Beoordeeld op 25 juli 2017 via mobiele applicatie

Ontvangst was vriendelijk maar luxe 2-pers kamer is echt geen 4-sterren waard. Kapotte wc, echt hele vieze douche en lift zeer gedateerd.
Restaurant op dakterras blijkt 1 dag gesloten te zijn, jammer voor onze nacht daar.
Een beoordeling van 3-sterren was meer dan genoeg geweest.

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 25 juli 2016

Leuk hotel voor het bezoek van de stad. Ligging Via roma dus zeer centraal gelegen. Er is aan het hotel zelf geen parking maar in een achterliggende straat kan je bewaakt parkeren op de binnenkoer van een oude palazzo tegen 15€ per dag. Via Roma is een zeer drukke invalsweg naar het centrum maar binnen in de kamers helemaal geen geluid hoorbaar. Zeer vriendelijke ontvangst en goed verzorgde volledige kamers. Fantastisch dakterras waar je kan ontbijten en eten. Ontbijt uitgebreid.

Kamertip: Wij hadden een kamer aan de achterzijde met raam op binnenkoer. Kwestie straatlawaai zeker goed, geen geluidsoverlast.
Datum van verblijf: mei 2016
Beoordeeld op 8 juli 2016 via mobiele applicatie

Erg gastvrij en vriendelijk personeel. Kamer is niet heel bijzonder, badkamer is wel lekker ruim en vrij nieuw. Wat betreft dakterras, dat is het pareltje van het hotel! Je kunt er ontbijten, dineren maar ook lekker chill een drankje doen. Het is wel enorm warm in juli dus zoek een zitje onder een parasol. Erg goed hotel om Palermo te verkennen.

Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 15 juli 2015

Nogal basic en donkere familiekamer met vensters die uitgeven op binnenkoertje.
Donkere, kleine badkamer met vochtprobleem in de douche.
Mooi dakterras met fantastisch uitzicht.
Centraal gelegen op loopafstand van station.

Datum van verblijf: juli 2015
Beoordeeld op 22 juni 2015

Wij kozen hotel Ambasciatori op basis van hun website en de vele goede commentaren online. Na ons verblijf vragen we ons af of we in een ander hotel hebben verbleven ???, want we zijn toch enigszins teleurgesteld over deze accomodatie.
Volgens ons zijn 3 dingen essentieel voor een goede hotelkamer : een comfortabel bed, een praktische badkamer en een lekker ontbijt. Geen van de 3 kon ons overtuigen.
Het bed en de hoofdkussens waren bijzonder hard, hierdoor hebben we hier erg slecht geslapen.
De badkamer was klein en donker, met weinig praktisch licht, de wc-rolhouder was stuk, en de douche was nagenoeg verstopt. Na een minuut douchen moest je stoppen of de badkamer liep onder.
Het ontbijt vonden we niet zo uitgebreid in vergelijking met vele andere hotels waar we al verbleven. Het grootste deel bestond uit mierzoete taarten en cakes. De kan fruitsap bevatte zoveel ijs dat het water met wat sinaassmaak was. Het dakterras heeft een prachtig uitzicht, maar bij regenweer zoals op onze eerste ochtend, is het alternatief de ongezellige veranda waar het buffet staat.
Onze kamer bevond zich op de 1ste verdieping, tegenover de charmante maar erg lawaaierige lift. Een tussendeur die het lawaai kon tegenhouden werd voortdurend weer opengezet, dit haalde dus niets uit. De kamer gaf bovendien ook uit op de erg drukke Via Roma, het raam even openzetten was dan ook geen goed idee. Dubbele beglazing kon bij gesloten ramen het verkeerslawaai enigszins temperen. De kamer was erg ruim (in tegenstelling tot de badkamer), maar heel erg sober ingericht. Sommige lampen werkten niet. De airco functioneerde prima, maar de batterijen van de afstandsbediening waren leeg.
De opmaak van de kamer vonden we erg slordig. Glazen voor drank waren er niet, we gebruikten noodgedwongen de (plastic) bekertjes uit de badkamer, maar die werden daags nadien niet vervangen. Er werd onvoldoende toiletpapier bijgevuld, de lakens werden niet ingestopt, kussenslopen maar half over het kussen getrokken, dekens verdwenen en we moesten meedere malen vragen om een ander.
De ligging van het hotel is goed, dicht bij het station en de verschillende buurten van de stad met al de belangrijke bezienswaardigheden. Er is gratis wifi.
De in- en uitcheck verliep vlot maar zakelijk, en we hebben al heel wat vriendelijker baliepersoneel geweten in andere hotels.
Wij reizen vaak en verblijven steeds in 4 of 5 sterrenhotels. Dit hotel behoort wat ons betreft bij de minder goede waar we al verbleven. Er zijn heel wat troeven, maar er is weinig oog voor detail. We vinden het geen 4 sterren waard. Bij het logo op de afrekening stonden trouwens 3 sterren, dat zou al heel wat dichter bij de waarheid zitten...

Datum van verblijf: juni 2015