“Onverwacht schitterend.”

Geclassificeerd als nr. 72 van 2.015 dingen om te doen in Rome
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
7 oktober 2013 beoordeeld

Combinatie van industrieel erfgoed en oude beelden. Het is de voormalige energiecentrale van Rome, met de nog zichtbare gashouder vanuit Testaccio op het buitenterrein. Mooi geconserveerd met nog een beetje de geur van 150 jaar geleden. Tussen alle machines staan mooi opgesteld de beelden, gevonden in de kelders van het Campodillio stadhuis.

16 maart 2013 beoordeeld

Al enkele jaren weet ik van het bestaan van dit museum, maar het kwam er maar niet van er naar toe te gaan. Vorige maand hebben wij het bezocht. Heel makkelijk te bereiken. Met de metro en uitstappen bij Garbatella. En dan loop je naar de Via Ostiense, hooguit 50 meter naar links op de Via Ostiense ligt het museum. Prachtig die oude Dieselmotoren, de geur van diesel hangt er nog vaag en daartussen die prachtige beelden. Tot de verbeelding spreekt ook dat op de kaartjes bij de beelden vermeld staat waar en wanneer ze gevonden zijn. Voor een eer regelmatige Rome bezoeker een feest van herkenning. Wij hebben genoten!

19 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

29 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Bekijk meer beoordelingen
26 juni 2017 beoordeeld

In Centrale Montemartini geweest? Deel je ervaringen!