241 US$
Priceline251 US$
Booking.com266 US$
getaroom.com450 US$
Beoordeeld op 29 juli 2020 via mobiele applicatie

Hoog op een heuvel, ver van het meer. Prachtig uitzicht!!! Dat wel, maar de rest is wel minder. Prijs-kwaliteit is totaal over de top. Ijzige sfeer, geen airco in de slaapkamer (wil op site), geen warm water, terras niet schoon en de enige bar is een Cuban Sigarbar waar je in de walm van dikke sigaren van je drankje kunt genieten. Glaasje wijn minimaal 10 euro en 2 gangen voor 47 euro per persoon. Voeg daarbij kille bediening en je hebt al gegeten. Ook ontbijt is uiterst mager. Receptie wel uiterst vriendelijk en behulpzaam en dat valt op. En E-bike huren, dat kan, maar kost je wel 70(!) per dag per bike!! Kortom: de plaatjes zijn mooi maar het valt erg tegen.

Datum van verblijf: juli 2020
Beoordeeld op 13 november 2018

In het kort :
Receptie : uitstekende ontvangst, vriendelijk en uitleg over wat het hotel te bieden heeft.
Kamer : Suitenhotel zegt de naam, en dat zijn de kamers ook. Alle mogelijke voorzieningen zijn aanwezig, ruim en aangenaam.
Restaurant : Dit is écht een aanrader. Van dinsdag- tot zaterdagavond is er naast het traditionele restaurantaanbod eveneens een japanse tepanyaki. Gewoon doen!
De tepanyaki is uitstekend. Maar ook het europese restaurant met sterk italiaanse invloed is zeer goed.
Parking : Er is een ruime parking buiten en binnen. Als EV-driver krijg je toegang tot garage 1 waar 3 Tesla DC-chargers ter beschikking staan. Parkeren en laden zijn gratis voor EV-drivers.
Andere faciliteiten : groot indoor zwembad, fitness, trendy en cosy Havana Deck bar.

Datum van verblijf: november 2018
Beoordeeld op 3 september 2018

-/- Aankomst iets te vroeg (1 uur) en mocht daarom de suite nog niet in! Na een rondje door Lugano gereden te hebben, nog steeds 7min te vroeg bij het hotel. Nog steeds geen toegang tot de kamer, moest echt 7 min wachten. Welkomstkaart met opschrift van de Manager was gedrukt en alleen in het Italiaans! Waarom dan ook niet minimal in Engels ondertitelt? De bediening in het restaurant is erg chaotisch, luid, en gehaast en kort. Geen tijd tot nadenken en/of keuze maken. Zelfde bediening doet helaas ook tijdens de Tsukimi Tei Japanse tafel, weliswaar iets rustiger, maar nog steeds zonder persoonlijke aandacht. Parkeren is een lucky shot, ondanks dat er verkondigd wordt dat er voldoende ruimte is voor ALLE gasten. De sauna was erg goed, maar 3x aangegeven dat het Turks stoombad niet werkte, waar naar onze mening ook verder niet naar om is gekeken. Ook geen feedback.

+/+ Zeer mooie en luxe suite en alles is aanwezig. Zelfs een bagagekast. Prachtig uitzicht en geode ligging. Bedden zijn erg comfortable (boxspring) en de temperatuur op de kamers (3 in de suite) is goed te regelen. Nu niet echt nodig gehad, maar tijdens hartje zomer toch echt een must. Kamers zijn schoon en sanitair is hygienisch. Balkon is groot, helaas was het te bewolkt. De entrée van het hotel oogt een beetje goedkoop, maar binnen ziet het er perfect uit. Restaurant serveert een goed en smaakvol ontbijt. De cappuccino is goed, maar kan soms beter, espresso daar en tegen niets mis mee. Voor recreatie is een ietwat kleine fitness ruimte, een solarium en een sauna aanwezig. Laatste was erg goed en zeer schoon en heerlijk stil (basement). De achteruit/om is erg handig om af te kunnen snijden tbv een wandeling naar Lugano (~20 min). Maar kan ook met de bus (diverse lijnen). De klim terug is wel zwaar en stijl! Zoals al aangegeven op loopafstand van Lugano, waar het Bluestobop2018 festival was, dus iedere avong gegarandeerd plezier. Japans eten van in het Tsukimi Tei restaurant is erg duur maar zeer de moeite waard. Chef Joel maakt een leuk festijn van. Korte loopfstand tot de kabeltrein naar Monte San Salvatore. Bij inchecken ontvang je een pasje op naam tbv het openbaar vervoer (gratis) en tbv kortingen (20% voor Monte San Salvatore) op diverse activiteiten.

Kamertip: Suite with balcony and lake view
Datum van verblijf: september 2018
Beoordeeld op 13 augustus 2018

Het is echt een prachtig hotel waar de klant echt koning is. Je wordt supergoed geholpen aan de receptie, de kamer is in het geheel ruim. Er is een ruime badkamer met de nieuwst snufjes (het toilet kan je bedienen). De ontbijtzaal is zeer ruim en je het echt genoeg keuze tussen wat je wilt eten. Het restaurant voorziet genoeg eten. Het zwembad is ook leuk maar het is best om de ramen open te doen, anders zit je in de geur van de chloor. Het hotel bevindt zich op een berg dus als je naar het centrum van Lugano wilt gaan te doen, dan heb je er toch even wat tijd voor nodig maar het is een leuke wandeling.

Datum van verblijf: juli 2018
Beoordeeld op 6 augustus 2018 via mobiele applicatie

Wij verbleven op doorreis naar Italië 2 dagen in dit hotel. De vriendelijkheid en servicegerichtheid van het personeel is geweldig. De accommodatie is prachtig gelegen en ook de kamers/suites zijn heel smaakvol ingericht. Wij gebruikten 2x het diner en dit was top. Voor mijn Tesla was een oplader gereserveerd in de garage en we kregen buskaartjes om naar het centrum te reizen. Een absoluut tophotel waar wij graag terug komen!

Datum van verblijf: juli 2018