Vandaag geopend: 08:00 - 22:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Bibliotheek maar zoveel meer dan dat

Wat een ontzettend gave lokatie voor een bibliotheek. Er zijn ook prachtige exposities en tussen ... meer lezen

1 week geleden beoordeeld
es25w
Haarlem, Nederland
via mobiele applicatie
Hier moet je geweest zijn!

Beoordeeld op 4 maart 2020
Freeeek
Utrecht, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 46 beoordelingen

Beoordeeld op 4 maart 2020 via mobiele applicatie

Heel leuk om heen te gaan! Je kunt een gratis rondleiding reserveren online en dit is zeker de moeite waard! De inrichting is erg modern en past helemaal in de grote hal direct naast het station. Dit is wat mij betreft nu de meest bijzondere bibliotheek in Nederland. Ook kun je er leuk koffie drinken. Ga hierheen als je in de buurt bent!

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 30 januari 2020

Industrieel erfgoed verbouwd tot multifunctioneel cultureel paleis. Bibliotheek, expositieruimte, ontmoetingsplek, uitkijkpunt over de stad.

Datum van activiteit: november 2019
Beoordeeld op 29 januari 2020

Ik raad af hier kroketten te eten, want kennelijk worden deze 100 m verderop gebakken en wanneer ze op tafel worden gezet blijken ze al behoorlijk afgekoeld. Ook het bord is steenkoud. Zelfs de koffie, die op slechts 2 m afstand wordt ingeschonken, is niet op temperatuur, omdat een ijskoud kopje gebruikt werd. Amateuristisch dus, maar hier kom je niet om te eten of te drinken; hier kom je vanwege de ambiance en het roemrijke verleden. Wie zoals ik 50 jaar geleden in deze NS hoofdwerkplaats voor locomotieven heeft rondgelopen, die kan zich ook nu met alle gemak verbeelden metaalgeur te ruiken en 18e eeuwse taferelen voor zich te zien, die horen bij het verhitten van ijzeren wielen e.d.
De ruimte zou zich goed lenen voor absurdistisch toneel. Mooi dat het erfgoed bewaard gebleven is. N.a.w. zal de exploïtatie onbetaalbaar blijken te zijn, zowel in letterlijke als figuurlijke zin....

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 21 januari 2020

Je voelt je de bewoner van een wereldstad als je bent. Iedere keer weer ben ik trots als ik hier even met mijn kleinkinderen naar de geweldige kinderbib ga. De kleintjes zijn iedere keer enthousiast als we er komen

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 18 januari 2020 via mobiele applicatie

Goede vergaderruimtes hier, goede begeleiding en verzorging. Prima lunch en borrel ook met ca 35 collega's. Toplocatie om te verblijven en de architectuur te bewonderen.

Datum van activiteit: januari 2020