Bericht van Tripadvisor:Tijdelijk gesloten

Meer info
vanaf 576,39 US$
Meer info
Beoordeeld op 20 november 2018

Wij hebben dit met een gids bezocht en hierdoor krijg je veel informatie die je niet zou krijgen als je dit op jezelf gaat bezoeken. Op voorhand hadden we kaarten gekocht en je rijdt met je auto naar de parking en dan ga je met een bus naar de site die je ook terugbrengt.

Datum van activiteit: november 2018
Beoordeeld op 24 september 2018

Madinat al zahra zijn zo te zien vanaf buiten het hek mooie opgravingen, wij kwamen hier aan op zondagmiddag maar dan sluiten de poorten al om half drie en op maandag is hij gesloten en aangezien wij maar twee dagen Cordoba hadden zaten wij ernaast.

Datum van activiteit: september 2018
Beoordeeld op 5 september 2018 via mobiele applicatie

Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Al-Andalus is dit 10de eeuwse paleis van de kalief van Cordoba een absolute must. Verwacht geen Alhambra, dit is een archeologische site. Slechts 12% van het paleiscomplex is opgegraven, maar het geeft een goede indicatie van de pracht en praal die er ooit moet zijn geweest. De informatie op de site wordt zowel in het Spaans als het Engels gegeven, maar om ècht een goed beeld van het complex te krijgen is een kort bezoek aan het nabijgelegen museum aan te raden.

Om er vanuit het centrum van Cordoba te komen koop je (een dag van tevoren) een ticket van €9,00 p.p. bij het VVV-kantoor op Plaza de las Tendillas. Dit ticket geeft toegang tot de gele bus die om 10.15 uur vertrekt vanaf Glorieta Cruz Roja en je in zo’n twintig minuten naar het museum bij de site brengt. Vandaar vertrekt elk kwartier een shuttle-bus naar de opgraving. Deze zit in het ticket en doet er minder dan vijf minuten over. Om 13.30 uur wordt je weer bij de gele bus verwacht. Dit is ruim voldoende om alles rustig te bekijken.

Datum van activiteit: augustus 2018
Beoordeeld op 1 juni 2018 via mobiele applicatie

Volg eerst de animatiefilm en loop daarna door het museum en ga met de bus naar boven. Het geeft je meer zicht en inzicht over de ruïnes. Mooi museum.

Datum van activiteit: juni 2018
Beoordeeld op 31 mei 2018 via mobiele applicatie

Als je hier naar toe gaat moet je eerst een kaartje kopen in een soort van opslagplaats voor archeologische vondsten die op zich wel als op zich als opslag plaats een bijzonderheid is.
Daarna ga je met een bus naar boven en kun je op en vindt plaats voor allerlei archeologische zaken Bron lopen.
Ik vond het heel bijzonder om te zien hoe een kalief vroeger een compleet Paleis zeg maar een stad op een berg gebouwd heeft voor zijn eigen liefje.
Verwachting gelikte restauratie of audiovisuele Tour of 3D model of wat dan ook maar verwacht een authentieke archeologische plaats waarvan ik vind dat het bijzonder is om te zien. Je moet ervan houden en je vind het niks of geweldig denk ik.

Datum van activiteit: mei 2018