Hoogtepunten uit beoordelingen
Schwebebahn...anders dan anders

In Wuppertal "moet" je een tochtje met de Schwebebahn gedaan hebben; Ga het gehele traject af. Voor ... meer lezen

Beoordeeld op 12 november 2018
plvmeertens
Maastricht, Nederland
wuppertaler schwebebahn is openbaar vervoermiddel van 13.3 km voor noord naar zuid

Voor 10 euro 30 de hele dag reizen voor twee personen met de schwebebahn. Het traject gaat ... meer lezen

Beoordeeld op 26 augustus 2018
Ari T
Rotterdam
Lees alle 160 beoordelingen

Beoordeeld op 3 oktober 2017

We zijn vanuit Solingen naar Vohwinkel gestapt en daar een dagkaart genomen. Heen-en-terug met een aantal haltes onderweg. De Schwebebahn is echt wel leuk, ik schat dat ook kinderen dit iets bijzonders vinden, maar de gemeentes van Wüppertal, tja, dat is maar een grauwe en troosteloze omgeving. Megawinkels à la Action-Wibra, geen mooie persoonlijke of lokale winkels. Het publiek is ook zo'n beetje de onderlaag van de maatschappij: werklozen, daklozen en vijandig ogende allochtonen. Maar dat rare treintje, yes!

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 22 september 2017 via mobiele applicatie

De Schwebebahn stond al heel lang op ons verlanglijstje dus togen we naar Wuppertal om een ritje te maken met dit bijzondere vervoermiddel. Wij begonnen wij het Westelijke eindpunt in Vohwinkel. Door de week gaat overdag iedere 4 minuten een wagen dus je hoeft nooit lang te wachten. Het traject van de Schwebebahn is ruim 13 kilometer lang en gaat dwars door de stad Wuppertal, waarbij je het overgrote deel van de tocht boven het riviertje de Wupper zweeft. Wij gingen mee tot het Oostelijke eindpunt Oberbarmen. Bij diverse stations kun je gemakkelijk overstappen op andere vervoermiddelen zoals trein of bus. Wuppertal is niet de allerfraaiste stad van Duitsland maar je bekijkt haar met de Schwebebahn wel op een bijzondere manier. Wij willen beslist nog eens op herhaling.

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 2 augustus 2017 via mobiele applicatie

Tip voor mensen die met de auto komen:
Parkeer in de voorstad Vohwinkel achter het station bij de supermarkt Akzenta (achter het max. 2-uren P is een gratis P+R) Adres: Am Stationsgarten 2.
Hier vlakbij is het beginstation van de Schwebebahn. Bij de kiosk kun je tickets kopen en na afstempelen stap je zo op.
Wij vonden het een fantastische belevenis.

Beoordeeld op 25 juli 2017 via mobiele applicatie

Wij vonden de schewebahn erg leuk om te doen. Bijzonder vervoersmiddel en met een leuke route door wuppertal

We hadden gewoon een dagticket en zijn vanaf vohwinkel naar het eindstation gegaan. Op de terugweg op verschillende stations uitgestapt. Kan makkelijk want hij rijdt om de 5 minuten en je wacht dus nooit lang.

Beoordeeld op 20 juli 2017

Mocht je in de buurt van Wuppertal zijn en een dagje iets willen doen.
Neem met een dagkaart de zweefbaan op en neer, en tussentijds leuk winkelen.