“Genieten op z'n florentijns”
Beoordeling van Tavernetta della Signoria

Keukens: Italiaans
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Wijk: San Giovanni
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Geweldig!! Het vlees is van zeer hoge qualiteit, gebakken tot perfectie. De prijs valt heel goed mee voor 1kg steak betaal je tussen de 40 en de 45 euro. Je zit in een straatje midden in firenze waar een gezellig geroezemoes je eten begeleid. Als je ervoor kiest om steak te eten wordt je gevraagd naar binnen te gaan, en dan mag je bij de chef je stuk vlees helemaal zelf kiezen. (grootte, dikte en dry-aged of gewoon) de chef legt na je keuze een stuk van het vlees op de weegschaal, waarna je je goedkeuring kan geven en de steak op de grill verdwijnt. Het word geserveerd op een houten snijplank en bijgekruidt aan tafel naar wens. Ik heb niks dan lovende woorden over dit plekje. Indien je houdt van steak Moet je hier geweest zijn. Mijn vrouw at een verse pasta bolognese waarze ook heel lovend over was dus het betreft hier niet enkel de steak die vlot naar binnen ging

Datum van bezoek: augustus 2021

11 september 2019 beoordeeld

Zeer smakelijk gegeten tegen een erg schappelijke prijs.

Allebei een menu genomen, een van € 12,- en de ander van € 18,-. Vooraf een pasta carbonara en pasta bolognese, daarna gegrilde beef en aangegaarde beef met wat kaas en salade, als dessert een soort van cake met aardbeiencrème. Kwaliteit van de pasta, al dente gekookt en goed op smaak.

Het vlees, wat al in de vitrine hangt, is enorm smakelijk en goed gekruid. Tevens de aardappeltjes en de frietjes. Brood wat je erbij krijgt is droog, maar goed dat hoef je niet te eten, je krijgt al meer dan voldoende! Witte huiswijn smaakt prima, flesje water erbij en super op je gemak even bijkomen van al die kilometers wandelen in Florence.

Goede tijd tussen de gangen. Het was wel erg warm binnen (warmer dan buiten), ondanks dat er op de deur staat dat er airco is .. deed het dus duidelijk niet. Bediening was prima, neutraal en deed hun werk gewoon goed. Je betaald hier wel een service-fee van € 2,- per persoon, maar dat blijkt in Italië gewoon te zijn van oudsher.

Al met al goed gegeten, ruime lunch voor ca. € 40,- komende uren geen honger meer gehad!

Je moet gewoon goed weten wat te bestellen bij dit soort restaurantjes. In deze streek is pizza niet hun beste kwaliteit, maar wel hebben ze heerlijk mals rundvlees :)

Mochten we vaker in Florence komen, zeker voor herhaling vatbaar. Erg lekker!

Datum van bezoek: september 2019
18 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker gegeten, keuze genoeg uit de uitgebreide kaart. Wat simpele bediening, maar een leuke zaak. Prima huiswijn!

Datum van bezoek: mei 2019
27 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Omdat dit restaurant dichtbij de Palazzio Vecchio was dachten we dat de kwaliteit een beetje tegen zou vallen, maar we hadden allebei een 3-gangen menu genomen van 12€ en dit was boven verwachting. Je denkt toch snel te goedkoop iop een toeristische plek, maar wij hebben heerlijk gegeten.

Datum van bezoek: juli 2018
2 november 2016 beoordeeld

Leuk restaurant met meer dan alleen pasta en pizza op het menu. Beide keren dat we hier gegeten hebben, ons toch laten verleiden tot voorgerecht (ik) , een primo (mijn partner) en secundi, waarbij de ogen toch groter waren dan de maag. Maar het ging op met een fijne fles Chianti.
Prima prijs-kwaliteit verhouding en vriendelijke bediening.

Datum van bezoek: oktober 2016

Reizigers die Tavernetta della Signoria bekeken, bekeken ook

Florence, Provincie Florence

In Tavernetta della Signoria geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.