“Erg gezellig”
Beoordeling van Amalfi Il Ristorante

Amalfi Il Ristorante
Geclassificeerd als nr. 1 van 435 Restaurants in Wuppertal
28 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie lokatie op het kerkplein, zeer vriendelijk personeel en bijzondere pizza’s met zeer dunne bodems.

Datum van bezoek: juli 2018

28 januari 2018 beoordeeld

Sfeer en service waren vriendelijk, attentief en deskundig. En het voedsel was werkelijk uit de kunst.

Datum van bezoek: januari 2018
8 augustus 2017 beoordeeld

Wuppertal - niet eens zo heel ver weg van Nederland. Aanleiding voor het bezoek was de bijzonder zweeftrein, de Schwebebahn. Al meer dan een eeuw oud, en echt zeer indrukwekkend.

Maar goed, als je ter plekke bent, wil je natuurlijk ook een fatsoenlijke hap eten. Een beetje rondkijken op Internet leverde dit adres op. En aangezien veel Italiaanse restaurants dezelfde gerechten op de kaart hebben, is een onderling 'kwaliteitsonderzoek' niet zo moeilijk.

Amalfi ligt aan een vierkant plein, dat in de zomer ook de mogelijkheid biedt buiten te eten. Wij deden dat niet - een tikje te fris, naar ons idee.

Binnen is de zaak betrekkelijk eenvoudig ingericht, met in de aankleding wat Italiaanse accenten. Donkere houten tafels, met place-mats. Jammer, wij houden van een echt tafelkleed en linnen servetten. Maar dat is inderdaad een kwestie van smaak.

De bediening was attent, gaf adequaat advies en toelichting bij de specialiteiten van de dag.

Onze keuze viel op carpaccio di manzo, carpaccio di tonno en caprese. Alle drie prima. De tonijn was heerlijk vers; naar mijn idee wel een tikje teveel citroensap. Misschien een idee op de citroen er los bij te doen, zodat de gast zelf de hoeveelheid kan bepalen? De rucola was in iets te grote hoeveelheden aanwezig bij de rundercarpaccio en de caprese. Maar: buffelmozzarella! En zo hoort het ook.
Voor ons hoofdgerecht konden twee leden van het gezin helaas geen carré van lam nemen, omdat het niet voorradig was. In plaats daarvan werd van de dagkaart gekozen voor een prima entrecote van Argentijns rund, respectievelijk een moot tonijn met mosterdsaus. Beide gerechten waren prima klaargemaakt, en vooral over de tonijn hoorde ik enthousiaste reacties van de overzijde van de tafel. De ravioli met ricotta en spinazie op carpaccio deed dochter verzuchten dat ze dat de volgende keer weer wilde. Duidelijk, dus. Zelf had ik van de dagkaart een saltimbocca genomen. Die was perfect. Opvallend was dat de ham en salie niet, zoals vaak, met een prikker waren vastgemaakt, maar gewoon aan de vleeslapjes vast zaten. Dat eet wel zo prettig.
Buiten Italië kun je, geloof ik, nooit zelf je contorni kiezen. Ook hier niet: de borden waren voorzien van wat goede verse spinazie, en patate al forno. In orde.
En klinkt het raar als ik zeg dat de porties 'Duits van omvang' waren? Met andere woorden: we hadden ons buikje rond gegeten. Ik bedoel het dus positief.

S. Pellegrino en een mooie fles Greco di Tufo erbij, en koffie toe - voor een dessert was geen ruimte meer... ;-)
Na afloop kregen we nog een grappa aangeboden, en kwam er voor de kinderen uit de keuken nog een klein ijsje - auf das Haus.
Dit alles voor nog geen € 175.

Kortom, wij hebben hier goed gegeten, en zullen bij een volgende bezoek aan de stad hier graag terugkomen.

Als ik al minpuntjes zou moeten noemen, dan dit: de afvalbak op het herentoilet was erg vol met papieren doekjes.
Reserveren via de website van het restaurant leverde niet een toegezegde bevestiging per mail op. Toen ik voor alle zekerheid enkele dagen tevoren even belde, werd me gezegd dat ik die toch nog gekregen zou hebben, maar dat het zo via de telefoon ook geregeld was.

Niettemin: van harte aanbevolen, zowel wegens de kwaliteit van het eten als de vriendelijke bediening.

Datum van bezoek: augustus 2017
16 november 2016 beoordeeld

Onwaarschijnlijk lekker en supervers, origineel Napolitaans eten. De proeverij van voorgerechten bestaat uit de meest fantastische voorafjes van groenten en vis die maar uit de keuken blijven komen. Hier wordt met trots en liefde gekookt. Amalfi heeft daarbij een uitstekende wijnkaart en supervriendelijke bediening. Absolute must. En dat ook nog eens voor een hele nette prijs.

Datum van bezoek: oktober 2016
5 mei 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Super heerlijk gegeten. Het was alsof we aan de Amalfi kust zaten te eten. Super service. Ze hadden zelfs een geschilderd dessert bord voor ons gemaakt .

Datum van bezoek: mei 2016

Reizigers die Amalfi Il Ristorante bekeken, bekeken ook

Wuppertal, Noord-Rijnland-Westfalen

In Amalfi Il Ristorante geweest? Deel je ervaringen!