“Paasdineetje”

Geclassificeerd als nr. 10 van 23 Dessert in Maastricht
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Reserveringen
7 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

1e Paasdag was al vol maar 2e paasdag konden we terecht.
Het werd een schitterende avond, culinair hoogstaand.
We aten a la carte. Geplette coquilles, verse tonijn en daarna canard en dry aged rund. Prima klaargemaakt en prachtig op het bord. Ook het tempo was door onszelf te beïnvloeden. Dat was fijn want na een glas witte wijn namen we de tijd om een fles mooie Portugese wijn soldaat te maken. Koffie na.

Evelyne H, Eigenaar van Sofa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 8 april 2018

Bedankt voor uw mooie recensie!

5 april 2018 beoordeeld

We zijn op paasmaandag 's avonds gaan eten.
Wat een aangename ontdekking!

Vooreerst moet gezegd worden, het decor is top, stijlvol en toch genoeg warmte, de ideale combinatie voor een restaurant!

De gastheer/kelner had de perfecte mix van humor en stijl om ons de hele avond op ons gemak te laten voelen, doch met de nodige standing, hoedje af!
Het gebeurt niet vaak dat je als klant het gevoel hebt dat de bediening en keuken er voor zorgen dat je je grecht krijgt wanneer JIJ dat wilt, hier zeker geen bandwerk om zo snel mogelijk de klanten te laten eten en af te ronden... Integendeel, WIJ waren telkens diegene die mochten laten weten wanneer het volgende gerechtje mocht komen, en eens we dat deden stond het bordje ook mooi binnen de ( minuutjes voor onze neus, knap werk!

De kwaliteit én afwerking van de gerechten waren top! De bordje waren kunstwerkjes en de smaken pasten perfect bij en daar, bij het voorgerecht hier en daar zelf een tikkeltje moleculaire keuken in het gerecht verwerkt!
Het vlees dat we voorgeschoteld kregen, een ribeye van kalf, was ook het mals en smaakvol, en perfect geaccompagneerd met knapperige aardappelschijfjes en een variëteit van groentjes (paddestoelen, edamame, groene asperges en artisjok). Dit zorgde ervoor dat het alles behalve een standaard saai gerechtje was!

Het dessert was in de lijn met de rest, en een streling voor het oog én de smaakpapillen!

En dan moest het beste nog komen!
De prijs!!!!

We hebben voor ons 3-gangen menu + apero (cava en Gin-tonic), inclusief 2 glazen wijn en 2 tasjes koffie, 87€(!!!!!!) betaald!

We zijn toevallig in Sofa beland, maar zoals ik de gastheer/kelner ook opmerktte, mocht het geen 200km van ons deur zijn, kwam ik met veel plezier elke week eten!

Wanneer we nog eens in Maastricht zijn, zien ze ons hier in ieder geval terug!
DIKKE AANRADER!

Evelyne H, Eigenaar van Sofa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 6 april 2018

Bedankt voor uw mooie en uitgebreide reactie. We ontvangen jullie graag weer als jullie in het Maastrichtse zijn!

19 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit restaurant ligt buiten de stad, ten zuiden, aan oostkant van de Maas. Vlakbij Maastricht Marina. Niet ver van het MECC, 5 minuten met de auto. Sofa heeft een brasserie en een restaurant, allebei sfeervol. De brasserie is wat informeler, het restaurant biedt uitgebreidere menu's. Wij werden heel vriendelijk ontvangen en kregen een tafel in het restaurant gedeelte. Houten tafels met linnen servetten en stevig bestek. Borrel gedeelte bij een langgerekte gas haard. Wij kozen a la carte en werden aangenaam verrast. Superlekkere vissoep, ook nog lekker heet, goede risotto met krokante zwezerik, lekkere pasta met verse truffel (maar helaas niet aan tafel erover heen geschaafd). Koffie complet biedt uitgebreide zoetigheden, waarmee je het dessert niet mist. Beperkt maar adequaat wijn aanbod. Attente bediening, met vrolijke attitude. Wij hadden er een hele aangename avond. Prijs/kwaliteit in orde. 's Zomers een flink terras, zonder uitzicht op de Maas. Ruime, gratis parking naast gelegen.

17 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten met goede smaakcombinaties en mooi opgemaakt bord. De bediening was goed verzorgd en vriendelijk. Prijs / kwaliteit: erg goed

10 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op een drukke avond hebbennwe in Sofa gegeten, niet ver buiten het centrum van Maastricht.
Het was een hartelijk ontvangst met vriendelijke bediening.

Het restaurant heeft een Mooie ligging in het groen met voldoende parkeergelegenheid en niet ver van het Mecc en het centrum van Maastricht.
Een heerlijke bouillabaisse met rouille en mooie griet met brandade.
Aan tafel werd ook tonijn en beef gegeten
Allemaal fraai opgemaakte borden en mooi om te zien én lekker om te eten.
De wijnkaart is ietwat beperkt maar we hebben onze keuze kunnen maken.
Een aanrader en niet duur.

Reizigers die Sofa bekeken, bekeken ook

Maastricht, Limburg

In Sofa geweest? Deel je ervaringen!