Beoordeeld op 7 januari 2020 via mobiele applicatie

We hebben hier 1 nacht geslapen, gedineerd en een Hooghe Thee genoten.

Het personeel was vriendelijk en ontspannen, zowel bij de ontvangst als gedurende het verblijf.

De kamer (5) is niet groot, maar voldoet prima voor een korte periode. De uitstraling van de kamer, is net als de rest van het hotel klassiek modern.

We waren de enige diner gasten, maar dat was niet storend. Het eten was van goede kwaliteit en het personeel wil, als je daar voor open staat graag verhalen kwijt over het hotel en Leiden.

De Hooghe Thee de volgende middag was zeer uitgebreid en begon met een soepje, gevolgd door 6 verschillende hartige hapjes en sloot af met een tiental zoete hapjes. Er was een ruime keuze aan thee.

Volgend jaar gaat het hotel uitbreiden en verbouwen, een goede reden om weer eens terug te komen.

Datum van verblijf: december 2019
Beoordeeld op 26 december 2019

Wij hebben het super naar ons zit gehad met de familie. Zeer goed onderhouden en net hotel met alle faciliteiten die je maar kan wensen. Bediening en ontvangst waren erg goed.Ontbijt, lunch en diner waren echt goed niets was te veel wij hadden op voorhand gevraagd om oesters die niet op de kaart stonden en dit was totaal geen probleem geen probleem.
Wij gaan hier zeker terug komen.

Datum van verblijf: december 2019
Beoordeeld op 1 oktober 2019

Hotel is gesitueerd in een historisch pand met veel respect voor de eigenheid en de historische aankleding. Gelegen op wandelafstand van het centrum en met hotelparking beschikbaar om de hoek. Alle kamers zijn verschillend ingericht. Wij hadden een kamer met inkom, zithoekje met Nespresso apparaat en badkamer op gelijkvloers en kwamen via een trap bij het slaapgedeelte op de 1° verdieping. Door beperkingen voor behoud van authenticiteit is er geen airco in het gebouw.
Ontbijtruimte is heel chique en er wordt een combinatie geserveerd van een buffet en een keuzemenu met bediening aan tafel. Allemaal erg lekker.
Heel vriendelijk personeel.

Datum van verblijf: september 2019
Receptie D, General Manager van Boutique Hotel Huys van Leyden, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 2 oktober 2019

Beste Alex,

Hartelijk dank voor je mooie review. We zijn blij dat jullie verblijf bij ons naar wens is geweest. Jullie verbleven in het 17e eeuwse achterhuis met dakterras. Het klopt dat deze kamer geen airconditioning heeft. Dat komt omdat deze kamer op het noorden ligt en daardoor niet door de hete zon geraakt wordt. Kamers die dat wel nodig hebben, hebben wel airconditioning. Extra fijn vinden we je opmerking over ons uitgebreide a la carte ontbijt met buffet en de vriendelijkheid van ons personeel.

We hopen jullie in de toekomst graag nog eens terug te zien.

HUYS VAN LEYDEN

Beoordeeld op 25 september 2019

Samen met mijn echtgenote en een bevriend koppel, vanuit België naar Leiden gekomen om een paar daagjes te genieten van mijn oude woonplaats. En dat is nooit moeilijk, want er valt genoeg te beleven. Heerlijk flaneren langs de grachtjes, eten bij de gezellige en kwalitatief best goede restaurantjes, een pintje of koffietje op een terrasje, museumpje, marktje.....het leven kan soms erg goed zijn.
En zeker, als het hotel waar je verblijft, de kunst verstaat je als bezoeker onmiddellijk thuis te laten voelen. Is het omdat het personeel op precies de juiste manier vriendelijk, joviaal, amicaal zelfs, maar altijd toch correct blijft? Is het de inrichting, waarbij men verschillende kleuren en stijlen op een welhaast onnavolgbare wijze weet te combineren tot iets, dat toch een coherent, evenwichtig en zelfs stijlvol geheel vormt? Zijn het de heerlijke ontbijtjes, of de uurtjes 's avonds op het bankje met een drankje voor de voorgevel van het hotel (en met zicht op de gracht), of was het heerlijke boottochtje met hapje en drankje, eveneens verzorgd door het hotel?
Wel, alles zal eraan bijgedragen hebben. Het was heerlijk. Alweer, want we zijn al eens bij "De Barones" geweest, dat andere hotel van de twee heren.
Zalig was het. En we komen zeker weer terug! En we zullen dan zéker weer vragen om zo'n héél speciale cocktail aan de bar! ;-)

Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 23 september 2019

Rustig, iets buiten het centrum gelegen, maar toch op wandelafstand (10 minuutjes). Erg vriendelijk en hulpvaardig personeel. Het historisch pand zorgt voor een bijzondere ervaring. De kamers zijn klein, maar alle faciliteiten aanwezig (koffiezet, thee, minibar, kluis, ...) en heel smaakvol ingericht. Het ontbijt is niet goedkoop (15,50 euro) maar biedt wel waar voor het geld. De warme gerechten worden immers op bestelling klaargemaakt. Alles bij elkaar is dit een prima kleinschalig hotelletje. Ook ideaal voor een romantische overnachting.

Datum van verblijf: september 2019