“Geweldig authentiek Italiaans restaurant!”

Osteria Enoteca Sotto Le Fonti
Geclassificeerd als nr. 38 van 611 Restaurants in Siena
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch, Zakelijke bijeenkomsten, Lokale keuken, Speciale gelegenheden, Gezinnen met kinderen
Dineropties: Diner, Ontbijt, Na sluitingstijd, Lunch, Reserveringen
21 augustus 2018 beoordeeld

Wij hebben nu de kans gehad om voor de tweede (en derde) keer in dit geweldige restaurant te eten. Mijn vriend en ik zijn op vele plekken geweest in Italië, maar dit is het lekkerste Italiaanse eten dat wij ooit in een restaurant hebben gegeten! Wij hadden dit restaurant gemarkeerd in een reisgids vijf jaar geleden, zijn er toen gaan eten en hadden de meest geweldige ervaring. Wij raakten helaas de reisgids kwijt. Toen vonden wij bij toeval het restaurant terug vijf jaar later! En opnieuw was het eten en de ervaring geweldig! Vrijwel alle producten daar zijn lokaal verbouwd of zelfs zelf gekweekt en dit proef je ook. De gastvrouw is erg verwelkomend, hard werkend en spreekt bijzonder veel talen. Dit is oprecht een plek waar je je gelijk thuis voelt. Ze hebben ook veel bijzonder goede wijnen en je krijgt ook nog eens een drankje van het huis bij de rekening. Tenslotte verkopen zij ook nog eens enkele van hun wijnen en hun eigen gemaakte uienjam (je hebt nog nooit zoiets lekkers geproefd!). Absoluut een aanrader dus! Het enige dat het restaurant nog beter zou maken is een terras.

Datum van bezoek: augustus 2018

14 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellige plek. Verfijnd eten met groenten van eigen kweek. Lekkere wijn en vlotte bediening. Een aanrader

Datum van bezoek: augustus 2017
5 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

We trokken na het lezen van de recensies op Tripadvisor richting de Osteria. Een klein beetje uit het centrum maar supergoed bereikbaar en een leuk wandelingetje via de roltrappen! (5minuten van de Duomo.) Aangekomen kregen we een gratis glaasje rosé waardoor we ons zeer welkom voelden! De gastvrouw was erg vriendelijk, stond onmiddellijk voor ons klaar en hielp ons met de gerechtkeuze. Lekkere primo piatti gegeten (ravioli met pesto en ravioli met pikante tomatensaus) en ook van ons hoofdgerecht waren we erg tevreden! Perfect klaargemaakt vlees van goede kwaliteit. De tiramisu als dessert was een topper! Grote aanrader!

Datum van bezoek: juli 2015
15 juni 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een paar dagen boven in de stad gegeten te hebben nu eens wat dichter bij huis gedineerd. Net voor de roltrap richting de historische stad ligt het gezellige restaurant Osteria Enoteca Sotto Le Fonti. Door Britta werden we leuk ontvangen met een drankje van het huis. Het voorgerecht en een mix van allerlei lekkernijen uit de streek is een aanrader. Het hoofdgerecht, biefstuk met rucola en kaas was zeker niet minder. Kortom: een aanrader als je eens lekker en niet al te duur wil dineren!

Datum van bezoek: juni 2015
VolpiinToscana, Proprietario van Osteria Enoteca Sotto Le Fonti, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 juni 2015

Hallo ... Het was een genoegen om jou en je vrouw te ontmoeten. We doen elke dag ons best om het iedereen naar de zin te maken en zijn blij dat jullie het konden waarderen. Met vriendelijke groet, Britta e Roberto, ciao a presto!

23 juni 2014 beoordeeld

Natuurlijk is de Campo leuk voor een drankje met uitzicht, maar het lekkerste eten vind je aan de rand van het centrum. Zo ook bij Sotto le Fonti, een leuk restaurant met een goede lokale keuken en aardige bediening. We gaan regelmatig bij vrienden in Siena op bezoek en slaan dit restaurant dan nooit over. Het eten en de wijn zijn er altijd heerlijk en de prijs prima. Op een minuutje lopen is er voldoende plek om je auto te parkeren. Een aanrader!

Datum van bezoek: mei 2014
    • Sfeer

Reizigers die Osteria Enoteca Sotto Le Fonti bekeken, bekeken ook

Siena, Province of Siena

In Osteria Enoteca Sotto Le Fonti geweest? Deel je ervaringen!