“Verrassend.”

Geclassificeerd als nr. 71 van 1.884 dingen om te doen in Rome
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
7 juni 2016 beoordeeld

Zeer origineel museum. Antieke beelden onderbrengen in een oude energiecentrale is een gedurfde combinatie. Zeker geen toeristische trekpleister wat een verademing is.

13 december 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Het combineren van de imposante machinerie van een oude energiecentrale met oude beelden werkt vervreemdend en blijkt een erg goed idee. Je moet er maar op komen om de beelden in deze ambiance neer te zetten. Zo is het bijna moderne kunst geworden. Echt een bezoek waard.

12 november 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie Romeinse antieke beelden in een originele omgeving dit is wat dit museum onderscheid van alle andere.Dit ligt niet op de typische toeristische route.Wij kwamen met de bus en dan kan dit een beetje moeilijk te vinden zijn.Zelfs de Romeinen kennen dit museum niet echt goed.Ook leuk is dat ge er niet op de koppen hoeft te lopen.

7 oktober 2013 beoordeeld

Combinatie van industrieel erfgoed en oude beelden. Het is de voormalige energiecentrale van Rome, met de nog zichtbare gashouder vanuit Testaccio op het buitenterrein. Mooi geconserveerd met nog een beetje de geur van 150 jaar geleden. Tussen alle machines staan mooi opgesteld de beelden, gevonden in de kelders van het Campodillio stadhuis.

16 maart 2013 beoordeeld

Al enkele jaren weet ik van het bestaan van dit museum, maar het kwam er maar niet van er naar toe te gaan. Vorige maand hebben wij het bezocht. Heel makkelijk te bereiken. Met de metro en uitstappen bij Garbatella. En dan loop je naar de Via Ostiense, hooguit 50 meter naar links op de Via Ostiense ligt het museum. Prachtig die oude Dieselmotoren, de geur van diesel hangt er nog vaag en daartussen die prachtige beelden. Tot de verbeelding spreekt ook dat op de kaartjes bij de beelden vermeld staat waar en wanneer ze gevonden zijn. Voor een eer regelmatige Rome bezoeker een feest van herkenning. Wij hebben genoten!

In Centrale Montemartini geweest? Deel je ervaringen!