Agoda.com
Hotels.comUS$ 480
TravelocityUS$ 480
eDreamsUS$ 442
Beoordeeld op 29 juli 2021

Als positief ervaren: de centrale ligging in de stad, de professionele en vriendelijke bediening, een enthousiaste sommelier, en een prima 3-gangen diner.

Als negatief ervaren: de eerste kamer die we toegewezen kregen had een erg luidruchtige airco waardoor we snel vroegen om een andere kamer. Dit werd kamer 132 aan het einde van de gang. Initieel leek deze kamer OK te zijn. Echter later in de avond en de nacht bleek het een uiterst gehorige kamer zonder enige isolatie t.a.v. straatlawaai: eerst werden we blootgesteld aan enorm veel keukenlawaai van de aan de andere kant van het aangrenzend straatje gelegen restaurant, daarna veel gesprekken van passanten op staart aan moeten horen die we woordelijk konden volgen, gevolgd door enig nachtelijk gezang en gebral op straat en tenslotte, toen de ochtend aanbrak, kwamen diverse leveranciers met luidruchtige vrachtauto's goederen afleveren. Kortom, geen oog dichtgedaan die nacht door het totale gebrek aan geluidsisolatie in de vensters, ramen en gevel.

Een tweede minpunt betrof de ontbijtruimte in de kelder die verre van corona-proof is. Zowel hotelgasten als personeel hielden zich niet aan de gewenste 1,5 meter afstand.

Als compensatie voor de volledig bedorven nachtrust bood het hotelmanagement de volgende ochtend aan enkele drankjes niet in rekening te brengen. Weliswaar een sympathiek gebaar maar natuurlijk geen oplossing voor een serieus structureel probleem.

Kamertip: vraag om een kamer die niet op een straat uitkijkt
Beoordeeld op 26 juli 2021

Wat mij betreft een prima Hotel wat m.i. vaak (te) kritisch wordt beoordeeld als ik naar eerdere reviews kijk. Ja, het is een Hotel wat is gelegen op 1 van de mooiste pleinen van de stad en qua prijs in de luxe categorie valt. Echter, er is weinig op af te dingen wat mij betreft.
Ontvangst is zeer vriendelijk en voorkomend. Alle tijd wordt genomen de gast in te checken en wegwijs te maken in Maastricht. Kamers zijn schoon, van alle gemakken voorzien en – niet onbelangrijk – prima matrassen, (N) espresso apparaat en prima badkamer met alle noodzakelijke toiletartikelen. Airco is er ook om niet te vergeten.
Ontbijtzaal is daarnaast speciaal doordat het oudste stukje Maastricht hier zichtbaar is, met resten van een oude Romeinse ruïne.
Het ligt aan het OLV plein wat dus wat meer buitengeluiden geeft, maar indien dit storend is liggen er standaard oordopjes op de kamer.
Kortom, echt een uitstekend Hotel op een fraaie en zeer centrale locatie.

Beoordeeld op 15 juli 2021

Mooi hotel op ideale locatie in het centrum van Maastricht. Vriendelijke ontvangst, mooie en complete kamer met prima badkamer. Kamer was wel erg warm, maar oorzaak was een defecte airco. Gebruikgemaakt van een heerlijk en uitgebreid ontbijt tussen opgravingen. De auto geparkeerd bij Park en Walk Stadpark/Kennedybrug op nog geen 10 minuten lopen van het hotel; voor een dag €10.

Beoordeeld op 7 juni 2021 via mobiele applicatie

Al vaker hier gelogeerd, één van de duurdere hotels in het centrum van Maastricht, maar de tijd heeft het hotel ingehaald. In een premium kamer mag de standaard omhoog, de badkamer is zelfs sleets, met slechte verlichting, een scheur in de wasbak en verwering op de spiegel.
Ontbijt is overigens uitstekend.

Datum van verblijf: juni 2021
Beoordeeld op 20 mei 2021

Hotel Derlon Maastricht bevindt zich midden in de stad aan het O.L.Vrouwenplein.
De auto kan voor de deur worden achtergelaten, waar de valet service hem van je overneemt. Daarna volgt een professioneel welkom en leidt de lift je naar de kamer. die is voor een hotel midden in de stad natuurlijk niet al te ruim, maar alles is aanwezig. Alleen om op de kamer te dineren, wat helaas in Coronatijd niet anders kan, is de kamer niet echt geschikt. Wij sliepen aan de kant van de kerk en dan is het uitzicht beperkt tot het dak van die kerk . . .
Omdat de terrassen weer open waren, hebben we 's middags uitstekend gegeven op het terras van Derlon voor de deur. De keuken is prima en de kaart biedt voldoende keus.
Ontbijt moesten we beneden halen en dat was een beetje behelpen, maar dat is in normale tijden natuurlijk heel anders.
Kortom een fijn hotel en een echte aanrader voor een weekendje in die fantastisch gezellige stad Maastricht.

Datum van verblijf: mei 2021