“Super leuke Ontdekkingstocht Domunder.”
Beoordeling van DOMunder

DOMunder
Geclassificeerd als nr. 9 van 132 dingen om te doen in Utrecht
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
Beschrijving eigenaar: DOMunder, een ondergrondse ontdekkingstocht naar 2000 jaar Utrecht. DOMunder is dé historische attractie in Utrecht voor jong en oud. Dompel je onder in de 2000 jaar geschiedenis van het Domplein, Utrecht en Nederland. Pak de slimme zaklamp en ga op een ondergrondse ontdekkingstocht vol spannende verhalen en archeologische schatten. Ontdek het Romeinse verleden van Utrecht, evenals de roemrijke middeleeuwen. Beleef de verwoestende storm van 1674 waarbij het schip van de Domkerk instortte en het Domplein ontstond. Dagelijks ontdekkingstochten op vaste starttijden (m.u.v. maandag).
Nuttige informatie: Toiletten, Activiteiten voor oudere kinderen, Kluisjes / opslag, Activiteiten voor jonge kinderen
17 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Samen met mijn 15-jarige dochter de ontdekkingstocht gedaan. Eerst met behulp van een gids dmv plattegronden en film een geschiedenisles over 2000 jaar Domplein. Super leuk verteld, daarna konden we afdalen naar de opgravingen. Gewapend met een grote zaklamp konden we daar in ons eigen tempo zelf op ontdekkingstocht. Wij vonden het allebei erg leuk.

12 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanaf vandaag kijk ik anders naar Utrecht. Onder de dom ligt een historie van 2000 jaar. Met filmpjes en plattegronden krijg je een kijkje in de geschiedenis alvorens je er zelf op uit gaat met een zaklantaarn. Op interactieve wijze hoor je via een oortje een aantal verhalen over opgravingen. En dat alles voor 12,50 euro en studenten 10 euro.

4 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een leuke en interessante activiteit. Zeer goede gidsen! Aanrader!
Je bent zelf actief bezig met goed beeldmateriaal. Een mooi stukje geschiedenis wordt hier verteld

3 augustus 2018 beoordeeld

Dit museum weet heel goed geschiedenis te combineren met beleving. Je word echt verrast door het interactieve onderdeel.

Bekijk meer beoordelingen
21 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke interactieve manier om wat over de geschiedenis van de Dom te leren. Gidsen zijn erg vriendelijk en kundig.

Reizigers die DOMunder bekeken, bekeken ook

Utrecht, Utrecht Province

In DOMunder geweest? Deel je ervaringen!