“Gisteren lunch gereserveerd voor vandaag met gift for you bon, 1400 afgesproken, bij aankomst gewoon gesloten😏”

Tajine Marokkaans Restaurant
Een tafel reserveren
zo 7/6
20:00
Geclassificeerd als nr. 73 van 82 Restaurants in Lelystad
Beschrijving: De naam van dit restaurant in Lelystad Boswijk (vlakbij het water) komt van de oorspronkelijk aardewerken stoofpot waar ingrediënten lekker lang in liggen te pruttelen tussen de meest exotische kruiden. In Marokko wordt de tajine voornamelijk gebruikt voor stoofpotten van vlees, vis en groenten, samen met specerijen, uien, peulvruchten of aardappelen. Tel daarbij de combinaties met dadels en andere zoete vruchten op en je hebt een feestje te pakken.
14 maart 2020 beoordeeld

Kan er helaas niets over zeggen, restaurant bleek gesloten bij aankomst ondanks eerder telefonisch contact

Datum van bezoek: maart 2020

13 oktober 2019 beoordeeld

Wat een teleurstelling!
Wij hebben een cadeaubon voor een proeverij voor twee personen verzilverd. Bijgeboekt voor een persoon extra; om van te voren weten wat de kosten daarvan zouden zijn lukte op geen enkele manier. Van een proeverij was er geen sprake. Wij hebben eerst ongevraagd drie glaasjes jus d ‘ orange gekregen (uit een pak). Een van ons heeft een slok genomen en toen kwam de eigenaar, kok en bediende in een persoon te zeggen, dat het foutje was en dat het sap voor de andere gasten was (die nog moesten komen). Twee glazen jus meegenomen, een waarvan al gedronken was – achtergelaten. Pas daarna gevraagd, wat wij wouden drinken. Munt thee besteld – inderdaad zonder suiker of honing, maar ja – gezond! – dachten wij.
Na erg lang wachten hebben wij drie piepkleine kommetjes soep gekregen; zonder smaak, maar wel lekker pittig, dus op een regenachtige dag wordt je daar warm van. Weer erg lang gewacht op twee tajine – in een daarvan een gehakt (vier kleine gehakt balletjes), in een andere - drie kleine drumsticks kip. Alle twee gerechten precies hetzelfde van smaak met exact dezelfde groenten en saus. Als extraatje – drie broodjes – waren eigenlijk nog het lekkerste van alles.
Niets meer – en dat noem je een proeverij…
Afrekenen: drie kleine kopjes muntthee en 1 persoon extra ( wat in feite betekende: een klein kopje soep extra, 1 balletje gehakt en 1 drumstick extra) en nog geen meest onbeschoft: een glas jus d ‘ orange laten betalen (geserveerd door fout eigenaar): 28 Euro!

Erg slechte prijs kwaliteit/ kwantiteit verhouding! Slechte reclame voor de Marokkaanse keuken.

Datum van bezoek: oktober 2019
6 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Het was wel lekker om hier te eten, grote porties ik zat goed vol en de smaak was prima. Wel voor herhaling vatbaar

Datum van bezoek: maart 2019
7 april 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Je moet vooruit reserveren, minimaal 3 uur, beter is dag ervoor. Eten wordt in tajine bereid en dat heeft tijd nodig. Eigenaar is aardige kerel. Wij begonnen met hariri soep. Een kruidige tomatensoep met kikkererwten. Ik had een tajine royale lam en mijn vrouw tajine kip. Vlees is met botten. Perfect gaar en lekker gekruid. Als dessert appel en banaanpartjes met kaneel, karamel en nootjes. Ook verrassend lekker en fris. Prijzen zijn erg betaalbaar.

Datum van bezoek: april 2019
15 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit was werkelijke waar de slechtste restaurantervaring ooit. Wat een leuke Marokkaanse high tea had moeten zijn, bleek een grote flop. De koekjes waren oud en zeker niet Marokkaans. Het brood (afbakbrood) was oud en niet te eten. De olijven waren beschimmeld en kwamen uit blik. De thee was koud en kwam niet in de buurt van echte Marokkaanse thee. Kortom, zeker niet voor heraling vatbaar en zeer zeker niet aan te raden.

Datum van bezoek: september 2018

Reizigers die Tajine Marokkaans Restaurant bekeken, bekeken ook

In Tajine Marokkaans Restaurant geweest? Deel je ervaringen!