Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Opslaan
Hop-on hop-off sightseeingtour van Amsterdam met optionele boottocht

Boek van tevoren

Meer info
vanaf € 39,95
Meer info
Beoordeeld op 30 april 2019

In de meivakantie met de kinderen van 9 en 11 de Japantentoonstelling bezocht. Aanrader!! Interactief, genoeg te doen, leuke workshop!

Beoordeeld op 14 april 2019 via mobiele applicatie

Hier geweest voor de jaarvergadering van onze vereniging. Sprekers over roken, voedsel en drank gerelateerd aan Gezondheidsrecht. Prima locatie. Goede ontvangst en hele mooie historische zaal. Ook de lunch was erg goed verzorgd.

Beoordeeld op 7 april 2019 via mobiele applicatie

Nog nooit hier geweest maar omdat er nu een voorstelling van Cool Japan was moesten we er naar toe.
Het eerste wat opvalt is het gebouw , schitterend , je kijkt je ogen uit.
Er zijn meedere vaste voorstellingen maar wij gingen voor Japan.
Het is leuk leerzaam en herkenbaar , van cultuur , samoerai , Harajuku en nog meer , het was zeker de moeite waard.

Beoordeeld op 6 april 2019 via mobiele applicatie

Het is een prachtig gebouw. Vooral de enorme hal is erg mooi en indrukwekkend. Rondom deze hal zijn 3 lagen / galerijen expositieruimte. Je kunt dus rondom vanaf elke laag de hal in kijken. De verschillende exposities zijn zeker alle de moeite waard. Opvallend bij de expositie over het slavernijverleden is dat er nadrukkelijk op de kwalijke handelingen van onze Nederlandse voorouders wordt gewezen. Ook voor kinderen zijn er voldoende objecten/onderwerpen die een bezoek de moeite waard maken. Verder is er een mooie en ruim gesorteerde museumwinkel, evenals een groot en mooi museumcafé.

Beoordeeld op 19 maart 2019

Eindelijk was ik in de gelegenheid dit museum te bezoeken. Ik wilde dit al zo lang. Het is een schitterend gebouw met vaste en wisselende exposities. Voor de eigen collectie is in het gebouw niet genoeg plaats, maar op de website is nog genoeg te bewonderen. In dit museum staat de mens centraal. Tijdens mijn bezoek heb ik ook nog Cool Japan (games, manga, schattige meisjes), Heden van het slavernijverleden (ja, ook wij Nederlanders handelden in slaven) en Verlangen naar Mekka (info over het hoe en waarom van de pelgrimstocht) bezocht. Voor kinderen is dit vooral een ideaal museum, interactief en met leuke workshops.

Datum van activiteit: maart 2019