melissadumst
België

Prachtig hotel met vriendelijke bediening.

5,0 van 5 bollen13 aug 2018 beoordeeld
Prachtig hotel met 2 buiten zwembaden. De bediening is zeer hartelijk en hulpvaardig. Het hotel ligt net buiten de stad, maar je kan met een shuttlebus gratis tot Ortigia en het strand. Het restaurant heeft een uitgebreide kaart en het eten was lekker. Het ontbijt was fantastisch!
Datum van verblijf: juli 2018
Kamertip: Ook de basicrooms zijn behoorlijk ruim en hebben een klein terrasje.
Reistype: Bezocht met een partner
5,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenService
5,0 van 5 bollenSlaapkwaliteit
Is er een probleem met deze beoordeling?
Volledig restitueerbaar
6.1 km van Hotel Principe di Fitalia Wellness & Spa
8.9 km van Hotel Principe di Fitalia Wellness & Spa
Meer hotels in Syracuse bekijken
Beoordeeld op 2 augustus 2018

Principe di Fitalia ligt niet te ver (maar zeker niet op loopafstand) van Syracuse. Het ligt eventueel wel op loopafstand van zee (zou ik ook niet doen), met daar enkele restaurants (voor zover ik heb kunnen waarnemen, geen aanraders: zie mijn recensie hier van Ostrica Park). De directe omgeving van het hotel is niet zo spannend, met behoorlijk wat zwerfafval.

Over het hotel is duidelijk goed nagedacht. De inrichting is niet mijn smaak en mist 5 sterren ambiance, maar dat is persoonlijk. Wat wel goed uit de verf komt is dat er buiten gegeten kan worden, zowel ontbijt, lunch als diner. Er is een ruime speelkelder, met zelfs een klimmuurtje. Alles is nieuw en doet het en er is wat te doen voor alle leeftijden (goed over nagedacht dus), maar heel sfeervol is een kelder niet.

Het zwembad is geweldig. Het is niet te diep, zodat kinderen veilig kunnen spelen. Ruim voldoende zitgelegenheid, met voldoende privacy en met een zwembadbar waar je ook kunt lunchen. Het is nooit te druk. Soms komt de bediening met croissants en sinaasappelsap voor de kinderen, gratis. Bijzonder geslaagd.

Het hotel biedt de nodige extra faciliteiten. Zo maken wij gebruik van een watertaxi naar Ortigia, en de pendelbus naar de beach club waar het hotel permanent stoelen heeft. Leuke plek, gezellige club.

De medewerkers van het hotel zijn geweldig. Zeer vriendelijk, vaak met gevoel voor humor, relaxed, over het algemeen goed Engels en hulpvaardig. Zij zijn zonder meer 5 sterren niveau, wij hebben ons de gehele tijd welkom gevoeld.

We hebben enkele malen 's avonds in het hotel gegeten. Daar waren we tevreden over: je zit lekker en het eten is over het algemeen goed. Er zitten niet zoveel uitschieters bij, zowel naar boven als naar beneden. Het is eerder degelijk dan verfijnd. Dit geldt zeker ook voor het ontbijt. Prijs / kwaliteit in balans.

De kamer dan. Keurig schoon, voldoende ruim, goede airco's. Op het balkon hebben we een jacuzi, maar die hebben we niet gebruikt. Punt is daar ook wel een beetje dat alle balcons op elkaar uitkijken en er weinig privacy is. Onze kamer heeft een vide, die voor ons goed uitpakt omdat daar de kinderen slapen. Maar als je met zijn 2-en bent, zal dat al snel loze ruimte worden. Sanitair is keurig.

We hebben hier een erg fijn verblijf gehad, en zeker de kinderen vonden het heerlijk. Het hotel staat goed en het basisniveau is hoog. Je kunt discussiëren of het op alle vlakken vijf sterren is, maar ik zou het gerust aanbevelen.

Datum van verblijf: juli 2018
Fitalia, Direttore van Hotel Principe di Fitalia Wellness & Spa, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 augustus 2018

Dear Guest Thank you so much for reviewing our structure,
We are pleased to learn that for your and her family the stay was enjoyable.
I just want to make some clarification to make it clear to those who like to stay at our property, Syracuse or rather the historic center Ortigia is about 10/15 minutes drive, the Plemmirio is the marine protected area begins right at 500 meters from the hotel and then there are about 26 gates that can be accessed to see one of the most beautiful sea of Sicily, with the little kids I wouldn't walk too, many of our guests go biking, or with the hotel shuttle so they don't suffer from the high temperature.
About the nearby restaurants I am sorry that you did not get advice, in the area there are beyond the Oyster Park also the:
La Fornace (Pizzeria, restaurant)
Blue Wave (which is a fishmonger and restaurant directly on the sea)
Zio Agatino (Pizzeria and restaurant)
Milleluci (Pizzeria)
II am sorry that I did not find to his liking the décor, but as you pointed out the tastes are relative.
We have tried to create an environment suitable for a wellness hotel, fresh with light furnishings that can give tranquility, respecting the location.
About the playground outside in the garden there are other games, also for our little guests next year there will be a great novelty that will be published shortly on our website.
As for the jacuzzi in the balcony of the rooms on the first floor, being external we thought it was nicer to enjoy the sun and ' blue Sicilian sky rather than close the jacuzzi between high walls, however as he will have noticed we place a gazebo and tents That in case you want some extra privacy can be closed allowing for more privacy.
We thank you again for being our guests and we hope to see you again.

