Leg de laagste prijs van deze websites vast
Expedia.comUS$ 113
PricelineUS$ 114
Hotels.comUS$ 113
Vio.comUS$ 101
TravelocityUS$ 113
EtripUS$ 101
Beoordeeld op 21 juni 2020 via mobiele applicatie

Voor het eerst sinds de COVID-19 maatregelen weer op pad. We hadden dit hotel geboekt i.v.m. Pinkpop, maar ondanks het afgelasten van dit festival besloten we toch naar het fraaie Aken af te reizen.

Bij aankomst werd ons duidelijk dat er een flink aantal maatregelen waren genomen, op verschillende posters stond dat een mondkapje verplicht was en er 1,5 m afstand gehouden moest worden, het personeel zou voortdurend desinfecteren. E.e.a. gaf ons voldoende vertrouwen.

Hoewel bij boeking bevestigd, bleken we niet in de parkeergarage onder het hotel te kunnen parkeren, de reden werd niet helemaal duidelijk, het hotel was bij lange na niet vol. Parkeren konden we, tegen dezelfde tarieven in een parkeergarage op een paar honderd meter afstand (n.b. bij het vertrek dient er middels cash te worden afgerekend, buitenlandse betaalpassen en/of creditcards worden niet geaccepteerd)

Onze kamer was prima, kleine maar volledige badkamer, moderne inrichting en een fraai uitzicht, want gelegen middenin het centrum, met vrijwel alle bezienswaardigheden op loopafstand.

Deze locatie bleek niet enkel een voordeel, onze kamer, zonder airco, bleek bij terugkomst warm en benauwd (buitentemperatuur was 22-24 oC ) dus de ramen maar opengelaten. Dit kwam onze nachtrust niet ten goede veel lawaai tot diep in de nacht van uitgaanspubliek, racende auto’s en afsluitende horeca-ondernemers. Vanaf een uur of 7.00 worden de afvalcontainers naar buiten gereden en gevuld, vervolgens komen de veegwagens van de gemeente de troep van afgelopen nacht opruimen....al met al niet bevorderlijk voor onze nachtrust.

Na een moeizame nacht, om 9.00 met onze maskers op naar de ontbijt. Bij het inchecken werd ons al verteld dat het buffet vanwege de COVID-19 maatregelen niet door kon gaan, maar dat we aan tafel zouden worden bediend.....prima, alle begrip.... we zien wel. Eenmaal aangekomen werden we welkom geheten door een vriendelijke, energieke jongeman die ons naar onze tafel bracht. Daar aangekomen kregen we een kan koffie, wat lekkere broodjes, ham, kaas, yoghurt en een hardgekookt ei. Goeie kwaliteit, alleen zien we bij ons vertrek dat er op de andere tafels een boel meer andere items staan, sapjes, gebakken en roerei, zoetigheden en meer, wij gingen er vanuit dat iedereen hetzelfde zou krijgen.... niet dus.

‘s avonds bij terugkomst bleek onze kamer niet schoongemaakt, vanwege COVID? Geen idee, werd niet gecommuniceerd, we waren verbaasd.

Inmiddels bleken ook veel van de COVID-maatregelen met voeten te worden getreden, veel (vooral oudere) gasten houden de 1,5 m-regel niet in acht en betreden de gezamenlijke ruimtes zonder masker, het personeel treedt niet op. We zijn vooral verbaasd dat een groep met (weer) vooral oudere stellen, blijkbaar heeft afgesproken in de ontbijtzaal om elkaar na lange tijd weer eens te ontmoeten. Er wordt tussen de tafels van andere gasten uitgebreid gezoend en geknuffeld en alles zonder maskers. Ook hier treedt het personeel niet op, echt vervelend wordt het pas wanneer mensen uit deze groep zich tussen etende mensen doorwurmen omdat ze niet de verplichte routes willen lopen.

Concluderend missen we vooral communicatie van het personeel, tijdens ons tweede ontbijt vroegen we om zoet beleg en roereieren, dat kregen we prompt, maar verder deed deze ochtend het personeel er alles aan om oogcontact te vermijden, terwijl ze regelmatig bij de grote groep kwamen vragen of alles in orde was en of er nog niets miste.

Al met al een hotel met potentie en we snappen dat het moeilijke omstandigheden zijn, maar wij voelden ons niet gezien en op dit moment lijkt het dat “brutalen de halve wereld hebben”.......kom hier vooral voor jezelf op!

Datum van verblijf: juni 2020
Beoordeeld op 25 december 2019 via mobiele applicatie

Comfortkamer : mooi ingericht, koffie en thee voorziening, zeer ruim boxspring bed.
Ontbijt : uitgebreide keuze, koffiekan op tafel
Zeer proper hotel, vriendelijk personeel
Een aanrader, ook voor mensen die hun hond meenemen

Datum van verblijf: december 2019
Beoordeeld op 21 november 2019

Goede prijs-kwaliteit; pal in het centrum van Aken gelegen, dichtbij de meeste bezienswaardigheden en winkelstraten; verzorgd ontbijt; ondergrondse parking is handig; erg proper en hygiënisch; bar en ontbijtruimte eerder clean ingericht;

Kamertip: comfortkamers zijn aangenaam
Datum van verblijf: november 2019
Beoordeeld op 17 september 2019 via mobiele applicatie

Hotel ligt midden in het centrum. Ideaal om overal naartoe te gaan. Zeer ruime kamer, kregen een dubbele kamer omdat er niets voor handen was. Voor de prijs voor een gewone tweepersoons kamer. Ontbijt was goed en ruim voldoende. Enige minpuntje: airco stopte ‘s nachts (geprogrammeerd?) en kamer werd snel warm.

Datum van verblijf: september 2019
Beoordeeld op 12 mei 2019 via mobiele applicatie

3 nachten in dit hotel geslapen. Kamer was ruim en netjes en voldeed aan de verwachtingen. WiFi was goed. Ontbijt was middelmatig zelfs geen extraatje met Moederdag. De douchegel en zeep waren aanwezig maar geurloos en werden matig bijgevuld.

Datum van verblijf: mei 2019