653 US$
Hotels.com653 US$
eDreams653 US$
Trip.com801 US$
Beoordeeld op 7 augustus 2020 via mobiele applicatie

Ook deze Belmond locatie is prachtig. Een voormalige kerk en dat zie je ook duidelijk als je naar binnen gaat. Hoog, mooie ramen en andere uiterlijke kenmerken van een kerk.

Ontvangst was zeer netjes en vriendelijk. De lunch die we bij aankomst direct wilde nuttigen, verliep totaal niet gastvrij. Bediening was chagrijnig en kortaf. Na hier wat over gezegd te hebben, bloeide de man op en kwam enigszins de service waarvoor je (ook) komt in dit soort mooie hotels/locaties. Slechte start dus. Helaas is het personeel bij dit hotel voor de helft echt uitstekende mensen en maken ze je het hof. Helaas is de andere helft veel minder servicegericht en soms zelfs gewoon ongeïnteresseerd en ongastvrij. Het wisselt dus.

De concierge hoort gelukkig bij de goede helft! Adriano heeft ons geweldig geholpen met trips en restaurants. Groot compliment voor hem!!

Wij hadden een suite en deze was prima. Ruim, schoon en compleet uitgerust. Prima!

We misten bij dit hotel een zogeheten ziel. Er werd hard gewerkt (door de meesten) en het was veelal goed, maar de warme deken die alles samenbrengt misten we.

Vanuit het hotel ben je met de gratis shuttle service in circa 20 minuten in Florence. Prachtige stad en heerlijke restaurants. Bij het hotel alle rust en waanzinnige uitzicht op deze stad en binnen no-time sta je in het centrum.

Datum van verblijf: augustus 2020
Beoordeeld op 24 oktober 2016

1/ Na aankomst in het hotel bleek de verwarming in de kamer stuk en het was er ijskoud. Na lang aandringen kreeg ik toch een andere kamer waar snel bleek dat men daar de verwarming niet kon uitzetten. Het was er snikheet en het was onmogelijk om zo de slaap te vatten.
De enige oplossing was het raam in de kamer te openen maar toen bleek dat de kamer zich net boven een geimproiviseerde keuken bevond en de koeling daarvan net onder het raam was, met de nodige lawaaihinder vandien.
2/ Het restaurant heeft geen gesloten vensters en het was buiten 10 graden.
Ook met de luifels naar beneden om zo de koude buiten te houden was het er echt te koud. Iedereen zat te eten met een jas aan.
Bij uit uitchecken kreeg ik wel 30 % korting op de kamer en 30 % op het eten maar toch vond ik dit voor een 5-sterrenhotel niet kunnen.

Kamertip: geen kamer kiezen met zicht op de rotsen
Datum van verblijf: oktober 2016
Beoordeeld op 26 juli 2016

Een fantastisch hotel, waar men in de oude kapel van het oude klooster hartelijk en persoonlijk ontvangen wordt. Het restaurant met ongelooflijke verzichten over Firenze biedt heerlijke menu's (ook à la carte)
De tuinen en het zwembad liggen op verschillende niveaus, wat alweer voor spectaculaire zichten zorgt . Het personeel is er uitermate vriendelijk en professioneel.
De kamers en badkamers zijn luxueus . En last but not least, het hele hotel ruikt fabuleus, daar heeft het Florentijns parfummerk "Dr Vranjes" veel mee te maken natuurlijk!

Kamertip: Niet aan te bevelen voor rostoelgebruik! Het hellend vlak bestaat uit kiezels, er is geen lift .
Datum van verblijf: juli 2016
ManfroiE, Direttore generale van Villa San Michele, A Belmond Hotel, Florence, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 15 augustus 2016

Dear NathVri,

Thank you for your kind words about Belmond Villa San Michele.
This is indeed a stunning place and unique location and our main aim is to make it unforgettable, creating a unique experience, made of dedicating special attention to small details.
I am delighted to read that you loved your room, the cuisine, the panoramic pool and I am also extremely happy to learn that even the warm attitude of the staff contributed to make your experience special!

I hope to welcome you again soon in the near future.

Kind Regards,

Emanuele Manfroi
General Manager

Beoordeeld op 20 juni 2015 via mobiele applicatie

Dit super-de-luxe hotel is gelegen op een heuvel te Fiesole. Door de ligging heb je een schitterend uitzicht over Florence. Het personeel is zeer vriendelijk en legt je volledig in de watten. Soms zijn ze ietwat overdreven onderdanig, zoals de schoonmakers die voor je buigen zodra je ze tegenkomt in de gangen. De kamers zijn klassiek en ietwat sober maar wel zeer comfortabel. Het eten is goed. De bar is gezellig. Het zwembad is mooi en verwarmd. Er rijdt een shuttlebus tussen het hotel en het centrum van Florence. Voor een super-de-luxe verblijf net buiten Florence is dit hotel een absolute aanrader.

Datum van verblijf: juli 2014
Beoordeeld op 21 augustus 2014

Tijdens onze vakantie in Toscane verbleven met het hele gezin (met 4 kinderen) in Villa San Michele. Het was niet goedkoop maar het hotel was het geld zeker waard. Het hotel is een oud klooster waarvan de voorgevel door Michelangelo is ontworpen. Het uitzicht vanaf het overdekte terras op Florence is betoverend mooi. Het eten in het restaurant is super. De kamers zijn ruim en van alle gemakken voorzien. Het zwembad is mooi gelegen en naast het zwembad is een restaurant met lekkere luchgerechten. Het hotel heeft een gratis shuttle service naar het centrum van Florence. Je wordt 's morgens afgezet en 's middags weer opgehaald. Kortom Super!

Datum van verblijf: juli 2014
Aaron K, Direttore generale van Villa San Michele, A Belmond Hotel, Florence, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 27 september 2014

Dear Overwater,

thank you for your wonderful post on TripAdvisor, I am delighted that you and your family had a wonderful sojourn with us and that you enjoyd the Hotel facilities such as the Pool and our Restaurants with great joy.

We do hope to have the pleasure to welcome you back with us in the not too distant future.
With my very best wishes,

Aaron Kaupp
General Manager