“De Gevangenentoren heeft een zeer verfijnde keuken”
Beoordeling van De Gevangentoren

De Gevangentoren
Geclassificeerd als nr. 5 van 102 Restaurants in Vlissingen
Keukens: Frans, Nederlands
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
6 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

De Gevangenentoren heeft een zeer verfijnde benadering. De smaakcompositie van het gerecht is voortreffelijk. Alles precies op maat. Ook het dessert was een ontdekkingstocht in smaak. Met zorg en toewijding bedacht en bereid. De bediening is zeer attent en toegewijd. Een schitterende ervaring in dit restaurant met een prachtig uitzicht!

Datum van bezoek: augustus 2020

4 augustus 2020 beoordeeld

Bij telefonische navraag voor een reservering van meer dan 24hr terug online. Een vriendelijk engelstalige dame. Een reservering voor 14dagen later 18:15hr. Vervolgens toch logisch dat u nog geen reactie heeft gehad als u pas om 18:15hr een reservering heeft gedaan. Wordt niet geluisterd naar wat er gezegd wordt of haar Engels is niet oke! Ik ben benieuwd of er nog een reactie gaat komen.

Datum van bezoek: augustus 2020
basjans2016, Eigenaar van De Gevangentoren, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 augustus 2020

Beste heer Ron,
We betreuren het als het eventueel mis is gegaan met uw reservering.
Graag bellen we u even om eea af te stemmen wanneer u wenst te komen en wat uw wensen zijn. Normaliter kunt u ons na 11:00 het best bereiken via 0118411441 het kan momenteel druk zijn u kunt ook uw gegevens mailen naar ons zodat we contact met u kunnen opnemen

31 juli 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer vriendelijke en professionele bediening! Eten en locatie, beide super fijn! Het was een fijne afsluit van een mooie dag!

Datum van bezoek: juli 2020
basjans2016, Eigenaar van De Gevangentoren, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 11 augustus 2020

Bedankt voor uw mooie recensie

29 juli 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Prima restaurant met een vriendelijke bediening en een prachtig uitzicht over zee. We hebben hier een lunch gebruikt. We hadden een broodje met kip en salade. Simpel maar lekker en de salade was supervers!

Datum van bezoek: juli 2020

Bedankt voor uw positieve recensie !

