“Thunderbirds meets Star-Wars”

Wuppertaler Schwebebahn Kaiserwagen
Geclassificeerd als nr. 2 van 98 dingen om te doen in Wuppertal
22 mei 2018 beoordeeld

bus op zijn kop. in 1901 geopende bizarre manier van OV. in New York heb je de El, in Arnhem de trolley en in Wuppertal dit. Pina Bausch schreef er een prachtige choreografie voor.

13 mei 2018 beoordeeld

aangenaam verrast in Wuppertall we konden op en afstappen bij iedere halte en daardoor de zeer verscheidene wijken bekijken wel veel marginalen het hoofdstation is wel een zeer mooi gebouw

20 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Unieke manier van openbaar vervoer.
Er is 1 lijn en voor 10 euro konden mijn zoon en ik 24 u met het openbaar vervoer inclusief schwebebahn reizen. Prachtige stalen constructie. Mijn zoon van 13 wilde steeds opnieuw met de scheeftrein

3 oktober 2017 beoordeeld

We zijn vanuit Solingen naar Vohwinkel gestapt en daar een dagkaart genomen. Heen-en-terug met een aantal haltes onderweg. De Schwebebahn is echt wel leuk, ik schat dat ook kinderen dit iets bijzonders vinden, maar de gemeentes van Wüppertal, tja, dat is maar een grauwe en troosteloze omgeving. Megawinkels à la Action-Wibra, geen mooie persoonlijke of lokale winkels. Het publiek is ook zo'n beetje de onderlaag van de maatschappij: werklozen, daklozen en vijandig ogende allochtonen. Maar dat rare treintje, yes!

Bekijk meer beoordelingen
22 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De Schwebebahn stond al heel lang op ons verlanglijstje dus togen we naar Wuppertal om een ritje te maken met dit bijzondere vervoermiddel. Wij begonnen wij het Westelijke eindpunt in Vohwinkel. Door de week gaat overdag iedere 4 minuten een wagen dus je hoeft nooit lang te wachten. Het traject van de Schwebebahn is ruim 13 kilometer lang en gaat dwars door de stad Wuppertal, waarbij je het overgrote deel van de tocht boven het riviertje de Wupper zweeft. Wij gingen mee tot het Oostelijke eindpunt Oberbarmen. Bij diverse stations kun je gemakkelijk overstappen op andere vervoermiddelen zoals trein of bus. Wuppertal is niet de allerfraaiste stad van Duitsland maar je bekijkt haar met de Schwebebahn wel op een bijzondere manier. Wij willen beslist nog eens op herhaling.

Reizigers die Wuppertaler Schwebebahn Kaiserwagen bekeken, bekeken ook

Wuppertal, Noord-Rijnland-Westfalen

In Wuppertaler Schwebebahn Kaiserwagen geweest? Deel je ervaringen!