Pluspunten:
-ligging centraal
-nette kamers
-goed ontbijt
-medewerkster Pilvi die als enige medewerkster klantvriendelijk en professioneel optrad toen we meerdere problemen uitspraken bij vertrek.
Minpunten:
Bij aankomst was het even lastig direct de ingang naar de parkeergarage van het hotel te vinden gezien het bord een wat onduidelijke beschrijving bevat betreft de richting/pijl.
Er ontstonden wat kleine probleempjes tijdens ons verblijf bij het diner (halfpension geboekt).
De eerste avond ontvingen wij de menukaart waar we uit meerdere voor- hoofd- en nagerechten konden kiezen.
Mijn moeder bestelde tevens een glas wijn. Toen we voor de drankjes moesten tekenen bleek de hele fles ipv een glas in rekening te zijn gebracht. Dit zou achteraf gecorrigeerd worden.
De volgende avond kregen we bij het diner plots te horen dat we echter maar 1 optie hadden als voorgerecht en nagerecht en enkel mochten kiezen uit de hoofdgerechten. We hoorden anderen gasten in de zaal dit ook benoemen. De medewerker gaf ons, gezien het probleem, toen toch de keus om ‘vrij te kiezen’ van de kaart, maar gaf aan dat dit normaliter dus niet het geval is. Weet dus dat als je halfpension boekt, dat je enkel vrije keus hebt betreft het hoofdgerecht, maar dat de chef bepaalt wat het voor- en nagerecht wordt. Slecht dat dit niet bij boeken bekend gemaakt wordt en dat dit tevens duidelijk op de menukaart vermeld wordt. Tip: maakt een apart menu voor gasten die halfpension boeken en informeer al je personeel voordat dit telkens problemen oplevert! Ook die avond liep de drankbestelling niet goed. Een glas bier wat mijn moeder bestelde bij het hoofdgerecht werd niet uitgeserveerd (vergeten door de medewerker), maar uiteindelijk wel op de rekening gezet. Dit werd, nadat ik het aangaf, wel van de rekening afgehaald. Toen we op de kamer kwamen bleek dat er tijdens ons diner een voucher onder de deur was geschoven ivm het niet laten schoonmaken van de kamer. Op de voucher stond dat deze ingeleverd moest worden tijdens het verblijf bij het restaurant. Ik liep terug naar het restaurant om de bon te laten aanpassen en dus de voucher in te zetten. Dezelfde medewerker uit het restaurant gaf aan dat ik de bon bij uitchecken de volgende ochtend mocht gebruiken. Op de voucher staat echter dat dit niet kan, enkel bij het restaurant tijdens diner. De medewerker bleef echter benoemen dat ik de volgende ochtend de voucher bij het vereffenen van de drankrekening kon inzetten, dus ik vertrouwde daarop.
De volgende ochtend zijn we na het ontbijt even de stad ingewandeld en wilden we om 11:45 uur uitchecken (12:00 uur is uiterlijke tijd om uit te checken). Echter hadden ze onze kaart van de kamer al geblokkeerd bleek toen we 3 trappen omhoog gelopen waren. Dus terug naar beneden om de kaart te laten deblokkeren.
Volgens de medewerker was het gebruikelijk kamers al voor 12:00 uur te deblokkeren… (heel vreemd als de gast nog niet heeft uitgecheckt, voor de uitchecktijd dit te doen?!).
Opnieuw naar boven om onze spullen van de kamer af te halen, maar nog bleek de kaart geblokkeerd. Toen we een schoonmaakster van de 2e verdieping wilden vragen of ze ons te hulp kon schieten kregen we een boos gezicht met mopperig antwoord dat we maar naar de receptie moesten gaan. Dus weer terug naar beneden, waar ik een nieuwe kaart kreeg. Bovengekomen wederom een geblokkeerde kamer en kon dus voor de 3e keer naar beneden waar ondertussen een enorme rij stond van mensen die wilden in/uitchecken. De medewerker achter de balie was nergens te bekennen. Na 5 / 10 minuten wachten en nog geen medewerker kreeg ik bericht van mijn moeder dat de schoonmaker van de 4e verdieping de kamer geopend had voor ons dus dat we de spullen konden pakken.
Zo gezegd zo gedaan en weer terug naar de receptie in de hoop dat daar de medewerker eindelijk was teruggekeerd. Dit was gelukkig het geval, wil het niet dat ik toen tegen het probleem aanliep dat hij de voucher niet kon inzetten bij het afrekenen van de drankrekening.
Ik deed het hele verhaal van de vorige avond en daarbij sprak ik uit dat al dit soort ‘kleine’ problemen samen tot 1 groot probleem aan het ontstaan was en dat dit een heel nare smaak gaf aan ons verblijf bij MÖvenpick hotel Den Haag. Hij ging de manager zoeken, die hij na 5 minuten nog niet gevonden had en toen maar ging bellen. Ondertussen ontstond er weer een lange rij achter ons van mensen die aan het wachten waren. Je voelt je als gast dan ook beschaamd, want zij weten niet dat het door toedoen van het hotel langer duurt voordat ze aan de beurt zijn.
Toen de medewerker zijn manager gesproken had kregen we echter opnieuw te horen dat deze geen toestemming gaf voor het inzetten van de bon, want duidelijk beschreven dat deze alleen in het restaurant gebruikt mocht worden.
Uiteindelijk kwam per toeval medewerkster Pilvi van het ontbijt bij ons peilen wat er aan de hand was. Zij verontschuldigde zich meerdere malen voor de problemen en de wijze waarop er geen gepaste oplossing geboden werd.
Gezien de manager, na vernemen van de problemen, niet kwam en een oplossing aanbood, heeft zij een manier gezocht om de voucher alsnog te verrekenen. Wat ons betreft mag Mövenpick blij zijn met een medewerkster als haar, want enkel zij heeft gezorgd dat er ons nog enigszins gezien en gehoord voelden als gasten. Aan professionaliteit binnen dit hotel kan er nog heel wat verbeteren om de standaard die Mövenpick wil neerzetten ook daadwerkelijk te behalen. Met name wanneer het aankomt op oplossingsgericht en klantvriendelijk optreden bij problemen die niet door toedoen van de gasten worden veroorzaakt.
Tot slot: ik lees bij andere negatieve reviews dat de manager van het hotel graag had gewild dat gasten dit kenbaar hadden gemaakt in het hotel en dat hij dan naar een gepaste oplossing had gezocht.
Zie in onze ervaring dat dit dus netjes gedaan is tijdens ons verblijf, maar dat de manager niet verscheen aan de receptie toen onze problemen werden geuit. Ik ben niet de persoon die achteraf klaagt, terwijl ik het persoonlijk had kunnen bespreken tijdens het verblijf. Vandaar dan ook genoodzaakt om, spijtig genoeg, een negatieve review te moeten plaatsen.