27 juli 2020 beoordeeld

Weekendje Vlissingen gepland, na een mooie stralende dag keken we uit naar een avondvullend diner bij De Gevangentoren. Na het lezen van de lovende recensies was de keuze snel gemaakt. Een tafeltje voor 2 gereserveerd om 19:30u. Bij binnenkomst viel ons al meteen op dat onze jas niet werd aangenomen, maar na het zien van onze tafel met uitzicht op zee was dit alweer vergeten. Een man uit de bediening vroeg wat hij alvast voor ons in kon schenken, hij bood ons een huisgemaakte aperitief aan van witte port, tonic, citroen en munt. Al gauw kwam er een vrouw uit de bediening met de menukaart. Aangezien we voor een avondvullend programma gingen kozen we voor het 6 gangen diner met 6 bijpassende wijnen. Zodra de bestelling was doorgegeven stond binnen 10 minuten de eerste gang al voor onze neus, echter nauwelijks een slok gedronken van onze verfrissende aperitief. De vrouw uit de bediening vertelde ons dat het dungesneden kalfsvlees was met tonijn en komkommer. Terwijl we gang inspecteerde zagen we dat ook tomaatjes, radijsjes, twee soorten sausjes, een krokantje en een gelei op het bord lag. De smaken van de sausjes en de gelei waren voor ons geheel onbekend. Daarin tegen was de smaak van het gerecht goed, maar wel jammer dat we geen totale beleving hebben gehad van wat we opgediend kregen. Daarnaast is dus bij deze gang, de eerste gang van de wijnen niet meer geserveerd. Bij het uithalen van onze borden, vroegen we de vrouwelijke serveerster waar onze bijpassende wijn van gang een was. Ze gaf aan dat dit vergeten was en bood ons een bakje koffie aan voor na het diner. Aangezien er gemiddeld 7 euro per glas wijn wordt gerekend, gingen wij niet in op dit aanbod en vroegen of ze in plaats van 6 gewoon 5 wijnen konden aanbieden. Dit was akkoord en al gauw kwamen de serveerster aan met 2 glazen rosé. Over de rosé zijn we niet meer te weten gekomen, dan dat het een rosé was. Uiteindelijk onze aperitief maar snel opgedronken.. Want al snel hierna stond de tweede gang voor onze neus. Een venkelsoepje met als garnering verse venkel en garnalen. In combinatie met de rosé was dit voor ons de beste gang. Dus voor even waren we de blunders, zoals hierboven beschreven, vergeten. Nog aan het nagenieten van de soep en een half glas rosé in de hand, kwam daar onze 2e wijn voor ons 3e gerecht. Deze werd aan tafel ingeschonken, het was een rode Argentijnse wijn voor bij het tussengerecht. Een rode wijn doet je fantaseren over een heerlijk vleesgerecht. Ondertussen liep het restaurant aardig leeg, maar er arriveerde op dat moment een aardig stel van onze zuiderburen. Dit stel zat langs ons en koos net als ons het 6 gangen diner inclusief 6 bijpassende wijnen. Toen kwam daar de 3e gang en vol verbazing stond daar een stukje (droge) heilbot voor onze neus. Deze was dus absoluut verre van bijpassend bij de wijn. Ondertussen hadden onze zuiderburen ook een aperitief besteld en amper een slok genomen te hebben, kregen zij de eerste gang en daarbij dezelfde wijn als die wij nu bij de 3e gang kregen. Waarbij we ook hun hoorde mompelen over het feit dat de aperitief nog niet genuttigd was. Toen onze 3e gang werd uitgehaald, hebben we licht gefrustreerd de vrouwelijke serveerster aangesproken op het feit dat we nu in 1 uur en 15 minuten al 3 gangen hadden genuttigd, dus vroegen om extra tijd tussen de gerechten. Daarnaast spraken we de serveerster aan om de keuzes van de wijn, met als voorbeeld dat we rode wijn kregen bij de vis en onze zuiderburen diezelfde bij de eerste gang. Hierop antwoorden zij met: "Wij experimenteren met de keuzes van de wijnen, om zo te kijken welke wijnen goed bij de gerechten passen". Wij vol verbazing, want dit is natuurlijk volstrekte onzin. Als je als klant fors betaald voor een diner met bijpassende wijnen, dan verwacht je niet dat ze maar wat doen. Onze conclusie die we hieruit trokken is dat de serveerster totaal geen kennis had/heeft van wijn, eten en de combinatie hiervan. Ook teruggekoppeld dat ze deze wijn niet meer moeten serveren met vis. Nadat wij dus hebben aangegeven meer tijd tussen de gangen te willen, kwam zij na 20 minuten de 4e gang serveren. Waarop wij haar vroegen hier nog mee te wachten. De wijn van de vorige gang hadden we wederom niet op, de gangen/wijnen overlapte elkaar steeds. Het viel ons dan ook tegen dat nadat we het hadden aangegeven, zij dit toch weer deed. Ze gaf aan dat ze al 20 minuten had gewacht. Omdat de 4e gang er toch weer smaakvol uitzag, het toch geaccepteerd het gerecht te laten serveren. De wijn volgde toen het gerecht al voor de helft was genuttigd. Na deze 4 gangen, stonden we een moment op het punt om De Gevangentoren te verlaten. De waardeloze bediening was helaas sfeerbepalend en jammer van het "avondvullend"
diner. Omdat we toch benieuwd waren naar gang 5 en 6 hebben we besloten om te blijven en de avond uit te zitten. Uiteindelijk stonden we om 22:45 uur buiten met een goed gevulde maag. Wij gaan nooit, maar dan ook nooit meer eten in dit restaurant en raden iedereen dit dus ook af. Het eten was goed, maar door de uiterst waardeloze bediening was de beleving, ondanks het top uitzicht, erg slecht. Dit was totaal niet wat we verwachte, na het lezen van de lovende recensies en het verhaal op de 1e pagina van de menukaart. Als je dik betaald voor een 6 gangendiner, dan verwacht je dat je een avondvullend programma krijgt waarin je wordt meegenomen in de gerechten en de bijpassende wijnen door goede bediening. Met andere woorden sfeer en beleving. Dit was helaas niet aan de orde en de Sfeer en Beleving was helaas nergens te vinden. De 2 sterre die wij geven zijn dus ook voor de kok.

Reizigers die De Gevangentoren bekeken, bekeken ook

Vlissingen, Zeeland

In De Gevangentoren geweest? Deel je ervaringen!