“Wat een keus, goede kwalitiet en je hebt alles in eigen hand”
Beoordeling van Les Grands Buffets

Les Grands Buffets
Geclassificeerd als nr. 177 van 477 Restaurants in Maastricht
11 oktober 2017 beoordeeld

Overtuigd door andere bezoekers die net naar binnen gingen, besloten ook wij twee de stap te maken. En geen spijt ! Overweldigend groot en zeer divers. Duidelijk Chinese aanpak, en dat siert dit restaurant want iedereen werkt met grote inzet. De diversiteit in gerechten is groot, en het meeste is van goede kwaliteit. Enkele kleinere dingen vielen wat tegen. Maar over het geheel genomen is het eten beslist goed. En er is zo veel te kiezen, dat je niet alles kunt proeven op 1 avond. Zeer goede koude vis-voorgerechten, oesters smaakten prima, mosselen leuk gepresenteerd en aardige smaak, garnalen zoals je zou verwachten, maar de krabpootjes waren erg dun van smaak. Sushi lekker, maar in wel erg dikke rijst-jas. Dus je eet het lekkere er gewoon uit. Nog talloze andere lekkernijen in de voorgerecht-vitrine. Hapje rundvlees op schaaltje met wat groen er bij: lekker.
Erg goed vonden wij het bordje carpaccio, dat in een andere voorgerechten-galerij te vinden is. Daarbij nog diverse andere lekkere hapjes, ik weet nu niet meer precies wat er lag. Te veel om te kiezen ! Soep hebben wij niet genomen, want er was nog zo veel aan hoofdgerechten te halen. De Japanse bakplaat, waar je een keuze kunt maken uit vooral rood vlees, maar wij kozen de sliptong. Werd voldoende lang gebakken, maar op het einde kwam er een richeltje gebakken knoflook overheen, wat al gauw overheerst, dus dat schuif je er dan aan tafel gezeten gewoon weer af. Salade is er genoeg, ook wat gebakken aardappeltjes, wat andere warme groenten, maar de patat frites lag al te lang; die moet altijd net vers gebakken zijn, dus let daarop. Toen nog een wok-hap genomen: maak uw keuze met beleid want het moet wel bij elkaar passen. Specieboontjes bleven vrij rauw na het korte koken, maar de broccoli is zo beetgaar. Het vlees gaat apart even koken in bouillon en dan wordt alles roergebakken in de wok met veel spectakel en de smaak komt er dan goed uit. Geef aan de kok op of u zout en peper wilt en welke saus er bij moet, keuze genoeg. Daarna probeerde ik nog hele kleine hapjes van de gereedstaande warme gerechten, zoals een stukje varkensvlees in saus, maar dat was niet heel geweldig. Het indische pikante vlees ernaast was best goed, maar een beetje Chinees en niet zo heel erg indisch. Toch lekker. Er is nog een hele Italiaanse afdeling, maar daar kwamen we gewoon niet aan toe, behalve dan de stikbroodjes met tomaten-salsa die erg lekker waren. Gewoon stokbrood is ook goed, maar de kruidenboter is een klein potje met onsmakelijke creme, niet nemen dus. Aan de zijlijn is er ook nog een aantal bakken met deksel, waaronder nasi goreng, bami, en mihoen of zo iets. Niet aan toe gekomen, maar het toont wel de Chinese benadering aan. Heel veel best lekker eten dus, en let op: bij de inclusiefprijs krijgt u net zo veel biertjes of huiswijntjes als u wilt, dus maak er geen misbruik van. Het bier is helemaal prima, de wijn hebben wij niet genomen, ook geen frisdrank. Na het warme eten even pauze en toen vroegen we om koffie die vriendelijk werd geserveerd, terwijl wij nog een lekker toetje gingen uitzoeken en ook hier weer erg veel keus, met mini-mousses in een bakje, bonbons, 6 soorten ijs, 3 geproefd en ronduit goed, vooral de rum-rozijnen smaak, een slagroommachine er naast, dit is allemaal heel goed samengesteld. Deze gehele menugang van maximaal 2,5 uur kostte 32,50 euro pp, en als je beseft dat elders al gauw 2,50 per biertje wordt gerekend, en ik had er 3, dan reken je zo uit dat je een ongelooflijk groot buffet hebt voor 25 euro en dat is good value for money. Ik las andere reviews van zuurpruimen die het hele restaurant afrekenen op bevroren kreeft, maar even niet inzien wat er allemaal voor moois ligt. Een ander schrijft: gewoon een wok, nou die keek dus niet verder dan zijn korte neus. Wij vonden het in elk geval aangenaam, met vooral goede service en we gaan beslist nog eens terug.

24 augustus 2017 beoordeeld

Les Grands Buffets beschikt over een uitermate veelzijdig buffet met veel keuze voor jong oud. Met een klein gezelschap is het misschien niet altijd even leuk omdat men veel van tafel is om eten te halen, maar met een grotere groep is het een aanrader. Veel keuze uit vis, vlees, soepen, sushi, italiaanse gerechten etc. Voor ieder wat wils. Lekker dicht bij het centrum.

22 augustus 2017 beoordeeld

Best lekker gegeten hier, de gerechten werden met aandacht bereid. Als je iets laat wokken doen ze de groente apart van het vlees blancheren ipv alles bij elkaar gooien zoals normaal. De ribeye op de plaat was voor dit type restaurant veel beter dan gemiddeld. Veel keuze in lekker voorgerechtjes die kwalitatief ook ruim in orde zijn. Bediening was bijzonder vriendelijk en attent. In anderhalf uur heb ik vier biertjes gehad en om geen ene heb ik zelf moeten vragen. Prijs/kwaliteit is dit dan ook heel dik in orde.
We waren wel door de week en vanaf de opening binnen, vraag me af hoe het is als het restaurant vol zit.

16 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Had hoge verwachting van dit restaurant. Maar dit is gewoon een wok. Niks speciaals.

Eten was verder wel goed maar voor een wok te beperkt en te duur. Voortaan als ik wil wokken ga ik gewoon bij mijn vaste adres.

5 augustus 2017 beoordeeld

In Maastricht is ee goede Wok moeilijk te vinden . Nu is er in het oude postkantoor aan het Vrijthof Les Grands Buffets hetgeen aan aanwinst is voor Maastricht.

Reizigers die Les Grands Buffets bekeken, bekeken ook

Maastricht, Limburg
Maastricht, Limburg

In Les Grands Buffets geweest? Deel je ervaringen!