“Heerlijk”

restaurant Bij Jaap
Geclassificeerd als nr. 6 van 106 Restaurants in Assen
Keukens: Internationaal
17 maart 2020 beoordeeld

Verfijnde keuken. Lekker sfeer in het restaurant en vriendelijke en kundige bediening. Groepen worden goed gescheiden van tweetallen.

Datum van bezoek: februari 2020

24 februari 2020 beoordeeld

In een stijlvol restaurant, centrum Assen, het Michelin Bib Gourmand Brasserie menu gekozen. Het voorgerecht was niet leverbaar, helaas. De vervanger mocht er gelukkig wel zijn. Het hoofd- en nagerecht waren verder smaakvol en van voldoende substantie.
Wat wel erg tegenviel was het ingeschonken volume in de wijnglazen, dit was ronduit teleurstellend. Zo erg dat dit door ons opgemerkt moest worden bij de eigenaresse. Deze dame gaf desgevraagd aan, dat gelet op de inkoopprijs van de wijn, dit toch echt wel het maximale was. Vreemde redenering, de inkoopprijs dicteert het volume. Al veel meegemaakt in de Horeca, maar deze trouvaille is geheel nieuw en teleurstellend. Vraag dan een euro meer, maar houd de gastvrijheid in ere. (Het Michelin menu verhoudt zich met deze zuinige Drenthe glazen niet erg tot elkaar) De dame suggereerde verder dat we ook konden vertrekken als we ons niet met dit standpunt konden verenigen. Kortom ambiance, keuken en bediening zijn OK, nu de glazen nog om het echt gastronomisch te maken!

Datum van bezoek: januari 2020
Bedank R. V
467jaapb, General Manager van restaurant Bij Jaap, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 februari 2020

R.V. bedankt voor u bezoek in ons restaurant, en de complimenten voor onze gerechten.
Jammer dat u desondanks de service en de uitleg die wij u geprobeerd hebben toch nog een teleurstelling heeft ervaren en dit is gaan schrijven op TripAdvisor.
Omdat u gewend was prijzen onder de €4 te betalen voor een glas huiswijn. En onze huiswijn €4.75 is vond u deze erg duur, waarbij wij uitleg hebben gegeven dat dit in verhouding staat bij deze wijn, en heeft niet te maken met de hoeveelheid (die overigens normaal geschonken was.) Uit service hebben we u er nog voldoende bijgeschonken. U bleef mopperen en er was ook tot ergernis van andere gasten niets goed. Wij hebben u daarom voorgesteld dat u evt. zonder betaling mocht vertrekken waarbij u aangaf dit niet te willen.
Jammer dat wij ondanks veel geduld en vriendelijkheid vanuit het hele team u niet een tevreden avond hebben kunnen bezorgen.

15 februari 2020 beoordeeld

Net als met Kerst, ook nu weer heerlijk gegeten. We hadden het 6-gangen diner. Alle gerechten goed op elkaar afgestemd, niet onbelangrijk is te vermelden de gastvrijheid en kundigheid van de medewerk(st)ers.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Datum van bezoek: februari 2020
12 februari 2020 beoordeeld

De groep met veel dieet voorschriften, was een ellende, smakeloos en sommige veel te zout en dan dat lawaai, geen absorberende stoffen aanwezig.

Datum van bezoek: maart 2019
467jaapb, General Manager van restaurant Bij Jaap, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 februari 2020

Dag Hans B,

Normaal gesproken bedanken we de gasten voor het bezoek aan ons restaurant. Nu is dit anders.
Wij hebben een prachtig bedrijf met een geweldig team medewerkers. Ieder heeft een enorme passie voor wat we doen. Wij brengen dit graag over op de gasten.

Als een jaar na data een beoordeling geplaatst word met een zeer negatieve reactie dan kunt u zich voorstellen dat wij dit erg ongeloofwaardig vinden.

