“Humor en heerlijke wijnkaart”
Beoordeling van I Famosi

I Famosi
Geclassificeerd als nr. 30 van 109 Dessert in Antwerpen
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Speciale gelegenheden, Romantisch
Dineropties: Lunch, Diner, Na sluitingstijd, Buiten zitten, Reserveringen
8 oktober 2018 beoordeeld

Verwelkomst op z'n Italiaans: chaotisch maar warm en hartelijk. De verrassing van de avond was de wijnkaart, grote keuze uit klasse Italiaanse wijnen. Mediteraanse sfeer maakte het compleet.

Datum van bezoek: oktober 2018

29 september 2018 beoordeeld

Een etentje in de week zonder reservatie. We krijgen een leuke plek met zicht op de open keuken. Dit is echt een top-Italiaan. Een menu om van te watertanden, en een wijnkaart die uitnodigt om iets te proberen. Daarenboven zijn er ook enkele wijnen in halve flessen, wat handig is. De suggestie die ik kies (orecchiette met Italiaanse worst & parmezaan) is overheerlijk. Stevige aanrader!

Datum van bezoek: september 2018
1 september 2018 beoordeeld

Dit is een Italiaan in een mooi kader, het zitmeubilair is echt vintage en aan de muur hangen grote foto's met historische filmsterren en helden uit spaghettiwesterns. Zorgt voor een leuke sfeerschepping. De bediening is vriendelijk, keurig en attent.

En dan het belangrijkste: het eten. We hadden een pizza- en pastabuffet aan tafel. De pizza's hadden een zeer lekkere bodem, dat is het voornaamste. Pasta was ook zeker in orde. Dit is een goede Italiaan, zonder meer. Er zijn er allicht nog meer 'gesofisticeerde' in de koekenstad met een meer speciale Italiaanse menukaart, maar dit is echt een absolute must voor wie basic Italiaans wil eten.

Datum van bezoek: augustus 2018
28 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Alleen al voor de ongedwongen sfeer die hier heerst moet je langskomen. De vrolijkheid waarmee bediend wordt straalt op iedereen af. Ik had als voorgerecht de ravioli heel lekker maar iets te copieus of bedoeld voor een grote eter. Gelukkig tussen het voorgerecht en de hoofdschotel, in mijn geval tarbot , genoeg tijd om alles wat te laten verteren. Ik prefereer de tarbot liever iets meer puur geserveerd met had de vis bedekt met ik denk een laagje tempura wat niet direct mijn voorkeur wegdraagt. Maar laten we eerlijk zijn dit zijn details en iedereen verschilt nu eenmaal van smaak. Wat belangrijk is voor een goed gevoel is ga ik hier nog terug. Hier kom ik zeker nog terug en zal dan iets anders kiezen van de kaart al was het alleen al voor de sfeer.

Datum van bezoek: augustus 2018
11 juli 2018 beoordeeld

Schitterend! lang geleden dat we zo lekker hebben gegeten in een Italiaans restaurant!
De eigenaar komt zelf aan tafel de suggesties voorstellen, een stijlvol en prachtig ingericht kader. hier zien ze ons terug .....

Datum van bezoek: mei 2018

Reizigers die I Famosi bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In I Famosi geweest? Deel je ervaringen!