“Buiten zitten in de winter met een verwarmd kussen”
Beoordeling van Bar Bodega Bij Ons

Bar Bodega Bij Ons
Geclassificeerd als nr. 61 van 326 Restaurants in Arnhem
Keukens: Nederlands
15 maart 2020 beoordeeld

We kozen een tafeltje buiten op het terras. Tot onze verbazing zaten we op verwarmde kussens. Echt een uitkomst met winterweer. Het nadeel is dat als je buiten zit direct ook in de sigarettenrook van een ander zit, maar oke. De appeltaart met slagroom was lekker, het boerenbrood met kippendij was ook lekker, maar iets pittiger dan verwacht. Een lekkere verse jus erbij en een kopje koffie. Een prima plekje voor een rustmoment.

Datum van bezoek: maart 2020

24 november 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

In een super gezellige ambiance een heerlijk kopje koffie met gebak en alles wat er bij geserveerd wordt. Het is een feestje en zeker een aanrader . Ook cafeïne vrije koffie mogelijk in cappuccino en Latte. Heerlijk

Datum van bezoek: november 2019
26 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een geweldig café is dit, zodra je binnenkomt waan je je in de jaren zeventig. Tafeltjes met tapijtjes als tafelkleed, lekker ongedwongen met een aantal vaste gasten. Wij hadden een overheerlijke tomatensoep; bedienend personeel is zeer vriendelijk.

Datum van bezoek: augustus 2018
19 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als aan dit restaurant/café is perfect van de koffie tot de tosti en het ontbijt en de appeltaart en noem verder maar op. Ook bediening is uniek je voelt je hier heel snel thuis en zult daardoor zeker terug komen.

Datum van bezoek: juli 2018
6 februari 2018 beoordeeld

Je hoeft niet per se naar Parijs om de Frans sfeer te proeven, want in Arnhem bij bodega Chez Armand ademt alles naar la douce France. Een nostalgisch café (met gezellig terras), het interieur met een bruin plafond, kleine tafeltjes met kleedjes uit grootmoederstijd en aan de muur allerlei ingelijste herinneringen uit de jaren 50, 60 en 70. De Bodega was voor de oorlog al een geliefd etablissent in het centrum van Arnhem, maar de naamsbekendheid piekte in 1950 tijdens de Parijse week toen de straten omgedoopt werden (Koningstraat bijvoorbeeld Rue Royale). De Bodega kreeg als toevoeging "Chez Armand" en dat is sindsdien zo gebleven. Meest beroemde ober van Arnhem en omstreken (en ver daarbuiten) was Arie, een joviale man die altijd in was voor een geintje. Bijvoorbeeld het inschenken van een borrel vanaf anderhalve meter hoogte. Dit tot afgrijzen van de heer Willemsen, de statige eigenaar. In de jaren 60 en 70 werd Chez Armand vaak bezocht door journalisten van de Arnhemse Courant die met name op de late vrijdagmiddag hun oren spitsten als de rechterlijke macht kwam borrelen en uitweidden over de vonnissen en andere informele zaken die eigenlijk niet voor anderen bestemd waren.

Genoeg over de beknopte geschiedenis van bodega Chez Armand. Het gaat tenslotte om hoe het daar verpozen is. Dat is nog altijd geweldig. De koffie (Peeze-kwaliteit) smaakt heerlijk met het traditionele koekje (kiezen uit een volle schaal). Waar Chez Armand na 2013 sterk in geworden is, zijn de voortreffelijke lunchgerechten. Heerlijke belegde broodjes en tosti's, zoals brie, walnoten en honing, maar ook het broodje oud-Hollands en rosbief valt niet te versmaden. Overigens kan er ook ontbeten worden, maar dit als nachtmens nooit geprobeerd. Bij de alcoholische versnaperingen (aangenaam geprijsd in vergelijking met andere zaken) wordt een bakje met nootjes gepresenteerd, leuke geste. Over de bediening geen kwaad woord. Je wordt vriendelijk te woord gestaan, zo zeer zelfs dat je niet zonder fooi durft weg te gaan. De medewerkers verdienen de tip echter volop gezien de service. Wat verder opvalt is dat veel buitenlanders bodega Chez Armand weten te vinden. Nog een tip: ben je niet overtuigt na deze recensie? Koop dan eens een Social Deal voucher, dan zit je helemaal eerste rang.

Datum van bezoek: oktober 2017

Reizigers die Bar Bodega Bij Ons bekeken, bekeken ook

Arnhem, Gelderland
Arnhem, Gelderland

In Bar Bodega Bij Ons geweest? Deel je ervaringen!