Ik logeer hier nu al drie dagen en, hoewel de eerste indruk wat vreemd was, bevalt het me hier uitstekend.
Wat was vreemd aan de eerste indruk?
De sleutel: dit is nog een echte sleutel (geen plastic kaart) met een enorme metalen sleutelhanger.
De lift: er is geen bedieningspaneel in de lift om de verdieping te kiezen. Je kiest je verdieping vooraleer je de lift in stapt.
De kamernummers: die stemmen niet overeen met het verdiep waar je volgens de lift naartoe gaat. Als je op kamer 302 zit, dan moet je 4 aanduiden op de lift.
Wat doet je hier heel vlug thuisvoelen?
Het gratis openbaar vervoer: dit is niet uniek voor dit hotel, maar blijkbaar krijgt elke hotelgast in Bazel een pas om gratis gebruik te maken van het openbaar vervoer in Bazel.
De lounge met gratis drank en versnaperingen: er is geen bar bij dit hotel, maar wel een lounge waar je gratis frisdrank, wijn, bier en versnaperingen (chips, nootjes,...) kunt nuttigen. Er is geen barman: je mag gewoon gebruik maken van wat er in de lounge is uitgestald.
Het personeel: immer vriendelijk en behulpzaam. Handdoeken in de badkamer worden twee keer per dag ververst en elke nacht vind je een chocoladehartje op je hoofdkussen. Eigenlijk is dit niet nodig, maar het toont aan hoeveel oog men hier heeft voor detail.
Zijn er dan geen minpuntjes?
Toch wel: er is geen badkuip in de badkamer, wel een douche. De douchedeur draait op een vreemde manier naar binnen en ik vraag me af of een ietwat zwaarlijvige gast de douche wel in raakt (en als hij er in geraakt is, of hij er wel nog uit raakt).
Verder heb ik hier in Bazel overal (niet enkel in het hotel) al flink wat moeite gehad met die gekke stopcontacten. Het formaat is Europees, maar op zo'n manier dat het niet altijd praktisch is om je stekker op een veilige manier in het stopcontact te krijgen.