“genoten van een heerlijk 5 gangendiner”
Beoordeling van Het Prentenkabinet

Het Prentenkabinet
Een tafel reserveren
vr 29/5
20:00
Geclassificeerd als nr. 12 van 308 Restaurants in Leiden
Keukens: Frans
16 maart 2020 beoordeeld

Via groupon genoten van een overheerlijk 5 gangen diner incl. amuse en brood en boter. Verrassende combi's en smaken. Verder een erg leuk restaurant met diverse afgescheiden ruimtes. Gezellige bediening. Absolute aanrader!!

Datum van bezoek: maart 2020

6 maart 2020 beoordeeld

Heerlijk gegeten tijdens een uitgebreide lunch.
Elke gang was een verassing en de bijgaande wijn een prima match. Nooit geweten dat er zo dichtbij een top restaurant zit.
Ook de aankleding en pand zijn erg mooi.

Datum van bezoek: oktober 2019
24 februari 2020 beoordeeld

Met groep van zes voor het 3 gangen verrassingsmenu gegaan. Restaurant lijkt meer ingesteld op chiquere stelletjes, oud en jong. Maar na even loskomen met wat gereserveerde bediening, uiterst aangenaam gegeten. Alle 3 gangen verrassend en goed. En de scroppino, leek mij eerst een wat aangedikte extra. Maar dit was werkelijk een heel originele en daarmee dubbel verfrissende spoom. Wijnkeuze ook geen probleem. Een restaurant waar je graag terugkomt.

Datum van bezoek: februari 2020
9 februari 2020 beoordeeld

Voor de 3e keer via Social Deal naar Het Prentenkabinet vanwege voorgaande successen. We kregen een tafel in de zaal rechts van de ingang. Bij het aperitief werden de ijsblokjes met de hand uit de ijsemmer gehaald, jammer, niet hoe het hoort. Het grote gezelschap naast ons kreeg de scroppino uit de hand geserveerd (5 in 1 hand) i.p.v. van een dienblad. Wij hadden een 5 gangen menu, perfect eten, goede smaak, zeer tevreden. Bediening matig/slecht en absoluut niet gastvrij. Niet vergelijkbaar met de 2 voorgaande keren. Er werd na het gerecht niet gevraagd of het gesmaakt had, bijzonder, servies uithalen zonder iets te zeggen. Na het dessert wilden we koffie maar besloten toch eerst de wijn op te drinken. Tot koffie is het niet gekomen, de andere gasten waren om 22 uur weg, wij niet, maar de zaal werd fors verbouwd en gedekt voor de volgende dag. Er werd nog net niet gezegd dat we konden gaan. Dan maar afrekenen i.p.v. koffie. Toen we even later richting hal liepen werden we zelfs al opgewacht met onze jassen, WE KONDEN GAAN.
Bijzonder detail: voorgaande keren betaalden we €5,75 voor een fles water bij afname van 2 flessen wijn, deze keer niet. Reden?.......Andere gasten hadden wel ‘betaal’ water. Een reactie van Het Prentenkabinet zou ik erg op prijs stellen. J. Jansen 8-2-2020

Datum van bezoek: februari 2020
26 januari 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten. Culinaire verrassingen op prima niveau. Rustige en vlotte bediening. Niet opdringerig. Mooie entourage in stijlvolle ruimtes. Kortom goed adres om eens langs te gaan.

Datum van bezoek: januari 2020

Reizigers die Het Prentenkabinet bekeken, bekeken ook

In Het Prentenkabinet geweest? Deel je ervaringen!