Beoordeeld op 3 november 2017

Voor een korte najaarsvakantie via Internet in dit Wellness hotel terechtgekomen. Gekozen voor een luxe kamer, compleet met royaal terras met Jacuzzi, waar we twee avonden heerlijk van genoten hebben. Wel jammer dat je geen privacy hebt, omdat de kamers naast je net zo'n terras met Jacuzzi hebben. De kamer is royaal, hoewel de vide ons een beetje ontging. Kamer en badkamer zijn zoals je van een 5-sterren hotel mag verwachten, schoonmaak is prima op orde, handdoeken worden voldoende gewisseld en alle medewerkers zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam. . . Omdat het voor het grote buitenzwembad te koud was, hebben wij met plezier gebruik gemaakt van het goed verwarmde binnenbad, waar het wel snel 'vol' is. Ontbijt was dik in orde en dineren is ook goed, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. Gewoon een fijn hotel voor een weekje.

Waarom geen 'uitstekend' beoordeling, maar 'slechts' een 'heel goed'?
Alles mistte net even de finesse die je in een 5-sterren hotel verwacht en dat maak je niet goed met een hele vracht aan uiterst behulpzame medewerkers. Eind van de middag even gezellig een drankje doen, was er niet bij. De bar gaat immers pas om 18.00 uur open. Maar de behulpzame ober van het restaurant regelde wel een wijntje. Gevraagd naar was Tapaz-achtige hapjes bij ons glas wijn, zoals vaak in Italië een bordje met wat lekker kaas en ham, kregen wij (goed bedoeld overigens), kleffe overblijfselen van het ontbijtbuffet . . . Maar wat wij vooral misten, was de grandeur van een 5 sterren hotel, waar je met wat eten en drinken er bij na vier dagen en vijf nachten goed 1.800 Euro aftikt. En je verwacht ook een flesje water en wellicht een beetje fruit op de kamer als welkom, zodat je niet meteen de minibar met te betalen flesjes in hoeft te duiken. Kortom, wij hebben het prima naar ons zin gehad, maar zullen er niet snel naar terug gaan.

Kamertip: Zorg dat je in het hoofdgebouw zit.
Datum van verblijf: oktober 2017
Beoordeeld op 4 oktober 2017

Wij hebben in september 2017 6 nachten in dit hotel verbleven. Kort samengevat: echt genieten.
Bij aankomst kregen wij een kamer upgrade in het nieuwe gedeelte. Dit is modern en wij genoten van een bijzonder ruime kamer met slaap-, badkamer, balkon en een zitgedeelte. Kamer was modern en is dagelijks schoongemaakt, niks op aan te merken. Het personeel in het hele gebouw is bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Wij hebben ook enorm genoten van de ruime sportzaal, er zijn veel verschillende machines om lekker te trainen.
Ontbijt heeft veel keuze en er moet voor ieder wat te vinden zijn.

Datum van verblijf: september 2017
Beoordeeld op 21 juni 2017

Top hotel met een uitstekende service die zelden gezien is. Zeer laat toegekomen,22 u
en eten in het restaurant was geen nekel probleem. Restaurant van zeer goede kwaliteit
voor een degelijke prijs. Goedkoper dan in België eten wat trouwnes voor heel Sicilie geldt. Mooie kamers die alle dagen gepoetst worden,2 maal per dag verse handdoeken.
Service aan het zwembad met gratis extra hapje. Werkelijk top. Gratis shuttle naar Syracuse. Zeer mooie wellness voor democratische prijzen. Uitgebreid ontbijtbuffet met werkelijk alles voorhanden. Een sterke aanrader !!!!!!!!!!!!!!!

Kamertip: Voor een goede kamer moet je zeker niet de duurste nemen.
Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 5 oktober 2016

Een hotel met uitstekende kamers en faciliteiten (2 heerlijke buiten zwembaden) met zeer vriendelijk en behulpzaam personeel.
Het ontbijt buffet is zeer uitgebreid en voor diner ruime keuze uit 3 menu's waar wij uit konden kiezen door ons halfpension arrangement.
Een absolute aanrader!

Datum van verblijf: september 2016