Beoordeeld op 15 augustus 2016 via mobiele applicatie

Het beste hotel in Orta. Dit hotel is zeker een aanrader voor iemand die in Orta wil verblijven. Het is ook een van de duurdere hotels maar het is het geld zeker waard. Het personeel is erg klant vriendelijk en het ontbijt is erg lekker. Het hotel ligt op 2minuten lopen van het centrum en het hotel ligt aan het Orta meer waardoor je makkelijk even een bootje kan huren en vanuit het hotel kan weg varen en kan aanleggen. Het zwembad is ook erg mooi en lekker om in te zwemmen. De kamers zijn erg mooi en ruim met lekkere bedden en genoeg ruimte. Er zijn 2 verschillende soorten kamers. Er zijn kamers met uitzicht over het meer dus met mooi uitzicht maar die kamers zijn iets minder ruim. En er zijn kamers aan de kant van de stad. Deze kamers hebben minder uitzicht maar zijn groter dan de andere kamer.

Datum van verblijf: augustus 2016
Beoordeeld op 3 augustus 2016

Het San Rocco hotel is perfect gelegen in Orta San Giulio. In feite in de oude dorspkern, grenzend aan het meer.
Het is relatief groot, en een beetje een doolhof. Via diverse in en uitgangen kan je binnen en buiten geraken.
Onze kamer was compact maar wel voorzien van het nodige comfort (flatscreen, minibar, safe,..). De ontvangst op de TV was wel zeer slecht.
Ontbijt is OK, maar je moet bijbetalen voor omeletten en andere gerechten. de koffie was heel sterk...
Er is ook een bar, die erg ruim is. Wij vonden het er niet zo gezellig, mits was kleinen aanpassingen aan de verlichting (koele spaarlampen nu) kan men dit omtoveren tot een cosy corner!
Het zwembad is gelegen in de tuin/terras van het hotel en is zeer proper. Wel een beetje verouderd. Tevens is er directe toegang om te zwemmen in het meer.
Voorts is er een terras met vlonder in het meer - zeer gezellig!
Parking is overdekt en dus super.
Wifi was met momenten niet beschikbaar.
Er verbleef een grote groep Japanse toeristen. Elke nacht omstreeks 5u werden we wakker van gestommel op de gang, waarbij het zoemend elektrisch deurslot vele keren geactiveerd werd. Heel storend, en de geluidsisolatie kan dus zeker beter. Dat was het enige minpunt voor ons, maar de nachtrust was wel verstoord.

Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 12 september 2014

Zeer goede ligging, met je voeten in het meer, wel veranderd van eigenaar en een beetje slordig, veel trouwfeesten, gasten van buiten hotel kunnen in weekend storend zijn (mocht vroeger niet), de kamers waren niet echt proper (alsook de piano niet). Verder zwembad dringend aan vernieuwing toe. Zéér goed restaurant, dits is wel betaalbaar met goede wijnen en vriendelijk personeel, kamers aan de de kleine kant, althans de classics. Prijs is ook aan de hoge kant.
Receptie zeer vriendelijk.

Kamertip: Als je het kan betalen, neem een superior!
Datum van verblijf: september 2014
Beoordeeld op 12 augustus 2014

Dit hotel is ronduit fantastisch gelegen, net aan de rand van het centrum van lieflijke Orta San Giulio, vlak aan het meer met uitzicht op het eilandje in het midden. Een duik vanop het terras of de pontons in het meer is ronduit schitterend. Bovendien is het erg goed gelegen voor een laatste tussenstop op terugweg van Italië met nog 950km tot Brussel. Tenslotte is Lago d'Orta veel rustiger dan de andere meren in het noorden van Italië. De kamers zijn goed (al hadden wij geen meerzicht, doch zogeheten tuinzicht) en rustig. Het ontbijt is okay, het restaurant is ietwat prijzig maar wel van uitstekende kwaliteit. De service is onberispelijk. Minpunt: wifi zou bestaan doch was voor ons onvindbaar. Ik denk wel dat wij nog eens terugkomen ...

Kamertip: Meerzicht nemen, indien beschikbaar (zelfde prijs als tuinzicht, terwijl tuinzicht niets voorstelt)
Datum van verblijf: augustus 2014
Beoordeeld op 2 augustus 2013

Subliem mooi uitzicht en ligging, maar bij aankomst kregen we superkleine kamer wel met mooi uitzicht, 2de dag naar andere kamer, goed maar airco stuk.
Het ontbijt alleen binnen en elke morgen vragen om een propere tafel te krijgen ook buffet werd zeer slecht aangevuld. Aan het zwembad steeds zoeken naar poolboy. Het restuarant weer binnen 's avonds met lange broek verplicht. Er waren twee huwelijken die veel rommel veroorzaakten maar dit werd pas na 2 dagen opgeruimd en steeds enorm storend voor hotelgasten.

Datum van verblijf: juli 2013