Gratis annuleren tot 25/04/21
Booking.com385 US$
eDreams385 US$
Priceline377 US$
Beoordeeld op 19 oktober 2019 via mobiele applicatie

De Parador ligt echt midden in het Alhambra. De ingang voor de auto is een beetje verstopt. Het is bij de slagboom waar het treintje vertrekt. Je belt aan en geeft de naam van de reservering, de bewaking opent de paal. Dan maar doorrijden. Na het inchecken openen ze het hek van de parkeerplaats. Wij hadden een standaard kamer. Zoals velen schrijven hij is niet echt groot maar wel van alle gemakken voorzien. We genoten van een drankje op het terras met een prachtig uitzicht. Aangezien we halfpension hadden, hadden we gereserveerd om om 20.00 te dineren. Het diner was een driegangenmenu dat je van de kaart kon kiezen. Het eten was echt perfect. We hadden er een prachtige rode wijn van Granada erbij. Het toetje met vijgenijs is geweldig.
De volgende ochtend ontbijtbuffet, erg uitgebreid. Natuurlijk met een glaasje roze cava! De auto kon blijven staan en we hebben uitgebreid het Alhambra bekeken. Vergeet niet ruim van tevoren kaartjes te reserveren voor je bezoek, de Parador heeft ze niet en ze zijn niet inclusief. Na nog een sandwich op het terras zijn we weer vertrokken met een onvergetelijke herinnering. Als je je het kunt permitteren, zeker doen.

Datum van verblijf: oktober 2019
Granada724, Guest Relations Manager van Parador de Granada, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 20 oktober 2019

Firstly, I would like to thank you for taking the time to comment your stay at Parador de Granada.

One of the fundamental values of our company is to offer quality, personalised guest services.
Receiving positive feedback such as yours gives us great satisfaction and I kindly ask for your permission to share it with all our team.

We hope to welcome you back to one of our hotels and restaurants. Please do not hesitate to contact us should you require any other information.

We will be delighted to see you again soon!

Yours sincerely,

Javier Carmona.

Beoordeeld op 22 september 2019

De Parador de San Francisco ligt in het Alhambra complex. Naast het hotel is de entrée tot de Generalife tuinen en aand e andere kant heb je het Carlos V kasteel met de twee musea en de Nasrid paleizen. Nog verder de heuvel af liggen de Alcazaba verdedigingstorens. Wij vonden de aanwijzijzingen van het hotel duidelijk, maar let wel op dat je tòch niet de centrale parkeerplaats oprijdt. Dat is toch niet goed aangegeven. Je de linkerweg en hebt het gevoel dat je gaat spookrijden. Wij waren om 11.30 uur reeds in het hotel en wanneer je bij het parkeerterreintje aanbelt wordt er open gedaan en komt er iemand met een bagagekarretje. Wij werden, tot onze verrassing voor Parador begrippen, uitermate vriendelijk ontvangen. Zelfs de superiorkamer in het oude deel was al klaar en deze, bleek achteraf, had het mooiste uitzicht over de Generalife tuinen. Ja, de kamer is niet groot maar prima. Alles netjes, kluisje, koelkastje, badjassen, slippers, ligbad met douche, etc. Klein, Frans balkon met het droomuitzicht. We stonden er met een brok in de keel naar te kijken. Uitgepakt en naar het terras van het restaurant gegaan voor de lunch. Hier liep slechts één dame in de bediening en alle gasten zaten min of meer geërgerd om zich heen te kijken waarop wij besloten ergens anders te gaan lunchen. ‘s Avonds uitstekend gegeten in het restaurant omdat halfpension, als Amigo kaarthouder, goedkoper was dan op basis van logies met ontbijt. Wij hadden keuze uit de kaart voor voor een driegangen menu. Erg aardige bediening en alles liep vlot. Grote porties. Het ontbijtbuffet was prima en de lunch de volgende dag ook, maar het lijkt hier op het bezuinigen van personeel hetgeen toch geïrriteerde reacties van gasten uitlokt. Het kost veel geld om hier te logeren, maar wij hebben geen spijt dat we hier voor een superior kamer hebben gekozen. De locatie is fantastisch en romantisch. Vergeet ook niet om minstens een middag uit te trekken om het stadscentrum te gaan ontdekken. Wij vonden Granada echt prachtig! Wij komen nog een keer wat langer terug en gaan dan zeker weer in de parador logeren! Het was een droom om door het Alhambra complex te lopen en vanuit het hotel uit te kijken over de prachtige tuinen.