Wij zouden het dan ook op prijs stellen dat u persoonlijk contact met ons op zal nemen, en u ons kunt aangeven waarom u nu pas deze reactie plaatst.

Mvg restaurant bij Jaap

30 december 2019 beoordeeld

Je wilt eens een NK afstanden in Thialf meemaken, en besluit dat heuglijke feit aan te grijpen voor een tweedaags bezoek aan het noorden. Eerst een bezoek aan Borger, en zijn hunebedcentrum. Frisjes, daar! Aansluitend volgens plan naar Assen. Qua centrum viel ons dat nogal tegen (sorry, Assen!), maar gelukkig wisten we dat we in de avond zouden gaan eten Bij Jaap.

Wij hadden dit bezoek voorbereid, en wisten dat er op de kaart een aantrekkelijk menu Bib Gourmand stond. In voor-, hoofd- en nagerecht steeds keuze uit twee gerechten, met ook voor onze kinderen aantrekkelijke mogelijkheden.

De binnenkomst was uiterst gastvrij. Meteen werden onze jassen aangepakt en weggehangen, en konden wij kiezen voor een rechthoekige tafel of een ronde. Met het oog op de gesprekken tijdens het eten werd het die laatste.

'Mevrouw Jaap' kwam ons de menukaart brengen, en zorgde voor een koude douche: het Bib-menu was wegens de kerst niet verkrijgbaar (waarom????). Er was wel een aantal verrassingsmenu's, vanaf drie gangen, en ook kon het kerstmenu nog worden gekozen. Dat laatste werd wat begrotelijk, dus gingen we voor het drie-gangen keuzemenu.

Na een leuke amuse met een ganzenleverbonbon in gelei werd als voorgerecht een garnalencocktail à la Bij Jaap op tafel gezet. De wijze van serveren was ingenieus, zodat de smaak van de garnalen optimaal tot zijn recht kwam. De whisky-coktailsaus lag er in een toef naast, in plaats van de hele boel te verzuipen. Fijn. Voor de kinderen zelfs een saus zonder alcohol. Het kind met garnalenallergie kreeg (toen we voor alle zekerheid ook maar geen krab kozen, toen dat werd aangeboden) een gerecht met zalm.

Bij het hoofdgerecht gingen twee van ons voor vis, en kregen een mooi op de huid gebakken stuk zeebaars, en de andere twee een tweetal flinke plakken hertenbiefstuk. Helaas was er nauwelijks iets van groente te bekennen. Wat is dat toch in Nederlandse restaurants? Is dat op rantsoen of zo? Jammer.

De vijf kazen op het kaasplankje smaakten goed, maar waren niet erg verrassend: als er Epoisses, Taleggio en Manchego bij liggen, denk ik: die koop ik ook bij AH. Al zal de smaak hopelijk wel verschillen. De rest had een lekker fris zoet dessert. De koffie met friandises was adequaat.
De wijnen waren prima. Het water wordt in eco-vriendelijke kruiken geserveerd.

Het interieur van Bij Jaap is rustgevend, strak, in wit en donker. Precies zoals ik dat zelf prettig vind. Zelfs de kerstversiering was in orde en deed geen afbreuk aan de sfeer. De toiletten waren pico bello.

Het geheime wapen van Bij Jaap is de bediening. Met name de dochter des huizes verstaat het vak, en geeft je het gevoel dat je de sympathiekste gast van de avond bent, en dat ze het zo ontzettend leuk vindt om jou te zien. Zo iemand in je zaak is goud waard.

Komen wij hier terug? Jazeker. Niet vaak, want het is twee uur rijden. Maar wie in Assen goed wil eten in een bijzonder prettige ambiance, zit Bij Jaap goed. Zeker weten

Datum van bezoek: december 2019

Reizigers die restaurant Bij Jaap bekeken, bekeken ook

In restaurant Bij Jaap geweest? Deel je ervaringen!