“Geweldige en creatieve sterrenchef”
Beoordeling van L'Imbuto

L'Imbuto
Geclassificeerd als nr. 42 van 692 Restaurants in Lucca
Keukens: Italiaans
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Reserveringen
21 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanaf Schiphol begin van de middag gebeld voor een tafel die avond. Helaas zaten ze al vol geboekt. Bij landing in Pisa had het restaurant een sms-bericht gestuurd dat er een tafel beschikbaar was gekomen. Diezelfde avond zaten we aan tafel.

Het was een onvergetelijke ervaring!! Chef maakt met humor maar vooral met groot oog voor kwaliteit en creativiteit zijn gerechten. Ieder gericht was een verrassing op zich. En de wijnkaart is grandioos en de wijnen over het algemeen redelijk geprijsd. De adviezen rond de wijn waren goed.

Bij een volgend bezoek aan de regio ga ik zeker nog een keer daar eten!

Datum van bezoek: augustus 2018

7 augustus 2018 beoordeeld

Een uitstekend restaurant met vriendelijke bediening en speciaal menu met verrassingen...We hebben er genoten.

Datum van bezoek: juli 2018
23 september 2017 beoordeeld

Dit restaurant en zijn chef zijn niet enkel in Lucca, maar ook in Toscane en in heel Italië bekend omwille van de kwaliteit en spitsvondigheid van de keuken. Deze indruk vond haar bevestiging in onze ervaring. De ligging is speciaal, binnen in het museum voor hedendaagse kunst, en zonder veel aanduiding. Het interieur is smaakvol, de bediening evenzeer. De menu's, met vaste prijzen voor een vast aantal gerechten, zijn samengesteld volgens de dagelijkse aanvoer en de grillen van de chef. Zeer lekker en speciaal, ongetwijfeld, maar wie een typisch Italiaans smakenpallet wil, zal het niet echt vinden.

Datum van bezoek: september 2017
4 juni 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Vol verwachting na een prachtige ervaring aan werk in Italië gingen wij nog een aantal dagen naar Lucca. Omdat wij graag een bezoek brengen aan een michelin restaurant kwamen wij uit bij L'imbuto. Dit was qua service en toch ook wel qua eten één van onze slechtste ervaringen die we ooit hebben gehad. Voordat wij überhaupt een apperatief hadden stond het voorgerecht al op tafel. Hoe kan dit? De prijzen laten toch wat anders zien... een prijs kwaliteit verhouding betekent dat je het horeca spelletje goed uit voert en dat je de gasten in de watten probeert te leggen. Laat ik zeggen dat sommige gerechten echt verrassend waren maar dat de gastvrouw/sommerlier en de rest van de bediening echt niet wisten hoe ze met gasten om moesten gaan. Zij waren kil en ongeïnteresseerd. Mijn vriendin had 5 gangen en ik 7 gangen. Haar hoofdgerecht, dus mijn tussengerecht, was een soort van steak tartaar (dus nagenoeg koud, hoe kan dit???) Terwijl ik daarna nog twee gerechten kreeg voordat we samen naar het dessert gingen (wat verdeeld was over drie kleine gerechten stuk voor stuk droevig). Mijn hoofdgerecht was duif.... ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierover moet zeggen, maar als deze bijna groen oogt dan moet je hem niet eten, toch? Dit dus ook niet gedaan en hiervoor wel iets anders gekregen (een creme op bassis van lever wat overigens wel erg lekker was) maar geen excuus of niets? Terug komend op het dessert, deze waren alle drie niet van een michelin niveau en dus onbegrijpelijk. Maak dan één goede! Achteraf het doorgegeven maar het temperament van de Italiaan nam iets de overhand. Een schamele vergoeding moet je dan ook niet geven als je klaarblijkelijk laat merken dat je het er niet mee eens bent. (€3,- op een rekening van €213,-)

Wij zullen hier dus niet meer terug komen.

Datum van bezoek: juni 2016
4 juni 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Laat ik beginnen met het feit dat ik niet hou van slechte recensies te schrijven maar ik zou het fijn hebben gevonden als wij hiervoor gewaarschuwd waren. Na een week hard gewerkt te hebben in een kasteel naast piombino hebben wij een weekend lucca geboekt. Onze eerste avond besluiten we te gaan eten bij l'imbuto. Bij binnenkomst waren we de eerste (niet vreemd het restaurant was net open) we werden ontvangen en de 3 dames vanuit de bediening waren heel kil en koud, zeer onprofessioneel. Het eten was prima, niet te vergelijken met het soort niveau in Nederland. Maar hier en daar zeer verrassende leuke smaken.

Ik zou hier niet meer naar terug gaan... uit eten gaan gaat om een totaal plaatje en niet alleen om het eten of de bediening.

Erg zonde van onze toch vrij zeldzame avond. Nadat we verteld hadden bij de receptie wat we er van vonden kregen we een arrogante blik van de bedieningsmedewerktster maar we hadden ook niet anders verwacht.

Datum van bezoek: juni 2016

Reizigers die L'Imbuto bekeken, bekeken ook

In L'Imbuto geweest? Deel je ervaringen!