Vandaag geopend: 11:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Een van mijn favoriete musea.

Mooi museum. Gevestigd in het vroegere provinciehuis van Drenthe. In het oude gedeelte is een ... meer lezen

Beoordeeld op 20 april 2020
jmstel2017
Vledder, Nederland
Cultuur in de natuur

Beoordeeld op 26 februari 2020
Dick G
Lees alle 586 beoordelingen

Beoordeeld op 26 februari 2020

Een museum in de kleinste en rustigste provincie van Nederland, maar altijd internationaal aansprekende tentoonstellingen. In de omgeving bevindt zich een plein met leuke eetgelegenheden.

Datum van activiteit: december 2019
Beoordeeld op 8 februari 2020

Recentelijk was ik na museum de Fundatie in Zwolle geweest voor de expositie CRUX, 4 schilders uit Leipzig. Hun werken hebben grote indruk op mij achtergelaten en las dat er tevens werk van de schilder David Schnell in het Drents Museum werd tentoongesteld. Hierop de reis na Assen ondernomen en in 1 woord: Fantastisch.
Ook de tentoonstelling 'Barbizon van het Noorden' mag er wezen.
De vaste collectie had iets minder mijn aandacht, maar deze 2 exposities waren beide zo mooi dat het de reis naar Assen meer dan waard was.

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 2 februari 2020 via mobiele applicatie

Prachtige Tentoonstelling, zoals iedere tentoonstelling in Assen fantastisch is.
De schilderijen zijn op een zeer mooie manier gepresenteerd

Datum van activiteit: februari 2020
Beoordeeld op 2 februari 2020

Er wordt verbouwd, daardoor rommelig en veel zoeken. Toch beslist de moeite waard want er is heel veel te zien en het wordt erg mooi! Veel diversiteit aan Art Deco vazen, serviezen en meubels! Als laatste bezochten we de Barbizon tentoonstelling. Zeer verrassend en mooi!

Datum van activiteit: januari 2020
Beoordeeld op 1 februari 2020 via mobiele applicatie

Mooie tentoonstelling mbt Drents landschap met een diversiteit aan onderwerpen en wijze van weergave. Museum heeft altijd mooie tentoonstellingen en ook Barbizon is bezoekwaardig. Met museumkaart gratis toegang.

Datum van activiteit: januari 2020