“Gaat snel. Veel te zien onderweg. Ga vroege namiddag en niet 's ochtends. De toeristen komen dan met bussen aan.”
Beoordeling van Mottarone Cable Car

Mottarone Cable Car
Geclassificeerd als nr. 2 van 20 dingen om te doen in Stresa
Attractiegegevens
10 september 2017 beoordeeld

Kies een zonnige dag zodat je de 7 meren ziet. Picnic boven op de berg. Je kan ook te voet gaan maar dan ben je al snel 3 à 4 uur onderweg

23 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren hebben we gebruikt gemaakt van de kabelbaan om de top van Mottarone te bereiken. Met ons viertjes hebben we € 50 betaald. Niet echt goedkoop maar het was een leuke ervaring en vooral voor onze oudste zoon van 5 . Aangekomen op de top, neem je de skilift (geen extra kosten) en kom je op het hoogste punt aan. Schitterend uitzicht!
Mijn zoontje wilde heel graag van de rodelbaan af. Let op je moet minimaal 4 jaar oud zijn en 1 meter lang zijn. We hebben wel lang in de rij gewacht....ca, 45 minuten voor een ritje van nog geen 2 minuten. Maar mijn zoon heeft echt genoten !! Kosten voor 1 rit bedroeg €5 voor een volwassen en €4 voor een kind.
Je kan gebruik maken van een strippenkaart hebben we niet gedaan, maar dan hoef je daarna niet meer in de lange rij aan te sluiten, je stapt op de rodel en bij terugkomst stap je af en sta je onder even kort in de rij.

Om een parkeer plek te vinden in Stresa was een hele uitdaging. Uiteindelijk hebben we aan het einde van Stresa (wij kwamen vanuit Verbania) een gratis onbewaakte parkeerplaats gevonden. Vanaf hier loop je in ca 20 minuten naar de boulevard .

11 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeker de moeite waard om te doen. Mooie uitzicht over de meren in Italië. Met een stoeltjeslift kom je op de top waar je met een bobsleede naar beneden kan. Helaas was het ontzettend druk en warm.

23 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We zijn met de auto naar boven gereden wat op zich al een mooie rit is. Lekker steil en veel haarspeldbochten. Je komt door een gebied waar je 7,50 moet betalen om doorheen te rijden. Je heb ook geen keuze want dezelfde weg terug en omrijden is geen optie. Boven gekomen is het allemaal wel de moeite waard. Prachtige vergezichten en mooi om nog wat te wandelen. En een prima cappuccino bij het restaurant.

Datum van activiteit: september 2016
Bekijk meer beoordelingen
16 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn met de auto naar boven gegaan, waarvoor je €7,50 tol moet betalen. Het is een flinke klim omhoog met haarspeldbochten, maar goed te doen. De weg naar boven is goed geasfalteerd. Boven kan je gratis parkeren, maar het was er wel druk. Als je naar de top wil moet je nog verder naar boven lopen, niet te doen als je slecht ter been bent, het is lopen over gras en losliggende steentjes. Vanaf de top prachtig uitzicht over zeven meren, wij hadden heel helder weer waardoor we heel ver konden kijken. Je kan rondom lopen. Boven is een rodelbaan en de kabelbaan van boven naar beneden en andersom deed het weer. Wij hebben alleen van het uitzicht genoten. Bij het parkeerterrein was er een simpel barretje met wat eten en drinken, een hotel en je kan er in de winter blijkbaar skiën en dergelijke.
Leuk om ook met kinderen naartoe te gaan!
Beneden ligt Stresa wat wel een gezellig plaatsje is om nog even door te wandelen of wat te eten/ drinken.

Datum van activiteit: augustus 2016

Reizigers die Mottarone Cable Car bekeken, bekeken ook

Lago Maggiore, Piemonte

In Mottarone Cable Car geweest? Deel je ervaringen!