“Heel mooi natuurreservaat met enkele mooie bergdorpjes”
Beoordeling van Parco delle Madonie

Parco delle Madonie
Van tevoren boeken
Meer info
64,97 US$*
Vanaf
Dinner in the Madonie Mountains
2 november 2014 beoordeeld

De Madonie is een prachtig natuurreservaat ca. 40 km van Palermo. De wegen zijn heel goed begaanbaar met een (huur-) auto, je kunt er ook mooie wandelingen maken. Castelbuono is een mooi bergdorpjje, waarschijnlijk wel toeristisch in het hoogseizoen. Toen wij er waren een Italiaanse bruiloft meegemaakt. Het kasteel heeft een mooie barokke kapel. Ook ligt het wat hoger, zodat je mooieuitzichtsfoto's kunt maken.
Ook in de Madonie ligt Cefalú, een prachtige historische badplaats met een mooi haventje en zandstrand, een historisch Arabisch washuis en een hele mooie Normandisch/Arabische Dom, welke op een mooi pleintje staat met gezellige terrasjes. Vier jaar geleden tijdens onze vakantie aan de Oostkust hebben wij Cefalú ook reeds bezocht, maar ook deze keer wilden wij terug naar Cafalú. Goed te combineren met een dagje Madonie en Castelbuono!

4 oktober 2014 beoordeeld

Dit is the place to be om een mooie wandeling te maken omgeven door de prachtige natuur, met prachtige uitzichten.

30 september 2014 beoordeeld

We hebben de rit gemaakt van Cefalu naar Petralia, dwars door het regionale park van Madonie. Een prachtige natuur. Je blijft verbaasd staan. Alleen jammer dat er zoveel vuilnis langs de weg gegooid wordt. Staat hier niemand bij stil dat dit moet stoppen?

27 april 2017 beoordeeld

Bekijk meer beoordelingen
2 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Reizigers die Parco delle Madonie bekeken, bekeken ook

Palermo, Province of Palermo
Palermo, Province of Palermo

In Parco delle Madonie geweest? Deel je ervaringen!

;