Yvo75
Hoensbroek, Nederland

Leuk centraal gelegen hotel

Beoordeling van UNAHOTELS Napoli
4,0 van 5 bollen7 jan 2023 beoordeeldvia mobiele applicatie
Degelijk stadshotel gelegen tegenover het station en naast de halte van de alibus vanaf het vliegveld. We hadden een superiorkamer met balkon en uitzicht op het stationsplein en de Vesuvius. Ondanks de centrale ligging is het hotel vrij geluidsdicht. De kamer zelf was netjes, voorzien van een groot tweepersoonsbed en ruime badkamer.
Het hotel serveert een gevarieerd ontbijt op de zesde etage waar prima cappuccino wordt gemaakt.

In de kamer staat een waterkoker met koffie en thee (de koffie werd overigens twee keer wel en twee keer niet bijgevuld). Er is geen melk beschikbaar. Jammer dat er bij de drankjes in de minibar alleen papieren bekertjes staan.

Al met al een prima hotel van waaruit de leuke stad Napels en de Vesuvius/Pompei een paar dagen prima te ontdekken valt.
Datum van verblijf: januari 2023
Reistype: Bezocht met een partner
Is er een probleem met deze beoordeling?
DANIELE MEREU, General Manager van UNAHOTELS Napoli, reageerde op deze beoordeling
Gereageerd 23 jan 2023
Dear Guest,
we would like to thank you for taking time to review our hotel. This will help us to monitor the quality of our services. We are pleased to see that you have a favourable opinion of our Hotel and that we have managed to satisfy all your needs. This is very rewarding and gives us an incentive to go on improving our services.
Hotel Management
Restaurant
Meer hotels in Napels bekijken
Beoordeeld op 20 september 2020 via mobiele applicatie

Tophotel,
topligging aan het station om richting Vesuvius, herculanium, pompeii en sorrento te trekken, topterras waar je kunt ontbijten in het zonnetje of savonds uitblazen met een biertje, mooi ingerichte kamer met hoge plafonds, kortom een aanrader.

Datum van verblijf: september 2020
Luca Giuliano, Altro van UNAHOTELS Napoli, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 september 2020

Luca Giuliano
General Manager

Beoordeeld op 7 december 2019

6 dagen in UNA hotel verbleven. Wij hadden een 3 persoonskamer op de 5e etage.
Kamer zag er netjes en schoon uit, zeer nette badkamer, iedere dag schone handdoeken.
Bedden waren prima, ontbijt voldoende en uitgebreid. Op verzoek kon je andere koffie bestellen.
Medewerkers vriendelijk en behulpzaam.

Datum van verblijf: november 2019
Luca G, General Manager van UNAHOTELS Napoli, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 7 december 2019

Beoordeeld op 4 september 2019

We logeerden 3 nachten in dit hotel.
De kamers zijn zeer ruim en voorzien van alle comfort (o.a. waterkoker, koffie en thee, kluisje, wifi). Het grote bed en de kussens waren uitstekend. Onze kamer had 2 balkonnetjes.
Het hotel ligt vlak bij het treinstation en de metro van waaruit de ganse stad vlot bereikbaar is.
Het personeel aan de desk is supervriendelijk en zeer behulpzaam.
Het ontbijt is naar Italiaanse normen zeer uitgebreid. Er kan buiten ontbeten worden indien gewenst (op het mooie dakterras). Ook hier was het personeel voorbeeldig, behulpzaam en attent.

Datum van verblijf: augustus 2019
Luca G, Manager van UNAHOTELS Napoli, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 4 september 2019

Beoordeeld op 13 augustus 2019

Ons verblijf in het UNA Hotel was best OK, maar toch (althans voor ons) niet voor herhaling vatbaar. We kiezen al jaren voor 4-sterren hotels en kunnen daarom ook op een redelijk objectieve manier vergelijken, maar dit verblijf viel voor ons eigenlijk een beetje tegen. Soms hoor ik van collega’s dat men de Italiaanse sterrenkwalificatie met een korrel zout moet nemen, maar dat moet ik echter ontkennen na onze vorige verblijven in Milaan, Venetië, Rome, Firenze, Pisa, etc.... Blijkbaar is het Zuiden van het land wel een beetje die titel waardig, ofwel schiet het UNA hotel met zijn 4-sterren een beetje tekort. We hadden namelijk niet onmiddellijk een ‘waauw’ gevoel bij ons 8-daags verblijf. Eerst dacht ik dat de reden te zoeken was in het feit dat we via Booking.com hadden geboekt en daardoor een mindere kamer/service hadden gekregen (het bedrag voor die organisatie moet natuurlijk ergens gerecupereerd worden) maar dat wil niet zeggen dat je onder jouw kwalificatie moet gaan ‘presteren’. Als het hotel zich op de internetfora profileert als een 4* moet het ook die service daarvan geven en niet downgraden naar de normen van een goede 3* omwille van de indirecte bookingswijze, want je betaald immers voor de service van de kwalificatie, onafhankelijk met wie of hoe je boekt... De Tripadvisor quotering van 8,6 is een beetje onbegrijpelijk, want die is naar ons gevoel sterk overschat...

Enfin, onze beoordeling over het hotel :

Pro :
Grote, stille kamer
Grote badkamer
Goed bed
Voldoende kastruimte
Kluis
Goed restaurant met leuk uitzicht over de stad
Vriendelijk personeel aan de balie, het restaurant en de ontbijtruimte

Con :
Amper aanvulling van badproducten, bijna dagelijks moeten telefoneren om aan te vullen
Ontbijt is uitgebreid, maar niet naar de standaard van 4-sterren
Geregeld handdoeken vergeten
Ligging in een verpauperde stationsbuurt
Donkere kamer, indirecte sfeerverlichting, geen centraal lichtpunt
Geen make-up spiegel
Triestig uitzicht vanuit de kamer
Schimmelresten in de badkamer rond de lavabo

Datum van verblijf: augustus 2019
Luca G, General Manager van UNAHOTELS Napoli, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 augustus 2019

Dear Guest,
we would like to thank you for taking the time to review our hotel. This will help us to monitor the quality of our services. We have noted that, in general, your comments were positive. However, we were pleased that you also pointed out some elements that you did not feel were up to our high standards. Your comments have given us the opportunity to continue to improve our services in order to make sure that your expectations are fully satisfied the next time you choose stay with us.

Beoordeeld op 7 augustus 2019

Net hotel in een stad vol chaos.
Na een daguitstap in de drukke stad of na een treinrit Pompei, Ercolano,... kwam je in een koele oase van rust. Zalig !
Het ontbijt was schitterend. De kamer heel net en fris. (goede stille airco)
Vriendelijk personeel.
De buurt rond het hotel is minder aangenaam. Heel druk. Dagelijks riskeerden we ons leven om de straat over te steken ;-)

Datum van verblijf: juni 2019
Luca G, General Manager van UNAHOTELS Napoli, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 augustus 2019

Dear Rommel45,