Beoordeeld op 13 september 2016 via mobiele applicatie

Aangezien wij redelijk spontaan besloten Siena te bezoeken en nog niet besloten hadden waar we wilden gaan slapen, reden we onderweg naar een ander hotel toevallig langs dit hotel.

We besloten even binnen te stappen. Wat een ontzettend mooi gebouw! De dame achter de receptie ontving ons vriendelijk en dacht ontzettend met ons mee. We wilden twee nachtjes blijven en ze had eigenlijk maar een kamer voor één nacht, maar met wat schuiven moest het lukken. We mochten zelfs eerst de kamers even bekijken en dan besluiten. Wat een lieve dame!

De kamers waren prachtig en de bedden heerlijk. Het hotel beschikt over een prachtige achtertuin met uitzicht over het gebied. 'S avonds lekker een wijntje drinken na een dagje in de stad gelopen te hebben in deze tuin; wauw! Het ontbijt was ook zeer uitgebreid en lekker én ook nog eens in deze mooie tuin.

We hebben het erg fijn gehad op deze plek en we kunnen het dan ook echt een ieder aanraden!

Datum van verblijf: september 2016
Beoordeeld op 1 mei 2016 via mobiele applicatie

Heerlijk hotel. Ideale combi van auto parkeren en direct in het centrum van Siena zijn.
Uitzicht achterzijde over Toscaanse heuvels is prachtig. Aan voorzijde is de basiliek te zien. Extra pluspunt is mooie tuin met terras, waardoor je met een drankje midden in de stad toch heel rustig de ondergaande zon kunt ervaren.
Heerlijk ontbijt en vriendelijk personeel.
Historie van het gebouw is met respect bewaard.
Echt aan te bevelen.

Datum van verblijf: april 2016
Beoordeeld op 16 oktober 2015

Palazzo Ravizza is een droom hotel: door een bescheiden, nauwelijks gemarkeerde ingang stapt je een heus paleis in, terug in de Middeleeuwen (zonder je hedendaagse comfort te moeten inleveren). Het uitzicht vanuit de tuin/terras over de Toscaanse heuvels is wijds en spectaculair, terwijl de Piazza Del Campo op 5 min loopafstand ligt. Het hartelijke personeel omringt je geruisloos met zorg: moet je 's ochtends al voor het (heerlijke) ontbijt op pad? Geen probleem, we zetten het gewoon wat eerder voor u klaar. Wat een parel.

Kamertip: kamers aan de achterkant hebben schitterend uitzicht
Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 12 juli 2015

Het Palazzo Ravizza is een uitstekend hotel in het oude centrum van Siena. Het oude gebouw zorgt voor veel sfeer in dit hotel en vooral het ontbijt wat geserveerd wordt in de tuin met een prachtig gezicht over Toscane is uniek.
De kamers zijn ruim, schoon en van alle gemakken voorzien. De prijs kwaliteits verhouding is erg goed.

Kamertip: hoe hoger hoe mooier het uitzicht vanuit de kamer
Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 24 mei 2015 via mobiele applicatie

Wat een mooie plek. We verbleven in de torenkamer (50) wat een fantastisch uitzicht over het mooie Toscaanse landschap. Een zeer mooie kamer net binnen de stadsmuren waardoor alles binnen Siena binnen loopafstand is maar je wel het prachtige uitzicht hebt over Toscane. Vriendelijk personeel en goed ontbijt. Een aanrader voor een bezoek aan deze prachtige stad!

Datum van verblijf: mei 2015