Beoordeeld op 4 april 2018 via mobiele applicatie

Wij verbleven met een groep in dit hotel. Prima, schoon en netjes. Goed uitgebreid ontbijt! Met de metro is het prima reizen naar het centrum van Barcelona. Als wij samen een stedentrip doen reserveren we liever in het centrum, maar dit was prima te doen. En Barcelona blijft geweldig, ook na meerdere bezoeken.

Datum van verblijf: maart 2018
Beoordeeld op 22 september 2017

Een bezoek aan Barcelona van 4 dagen, dan heb je een hotel nodig natuurlijk.
Wij gingen voor het Ibis hotel.
Ibis dat behoort tot de Accorketen is het budgetgerichte merk van de keten.
Het zijn hotels die hygiënisch in orde zijn vaak 2 à 3 sterren bezitten en prima prijs/kwaliteit hebben.
Ook dit hotel voldeed eraan. Je kan met max. 3 personen op een kamer slapen.
Dan wordt het wel wat krap maar uiteindelijk ben je er voor de stad toch?
Opbergruimte is wel zeer beperkt en er is geen safe aanwezig.
Badkamer heeft iets claustrofobisch. Je kan in principe je voeten in de douche wassen terwijl je op het toilet zit en je haar nog kammen in de spiegel ook (bij wijze van spreken uiteraard).
Het wordt dus zeer krap als je met 2 tegelijk in de badkamer gaat staan.
Bedden zijn top!!!

Wij hebben alleen een issue gehad met de housekeeping.
De medicatie van mijn moeder was gedeeltelijk verdwenen.
De procedures zeggen dat housekeeping nergens aan mag komen van de gast, zelfs niet als men vermoedt dat de verpakking leeg is.
Dat is enkel toegestaan na het vertrek van de klant (beroepsmisvorming).
Na herhaaldelijk hierover te spreken met de receptie werd mij beloofd een nota te worden gelegd met de bekomen info hierover.
Echter bij terugkeer vonden we niets terug op onze kamer.
Jammer... communicatie kan hier dus wel wat beter.

Het ontbijt was zeer lekker.
Beperkt uiteraard maar wat verwacht je in een Ibis?
Er is brood, ontbijtkoeken, koffie, fruitsap, appelsap, fruit, verschillende soorten beleg en plaatselijke specialiteiten. Eieren en witte bonen in tomatensaus kan je hier niet vinden.

Het hotel ligt op +/- 500 m van de metrohalte.
Daar vind je metrolijn 1 die je op minder dan 15 min naar het centrum van de stad brengt.
Een ticketje kost 2.25 euro, een tienbeurtenkaart € 9.95 en kan gebruikt worden door meerdere personen.

Wandelen kan ook maar het duurt een uurtje alvorens je het centrum bereikt.
Overdag kan je dit zeker eens doen, 's nachts brengt het toch altijd dat tikkeltje horror met zich mee. (elke donkere straat is voor mij horror).

het Ibis hotel is een prima uitvalbasis om voor weinig geld in de stad te logeren.
De metro geeft alleen maar een extra belevenis.
Het hotel moet zeker niet inboeten vanwege zijn ligging!
Als ik nog eens naar Barcelona ga, bestaat de kans dat ik opnieuw voor dit hotel kies.

Datum van verblijf: augustus 2017
Beoordeeld op 6 augustus 2017 via mobiele applicatie

5 dagen Barcelona, in een 3 persoonskamer in dit hotel.
Geboekt als Accormember, voor een prima prijs.

De kamer was om te slapen te douchen. Eenvoudig ingericht, maar met alle basisvoorzieningen.

Het ontbijt was prima geregeld en het personeel in de eetzaal, de bar en de receptie was zeer vriendelijk.

Het hotel is op een paar minuten lopen van de metro (Fabra i Puig).

Achter het hotel is een klein winkelcentrum, met supermarkt, pinautomaat en eettentjes, maar die laatste vind je natuurlijk overal in de stad.

Al met al een prima hotel voor een trip naar een van de fijnste steden in Europa.

Datum van verblijf: oktober 2016
Beoordeeld op 23 mei 2017

Hotel ligt aan de noordoost rand van de stad. Op een 10-tal minuten van metro station Fabra I Puig. Dus gemakkelijke verbinding naar alle wijken van Barcelona. Personeel is vrij vriendelijk. Maar wat meer klantgerichtheid zou dit hotel een hogere score opleveren. Kamers zijn goed en proper. Volgens de norm van dit type hotels. 's morgens ontbijt buffet. Met voldoende keuze en goed aangevuld. Variaties van brood, wat ik persoonlijk altijd fijn vind.

Datum van verblijf: mei 2017
Beoordeeld op 10 april 2017

Dit hotel hadden we geboekt via Sunjets, omdat dit betaalbaar was tijdens de paasvakantie en we kregen extra kortingen via Sunjets. Met de metro, station op zo'n 5 tot 10 minuten wandelen, ben je in 20 minuten in het centrum, dus de locatie is goed. We hadden 2 kamers met aparte bedden gevraagd en kregen de mindervalide kamer met 2 goede 1-persoons bedden en een gewone kamer met een goed 2-persoons bed en een bureau uitgeklapt tot bed. Dat laatste bed was wel veel minder comfortabel. De mindervalide badkamer was ruim en in orde. De andere badkamer was krap, maar deftig en de douche was ruim genoeg. Het ontbijtbuffet was voldoende uitgebreid en lekker. Goed hotel.

Kamertip: De kamers hebben dubbele ramen, dus geen last van straatlawaai
Datum van verblijf: april 2017