Beoordeeld op 1 februari 2020

2917.Ik heb dit hotel genomen,omdat dit het goedkoopste was van de andere hotels van de Melia group.En eens iets anders wou proberen,Het was een aangename verassing dat er een klein flesje frexet en welkom op de tafel stond bij inkom in de kamer,De kamer zelf was proper en men had een mooi zeezicht,Het eten viel zeker mede al is het wel minder dan de andere hotels,vooral het brood was slecht(gebakken) ,Voor het personeel niets anders dan lof,Zij zijn niet meer van de jongsten,maar werkten zeer hard,zowel de kuisvrouw als de kok als de garcon
Er was een goede gezellige sfeer in het hotel,al kan ik mij voorstellen dat het in het hoog seizoen wel overrompeld moet zijn.Voor mij was het een geslaagde kennismaking met dit hotel

Datum van verblijf: januari 2020
Isabel B, GEX van Sol Principe, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 februari 2020

Dear Derode R,

Thank you for having taken some of your valuable time to send us your great feedback and score.

It is a pleasure to read that you enjoyed your recent stay with us at Sol Principe, that you liked our nice and comfortable room and our friendly team.

In addition, every comment and suggestions are taken in mind so we can improve day by day.

We hope to welcome you back again soon!

Kindest regards,

Guest Experience Department

Beoordeeld op 20 augustus 2019 via mobiele applicatie

Wij verbleven er 5 nachten met twee kids van 4 en 7. Onze positieve punten: - mooi zwembad, ruimte genoeg. Twee grote kinderbaden en aparte ruimte met glijbanen
- Wij hadden de junior suite. Grote kamer , groot terras, kinderkamer kan worden afgesloten met deur
- bij de junior suite veel extra's gratis zoals minibar , parking (kost anders 10 euro voor 10 uur), handdoeken voor zwembad

Negatieve punten:
- We werden pas de derde dag op de hoogte gebracht van de extra's die bij onze kamer hoorden...
- zeer lage kwaliteit van het eten . Weinig verse groenten, veel gefrituurde dingen, weinig variatie, geen goede wijn, geen krokante koffiekoeken , barslechte koffie , geen verse desserts (buiten fruit). Echt nog geen 2 sterren waard
- drank bij avondeten moet je nog betalen ook al heb je vol pension.
- vaak zelfde dessert bij middagmaal als avondmaal
- eten was vaak koud omdat het er al te lang stond
- s ochtends start het ontbijt om half 8 maar je kan dan nog niet buiten ontbijten omdat ze nog aan het kuisen zijn
- luchtmatrassen niet toegestaan in zwembad
- shows op twee plaatsen in het hotel. Muziek staat loeihard en duurt tot laat. Kinderen kunnen niet slapen op die manier... je wordt eigenlijk verplicht om mee te doen in het ritme van het hotel...
' altijd lange wachtrijen aan de receptie.
- als je toch binnen moet zitten in het restaurant is dit zeeeer luidruchtig. Alles behalve gezellig
- slechte kwaliteit van de ligstoelen aan het zwembad.

Altijd veel volk en druk in het hotel hoewel het zwembad nooit overbevolkt was.

Datum van verblijf: augustus 2019
Beoordeeld op 30 juli 2019

Kamer:
Wij hadden een familiekamer in het deel Principito (2 gebouwen van 4 verdiepingen rond de twee grote zwembaden). Kamer was groot, schoon en prima. Schuifdeur naar kamer kind en schuifdeur naar goede badkamer. Airco in orde. Zicht op zwembad. Goede schoonmaak.
Helaas geen kasten, maar planken voor kleding en andere spullen. Kleine koelkast aanwezig.

Restaurant:
Wij hadden half pension: ontbijt + lunch of diner.
Er zijn twee restaurants; het hoofdrestaurant (in hoofdgebouw) en Playamar (aan zwembad bij familiekamers).
Het hoofdrestaurant is een compleet gekkenhuis; obers die rennend afruimen (chronisch gebrek aan personeel) en drankjes brengen (niet inbegrepen bij HP, € 2.70 voor Cola), en bovendien een ontzettende herrie maken bij het afruimen. Maar de meeste herrie maken de (voornamelijk vele Spaanse) gasten met hun schreeuwende kinderen. Een absolute hel.
Je kunt om het leed te verzachten eten op het aangrenzende overdekte terras; daar is de herrie wat minder. Hier mag echter wel gerookt worden.
Restaurant Playamar is aan te bevelen voor het ontbijt; stuk kleiner en minder herrie. Overdag wordt dit restaurant gebruikt voor snacks en drankjes voor de all-inclusive gasten. ’s Avonds kun je er (wel reserveren bij receptie) ook eten.

Het warme eten is niet warm en koude eten niet koud (al 4 dagen aan de dunne).
Er is wel variëteit. De ‘kinderhoek’ is geen aanrader: plastic hamburgers en worstjes. Niet best.

Zwembaden:
Het hotel heeft een wat kleiner zwembad aan de strandkant en twee prachtige grote zwembaden bij Principito.
Helaas, hier is vrijwel alles behalve zwemmen verboden (voordeel is dat er dan ook weinig mensen in het water zijn); geen bal, geen luchtbed, niet duiken. Een aantal soccoristas wijzen je daar op. Beetje jammer.

Om 09.00 uur komt een werknemer de aan de ketting liggende zonnebedden ontgrendelen; ruim 2 uur zitten er dan al mensen op stoeltjes om hun plekjes onder de parasolletjes te ‘reserveren’. Wanneer de sloten van bedjes gaan, haasten zij zich om op de plekken van de stoelen bedjes te plaatsen.
Er is een medewerker die af en toe een papiertje op een ‘gereserveerd’ bed legt met een tijd erop; de bedoeling is dat hij na een uur terugkomt en dan de handdoeken verwijderd als het bedje nog steeds onbezet is. Echter, het mannetje is niet echt een werker, dus dit gebeurt zelden.

