Kruisherenhotel werd ons vaker getipt door vrienden en relaties als een must-go. Met hoge verwachtingen boekten we een weekend. De ligging is perfect. De inrichting uiteraard prachtig. Maar de ervaring als gast is absoluut geen 5 sterren waard. Het personeel bestaat grotendeels uit stagiairs van de hotelschool. De incheck was vriendelijk en gastvrij met een glaasje bubbels, maar teleurstellend was dat de crew duidelijk niet bekend was met de inhoud van onze boeking. De Signature Monastery room is aardig, maar behoorlijk onpraktisch. En de natuurstenen vloer is continu koud. Ook de assets op gebied van bad/toilet artikelen is meer 3 sterren dan 5 sterren. Verder weinig tot geen persoonlijke aandacht of services. De setting van het ontbijt is mooi (dinerzaal). Maar serieus: een cappuccino uit een machine met slappe opschuimmelk is niet wat je verwacht. Evenmin dat een fruitsalade uit louter rauw fruits bestaat. Op zondagavond bezochten we de schitterende winebar rond 21.30 uur. We waren de enige gasten, wat natuurlijk kan gebeuren. Wederom stond er een (zeer vriendelijke) 2e jaars stagiair achter de bar. We hadden nog trek in een kleine bite in de vorm van een pata negra en wat kaas of iets dergelijks van de kleine kaart Dat kon niet meer, want om 21.30 sluit de keuken en de crew was al weg. Zo werd ons meegedeeld. Wat frituren kon wel. Dus wat bitterballen en garnalenkroketten besteld. O ja, of we om 23.00 uur wilde vertrekken want dan sluit de bar. Ook hieruit blijkt dat het Kruisherenhotel de touch met 5 sterren gastvrijheid heeft verloren. Het uitchecken was verder prima, maar bij de valetparking die ik had geboekt was de doorman niet aanwezig en heb ik zelf de auto van de parkeerplaats gehaald en de koffers in de bak geladen. Tsja.... Dus conclusie: hard werk nodig om het servicegedrag dat past bij de reputatie op het gewenste peil te brengen. Voor ons was het al met al nogal teleurstellend.