“La douce France in haartje Amsterdam”
Beoordeling van Gebr. Niemeijer

Gebr. Niemeijer
Geclassificeerd als nr. 7 van 45 Bakkerijen in Amsterdam
Wijk: Centrum
Wijk: Centrum
15 maart 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Voelde me weer even in la douce France, brood kun je ook gewoon voor thuis er kopen maar wij hebben er geluncht en de broodjes waren zeker lekker!

Datum van bezoek: maart 2020

14 maart 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Je kunt hier heerlijk lunchen. Veel vegetarische opties, baguette met geitenkaas is een aanrader. Ook meteen brood voor bij de borrel gekocht bij het bakkersgedeelte. Mooie inrichting en niet overladen met toeristen.

Datum van bezoek: maart 2020
14 juli 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

De geur van het verse brood heeft ons naar binnen gelokt! Kleine gezellige zaak. Alles wordt vers gemaakt in de bakkerij, trapjes naar beneden. Ga je de trapjes naar boven dan kom je terecht op een leuke mezzanine waar je kan genieten van een lekker ontbijt tegen een schappelijke prijs. Dit is zeker een aanrader en ik kom hier absoluut terug!

Datum van bezoek: mei 2019
2 februari 2017 beoordeeld

Net even weg van het massatoerisme kun je hier heerlijk ontbijten, koffie drinken of lunchen. Een leuke menukaart met veel brood- en belegvariaties. En dit alles in een relaxte sfeer, hier komen we zeker terug!

Datum van bezoek: januari 2017
24 september 2016 beoordeeld

Ik kwam hier eigenlijk alleen voor een croissant. Ik zweer bij de croissants van Le Fournil de Sébastien, maar wilde de croissant van de gebroeders Niemeijer ook proberen. De verwachtingen waren hoog.

Wat opvalt, als ik de croissant die ik at vergelijk met de croissants van Le Fournil, is dat de croissant kleiner is, compacter is en iets minder luchtig is qua structuur. Ik vond hem enigszins droog. Best lekker, zeker wel, maar de croissants van Le Fournil hebben een vollere, roomboterachterige smaak en zijn daardoor wat smeuïger. Dat heeft mijn voorkeur.

Op de website schrijven de gebroeders Niemeijer het volgende over hun croissant: "In tegenstelling tot bijna alle andere bakkers die zelf croissants of brioche feuilettée maken gebruiken we normale roomboter, geen boter die speciaal gefabriceerd is om makkelijk en snel uit te kunnen rollen zonder dat de boter in het deeg smelt. Daardoor hebben we iets meer variatie van dag tot dag, maar tegelijkertijd een smaak en structuur die bijna niet meer te vinden is, ook niet meer in Frankrijk - onze croissants zijn door Elle Eten uitgeroepen tot de enige in Nederland die de vergelijking met hun Franse broeders zonder meer aankunnen en op nummer 1 geplaatst in de Elle culinaire top 100."

Andere boter verklaart wellicht de structuur. Het is een goede croissant, maar ik blijf toch meer fan van Le Fournil.

De brownie van Gebr. Niemeijer is trouwens geweldig vol van smaak en fluweelzacht. Hij is niet erg compact en stevig – hij valt zelfs vrij makkelijk uit elkaar – maar daardoor is het niet zo'n machtige hap.

Datum van bezoek: september 2016

Reizigers die Gebr. Niemeijer bekeken, bekeken ook

Amsterdam, Noord-Holland

In Gebr. Niemeijer geweest? Deel je ervaringen!