TUI:
De welkomstparty die de Tui-hostess geeft, gaat alleen over de mogelijke excursies en omgeving; geen enkele voorlichting over het reilen en zeilen in het hotel.

Animatie:
Avondanimatie is best ok; wel moet je op tijd aanwezig zijn om op het terras om te kunnen zitten.
Animatie overdag voor volwassenen bestaat voornamelijk uit fitnessachtige activiteiten.
Kinderanimatie: geen ervaring mee. Je ziet ze wel lopen.
Gamehal:
om van het hoofdgebouw naar de kamers te gaan, moet je door een gamehal. Neem oordoppen mee.

Gasten:
veel luidruchtige Spanjaarden met kids (soms zelfs zigeuners die langs het zwembad Flamenco gaan zingen) en Engelsen.

Al met al, voor ons geen herhaling en ook geen aanrader.
Dit hotel heeft simpelweg te weinig voorzieningen voor het aantal (tot 2.000) gasten.

Kamertip: Kies niet en ga niet!
Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 23 juni 2019

Het hotel ziet er aantrekkelijk uit. Zwembaden genoeg. Echter voor kleine kinderen veel te druk en je moet er een stoel voor 8 uur hebben anders ligt alles vol met handdoeken.

Heel negatief: als je bij all inclusieve 2 drankjes en een zakje chips wil nemen moet je 2x in de Rij gaan staan omdat je maar 2 items te gelijk mag halen (gemiddeld staan er 10 man in de rij). Dit bederft echt je vakantie plezier. Beter is NIET all inclusive te nemen dan mag je wel meer dan 2 items kopen. Verder was in het restaurant bijna áltijd wel een deel van het eten op je pakt dus vaak mis. Heel frustrerend. Dit doen ze om verspilling van eten te voorkomen, maar daar slaan ze dus echt te ver mee door.
Al met al. NEEM GEEN ALL INCLUSIVE.

Datum van verblijf: juni 2019
Beoordeeld op 18 juni 2019

Wij kwamen met twee volwassenen en een dochter van 6 jaar.
Minpunten
- Receptie: als je komt inchecken, reken dan op een lange wachttijd. Onze kamer was, na 20 minuten in de rij staan, nog niet klaar (12u aanwezig, kamer zou 13u klaar zijn). Of we over 1,2u nog even opnieuw in de rij gingen staan.
- Zwembad: je mag geen opblaasbare dingen in het zwembad gebruiken, evenmin een balletje of waterpistooltjes. Er staan “lifeguards” bij het zwembad die ze beter “ruleguards” kunnen noemen. Echter leven ze de regel “geen handdoeken leggen” niet na: dit blijkt gewoon te kunnen en bij lekker weer ligt het rond 10u vol met gereserveerde bedjes.
- Restaurant: erg eenzijdig eten. Wel voldoende warm en snel aangevuld. Geen thema eten dus elke dag zo goed als het zelfde met niet al teveel keus. Saladebar is ondermaats: veel uit blik en weinig vers. Geen creativiteit of enige exclusiviteit in het eten. Ontbijt tot 11u, lunch 13-15u, diner 19-21u.
- De grote bar bij het zwembad geeft maar 2 drankjes tegelijk mee bij all-inclusive. Voor ons als gezin met z’n drietjes moet je dus twee keer in de rij staan per keer of samen je drankje halen. En er staat vaak een rij. Zit je niet all-in? Dan mag je ineens wel weer meer drankjes bestellen en krijg je keurig een dienblad mee. Reken op € 3,- voor softdrinks en € 2,50 voor ijs. Bar is 11:30u geopend.
- In de rij: voor de dinertijden staat er als je pech hebt een forse rij om naar binnen te mogen. Dinerruimte is erg druk en gehorig, lunch uitgezonderd. Buiten eet je rustig.
- Kamer: geen waslijn, harde bedden, geen waterkoker. Wil je die wel? Dan betaal je €6,- per dag.
- Minidisco: is slecht. Kids willen dansen maar in plaats daarvan wordt er na 2 liedjes een spel gestart wat saai, vaag en langdradig is. Kids staan te wachten en snappen er geen snars van. Start om 21:15u!

Pluspunten
- Zwembad: prachtig zwembad, voor de kleintjes een zwembadje met mooie zonnedoeken voor schaduw.
- Resort ligt lekker uit de wind: als je op het strand wegwaait heb je op het resort weinig last.
- Voldoende ligbedden en plek, echter twijfel ik of dat bij het hoogseizoen ook zo is.
- Kamer is netjes en ruim. De familiekamers heeft een tweepersoons bed in de ruimte aan het balkon, het “woongedeelte” zit aan de gangzijde en heeft een prima (krakend) bedbankje, geen raam. Afsluitbaar door een schuifdeur. Balkondeur sluit voldoende het geluid af van de avondshows, gang is gehorig. Badkamer met heerlijke (regen)douche en losse douchekop. Schoonmaak is keurig.
- Goede WiFi over het gehele resort.
- Prima avondshows, zorg wel dat je voor de minidisco aanwezig bent als je een goede plek wenst.
- Tafels in het restaurant worden constant “ververst” waardoor je altijd ergens kan zitten. Bij lunch en diner lopen er obers die je voorzien van drinken.

Al met al raden wij dit hotel niet aan voor een gezin met kleine kids. We hebben ons laten verleiden door de foto’s en het feit dat we naar Torremolinos wilden gaan. Prijs kwaliteit is niet in balans.

Datum van verblijf: juni 2019