“Teleurstellend”

Laat maaltijden bezorgen
Geclassificeerd als nr. 259 van 338 Restaurants in Nijmegen
Keukens: Europees
Wijk: Stadscentrum
Beschrijving: Café Van Buren is een gezellig en huiselijk eetcafé in het centrum van Nijmegen. De knusse inrichting maakt café Van Buren tot een Bourgondische zaak met een gevoel voor universitaire tradities. Naast onze uitgebreide menukaart geniet je van een goed getapt speciaalbiertje, de Buscaglione koffie of een mooi glas wijn. De uitgelezen plek om knus met vrienden te kletsen over de goede dingen van het leven en gelijktijdig lekker eten tegen een uiterst betaalbare prijs.
27 augustus 2020 beoordeeld

Broodplankje kwam niet (uur op gewacht), toen we de rekening vroegen kwam deze ook niet (half uur op gewacht) en toen we hier vervolgens naar vroegen werden we uitgelachen door de bediening, aangezien we toch wel konden zien hoe druk het was?!

Datum van bezoek: augustus 2020

20 juli 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

We mochten onze bestelling doorgeven via een QR-code die op de tafel lag. Dit is natuurlijk hyper-modern maar niet geschikt voor m’n vriend die in de bouw werkt en sinds een paar maanden weet wat social media is. Hij belt en sms’t nog steeds met een Nokia 3310. Wel smaakt het bier en rosé hier heerlijk!

Datum van bezoek: juli 2020
25 juni 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Enorm slechte tent, onaardig personeel. Vooral die jongen met krullen en bril, asociaal! Kom er nooit meer.

Datum van bezoek: juni 2020
7 juni 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Nijmegen. Enorm terras, plek voor minstens 100 man, ook in coronatijd... Op straat een bordje: we moesten op straat wachten tot een medewerker ons kwam halen. Die kwam. Vriendelijke dame. We mochten zitten waar we wilden, ook binnen. Binnen zat een collega, die geen Nederrlands sprak. We moesten een formulier invullen waarin we o.a. moesten verklaren dat we de laatste 14 dagen niet met iemand in contact waren geweest die met corona was besmet. "Meneer, we hebben net anderhalf uur gelopen in de drukste winkelstraat van uw stad, hoe kan ik dat nou zeker weten? Hij begreep het niet, volstond geen Nederlands. Voor de bestelling kwam een collega die wel onze taal sprak. "Om bestellen moet u inloggen via uw smartphone", sprak ze. "We willen graag koffie en een broodje, dat kan toch ook mondeling?" Dat kon dus niet. Ik logde in, kwam op de site, met honderdeneen drankjes. Geen broodjes. Toen ik daarnaar vroeg vertelde ze: "onder het hoofdstuk 'lunch'".
Ik kon het niet vinden, zij gelukkig ook niet. Ze kwam terug met twee menukaarten. Zò 2019... Om het overzichtelijk te houden kozen we beiden het zelfde: een 12-uurtje.
Soep, een boterham met een gebakken eitje, keuze uit een kroket of een kaassoufle en wat sla. En toen werd het stil. Geruime tijd stil. Het bleef zo lang stil dat ik me afvroeg: dat 12-uurtje, dat gaat toch niet over de levertijd?
Maar dan... Het kwam. Alles in een keer. Het werd duidelijk dat de soep minstens zo lang op ons had staan wachten. Koud, dus. En zout. Bremzout. Maar dat proefden we later, want er zat geen lepel bij het bestek. Toen mijn vrouw daar om vroeg, kwam er, na weer even wachten, een lepel. Één lepel. "Zullen om beurten een hap nemen?" stelde ik voor, maar dat vond ze flauw. De tweede lepel kwam, sneller dan de eerste. Nog even een vraag: we mochten kiezen tussen een kroket of een kaassoufle, maar die keuze heeft u voor ons gemaakt? "Ja, dat weet ik niet, ik heb die bestelling niet opgenomen..." Dat was waar. En de kroket smaakte goed, en was ook nog warm...
Ik heb niet lullig gedaan, mag niet van mijn vrouw. Maar een fooi... Nee, dat vond ik overdreven...

Datum van bezoek: juni 2020
16 januari 2020 beoordeeld

Grote eetgelegenheid met groot buitenterras.
Lekker lunch bestaande uit een soepje en 3 kleine belegde broodjes.

Datum van bezoek: januari 2020

Reizigers die Eetcafé van Buren bekeken, bekeken ook

Nijmegen, Gelderland

In Eetcafé van Buren geweest? Deel je ervaringen!