Hoogtepunten uit beoordelingen
Schwebebahn...anders dan anders

In Wuppertal "moet" je een tochtje met de Schwebebahn gedaan hebben; Ga het gehele traject af. Voor ... meer lezen

Beoordeeld op 12 november 2018
plvmeertens
Maastricht, Nederland
wuppertaler schwebebahn is openbaar vervoermiddel van 13.3 km voor noord naar zuid

Voor 10 euro 30 de hele dag reizen voor twee personen met de schwebebahn. Het traject gaat ... meer lezen

Beoordeeld op 26 augustus 2018
Ari T
Rotterdam
Lees alle 160 beoordelingen

Beoordeeld op 3 december 2016 via mobiele applicatie

Als een soort hangende metro gaat deze lijn door de stad.
Je parkeert gratis bij het oostelijke eindpunt.
Gewoon ergens langs de weg.
Koopt een dagkaartje voor vijf euro.
Even afstempelen.
En je schommelt zo de stad in.

Met een buggy kun je gemakkelijk instappen.
Er zijn overal liften.

Datum van activiteit: december 2016
Beoordeeld op 18 oktober 2016

Jammer genoeg had de Schwebebahn technische problemen op de dag dat ik in Wuppertal was, maar het moet een bijzondere ervaring zijn om er in te zitten. Het station zelf ziet er al prachtig uit. Op Youtube zijn filmpjes te vinden. Maar tevoren even checken of het ding echt zweeft.

Datum van activiteit: september 2016
Beoordeeld op 11 september 2016 via mobiele applicatie

De Schwebebahn zweeft hoog door de stad Wuppertal. Zeer bijzondere manier van openbaar vervoer. Je zit hoog en droog boven alle andere verkeersdeelnemers. Geen last van files! De Schwebebahn is zeer prominent aanwezig in het stadsbeeld. Zeer uniek.

Datum van activiteit: juni 2016
Beoordeeld op 16 augustus 2016 via mobiele applicatie

Heb veel trams en metro's gezien, maar deze is echt bijzonder. Bijna de moeite waard om ervoor naar Wuppertal te gaan. Stations zijn mooi en dat je boven de rivier zweeft is echt leuk!

Datum van activiteit: augustus 2016
Beoordeeld op 8 mei 2016 via mobiele applicatie

Ik heb veel treinen, metro's en trams gezien tijdens het reizen in mijn leven. Maar deze is wel heel spectaculair.

Dit moet je zeker zien en een ritje nemen, al is het maar een halte

Datum van activiteit: mei 2016