Vandaag geopend: 09:00 - 20:00

vanaf 24,91 US$
vanaf 12,30 US$
vanaf 30,57 US$
Beoordeeld op 6 maart 2020 via mobiele applicatie

Met een entreeprijs van €5,50 per persoon voor Castillo de Gibralfaro en het Alcazaba is dit zeker de moeite waard om tijdens je bezoek aan Malaga te bezichtigen. Flinke klim, maar prachtige uitzichtpunten!

Datum van activiteit: maart 2020
Beoordeeld op 12 januari 2020

Wij konden zo doorlopen omdat we bij de beklimming van ALCAZABA gelijk ook de entree voor GIBRALFARO hadden gekocht. Zware klim naar boven meer bij elke slinger omhoog een prachtig uitzicht: op de haven, Malaguata, Kathedraal en ook naar de andere zijde: het stadion, de bergen etc. Boven aangekoemen konden we doorlopen terwijl er een hele rij stond. Ook op het kasteel veel klimmen en langs de muren lopen. Binnenplaats met een tuin en diverse plantensoorten. Zelfs een eekhoorn die zich van heel dichtbij liet benaderen. De moeite waard als je in Malaga bent.

Beoordeeld op 19 december 2019 via mobiele applicatie

Het kasteel is hoog gelegen en een flinke klim omhoog. Je kunt ook met de bus naar boven. Niettemin kun je beter naar de mirador dat eronder ligt en gratis is. Wil je toch? Koop combi ticket met Alcazaba wat wel erg mooi is

Beoordeeld op 8 december 2019 via mobiele applicatie

Als je route mooi uitstippelt kan je veel bezichtigingen bekijken in een dag via Chatedral - Picasso museum - Teatro Romano - Alcazaban - Castillo de Gibralfaro - Jardines.

Beoordeeld op 25 november 2019 via mobiele applicatie

Zijn de zondag helemaal naar boven gewandeld, wat een stevige klim is. Om daar te zien dat er een lange rij voor ons stond. Hebben niet aangeschoven en er op gewaagd om de maandag terug te gaan. Deze keer hebben we een taxi genomen beneden en voor 10 euro brengt deze je tot aan de ingang.
Voor 5,50 kun je ticket kopen voor beide vestigingen. In de reisgidsen staat dat het na 14 uur gratis is maar dat klopt niet. Hou rekening mee dat je op de vesting ook nog veel trappen op en af moet. En je kan ook te voet terug naar beneden ofwel neem je weer taxi.
Is 1 van de mooiste oude vestingen die we ooit zagen.

Datum van activiteit: november 2019