereerst dank voor het nemen van de tijd om ons uw feedback te verzenden.

We vinden het dan ook zeer jammer dat u teleurgesteld was over uw bezoek bij ons.

Het is fijn om te horen dat u de pulled porc bij de nachos een lekkere combinatie vond, wij hebben inderdaad gekozen om daar geen overvloed van te geven omdat deze toch heel vullend is en ook omdat het een voorgerecht is.

Heeft u de ober van dienst uw aanmerkingen over de black angus bavette gegeven?
Wij zijn altijd bereid om een nieuw stuk vlees te geven, indien deze nodig zou zijn.

Het is ook niet zeker de bedoeling om onze gasten het gevoel te geven dat ze de zaak moeten verlaten en niet zeker op een opdringende wijze.
U was zeker nog altijd welkom in onze bar op het 1e verdiep om daar nog af te sluiten met een drankje.

We danken u dan ook nogmaals voor uw feedback en hopen u in de toekomst nog te mogen verwelkomen om de verwachtingen in te kunnen lossen.

17 december 2017 beoordeeld

We dronken eerst een 'Lost in Spice' en 'Tripel d'Anvers' in de BS bar, twee lekkere biertjes van de echte Antwerpse brouwerij DE KONINCK. Ook al reserveerden we enkele weken vooraf toch konden we ten vroegste om 9 uur 's avonds aan tafel op vrijdag 15-December 2017. De lokatie is zeer speciaal in de gebouwen van de brouwerij 'DE KONINCK'. De inrichting past bij de BBQ sfeer maar de tafels staan zeer dicht bij elkaar, dus boek dit zeker niet voor een romantisch avondje uit. Wij kozen we voor de "low & slow" gerechten. Subliem, alles smelt in je mond. Zeker de moeite waard om er eens te gaan eten en vooral ook langs de delicatessen winkeltje kaas, vlees, brood en chocolade te lopen en misschien ook een tour in de brouwerij.

Beste,

Altijd fijn om te horen dat de biertjes van de brouwerij en onze low & slow gerechten in de smaak zijn gevallen.

Inderdaad door de vele aanvragen en de periode voor het eindejaar hadden we pas een tafel voor u om 21u.

Wij hopen u in de toekomst nog te mogen verwelkomen in de toekomst om de hoge verwachtingen in te lossen.

Reizigers die Black Smoke bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In Black Smoke geweest? Deel je ervaringen!