Kamertip: Vraag een superiorkamer met uitzicht over de Generalife tuinen
Datum van verblijf: september 2019
ParadorGranada, Manager van Parador de Granada, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 september 2019

Sehr geehrter Kunde:

Vielen Dank, dass Sie sich während Ihres Aufenthalts in Granada für uns entschieden haben, und dass Sie unsere Parador-Einrichtungen bewertet haben.

Die besondere Lage des Parador im Inneren des Alhambra-Komplexes verpflichtet uns, seinem Sicherheitsdienst den Reservierungsnamen und die Fahrzeugregistrierung mitzuteilen, um den Zugang zu ermöglichen.

Ich empfehle Ihnen, uns im Juni zu besuchen, um das Alhambra-Musikfestival in den Generalife-Gärten zu genießen. Es wird ein unvergessliches Erlebnis für Ihre Sinne.

Die besten Wünsche.
Marian Montero - Geschäftsführer -

Beoordeeld op 8 juni 2019

Voor een bezoek aan het Alhambra kan je niet beter zitten. Meer zelfs, de Parador is er een onderdeel van. Los van de site was het een heel aangenaam verblijf. Goede keuken, mooie en ruime kamers en een sublieme service door het personeel. Het balieteam aan de receptie stak er voor ons bovenuit. Ook een perfecte ligging om de stad te bezoeken.

Datum van verblijf: mei 2019
ParadorGranada, Manager van Parador de Granada, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 13 juni 2019

Geachte klant:

Dank u zeer voor uw tijd in het delen van uw recente ervaringen in onze Parador en voor uw opmerkingen over de oprichting en service.

De locatie van de Parador, gelegen in het Franciscaner klooster van de XV eeuw gesticht door koningin Isabel la Católica, in de Alhambra behuizing en het toeristisch circuit, laat onze klanten genieten van een onvergetelijke ervaring.

We zijn blij dat uw verblijf aan uw verwachtingen heeft voldaan en we zullen u graag in de toekomst verwelkomen.

Tot die tijd zullen we blijven werken om je te verrassen.

Affectionately.
Marian Montero - Regisseur -

Beoordeeld op 1 november 2018

Deze prachtige Parador ligt op historische locatie idden in het Alhambra complex boven Granada. Gastvrije ontvangst en begeleiding naar een mooie, maar vrij kleine kamer met een beperkt uitzicht door de kleine ramen. Alle gewenste faciliteiten beschikbaar. Stevig aan de prijs door de bijzonder ligging. Goed nadenken of je dat er voor over hebt...

Datum van verblijf: augustus 2018
JuanC_Sanchez_Galvez, Gerente van Parador de Granada, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 november 2018

Dear guest,

Firstly we wish thank you for the election of the Parador for your stay in Granada. Also many thanks for your kind review.
We hope to welcome you again.

Beoordeeld op 24 februari 2018 via mobiele applicatie

Wij hebben heel erg genoten tijdens ons verblijf in de Parador in het Alhambra, alles klopte! We werden erg vriendelijk ontvangen. Receptionist hielp ons met koffers en auto wegzetten op (te kleine) parkeerplaats. Wij kregen kamer in uitbouw met prachtig uitzicht op Generalife. Ondanks dat het standaard kamer was, hadden we alle luxe. Eindelijk een parador met koffie/thee faciliteiten. Het grote terras voor de kamer was heerlijk om in de zon. Het is byzonder te overnachten in een museum-omgeving met historie! Oud Fraciscaner klooster op resten ruines nasridische tijd.
Ook super uitgebreid ontbijtbuffet met zelfs cherimoya ( tropisch fruit van Granada) en aardige bediening.
De parador is ook fijn om te lunchen op het terras als rustmoment tussen de bezoeken van het Alhambra. Voor iedereen toegankelijk, ook als je niet overnacht.

Datum van verblijf: februari 2018
JuanC_Sanchez_Galvez, Gerente van Parador de Granada, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 februari 2018

Dear guest,

Firstly we wish to thank you for the election of the Parador for your stay in Granada. We are very glad to read that your experience here has been delightful. Also many thanks for sharing your kind comments. Surely they will be useful for future guests and definitely they are very motivating for the staff.
We hope to welcome you again.

Best regards.